Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Realtek HD Audio werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:46
sinds 3 weken heb ik een nieuwe pc gebouwd. Hierin zit een ASRock pro3 moederboard met een REALTEK HD audio.

de eerste week werkte alles prima, audio ook in orde (koptelefoon) zowel voorin als achterin.

na een week doet hij niks meer. de voorkant geeft een gekraak, en achterin doet die helemaal niks.
wat ik al geprobeerd heb:

nieuwe drivers (ASRock)
nieuwe drivers (REALTEK)
oude drivers (CD ASRock)
stekker HD AUDIO verwisseld met AC 97 (zie geen verschil?)
andere koptelefoon

Als ik de koptelefoon achterin plug, geeft hij aan dat er 3 stekkers inzitten, in plaats van 1. Als ik hem voorin steek geeft hij niks aan.

iemand enig idee? ik zit er al een week mee en wordt er gek van

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Probeer eens een andere hoofdtelefoon of oordopjes...

• Waah
dat had ik al geprobeerd, dat leek me wel duidelijk....

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Ervan uitgaande dat je Windows gebruikt: druk er eens even een live cd in van Ubuntu?

Codedivision | Freedom Internet

• Waah
zit nu in ubuntu, maar nog steeds geen geluid? getest met de ingebouwde instellingen. zie een nvidia HD audio en een stereo, beide geen geluid

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als het in ubuntu ook niet werkt ga je toch serieus rekening houden met een hardware probleem. Helemaal als voor en achter problemen geven. Heb je nog garantie? Dan zou ik toch gaan overwegen om er eens mee terug naar de winkel te gaan.

Desktop | Server | Laptop

• Waah
dan ga ik dat maar doen, heb em online besteld. nog maar 3 weken oud! en na 1 week al stuk :S lekker zeg.... maar in ieder geval voor de goede hulp weer hier :D
Pagina: 1