• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:51
Elke keer zit ik weer met het probleem van de EXIF data als ik foto's online wil plaatsen zonder overbodige informatie vrij te geven, en dan maar zoeken en zoeken naar een goed programma. Ik vind elke keer wel een tooltje dat op dat moment 'werkt'.

Maar nog altijd niet een GOEDE tool.

Laten we beginnen met de eisen:

Gratis of goedkoop (5 euro heb ik bijvoorbeeld geen problemen mee)
Batch optie om alle exif data te wissen
Batch edit optie (bijvoorbeeld 'enkel GPS locatie wissen in de gehele batch')
Batch edit optie om exif data te veranderen of toevoegen (alle foto's GPS coördinaten van de noordpool geven bijv.)

Tips?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waarmee bewerk je je foto's? Bv Photoshop heeft "save for web" (of iets dergelijks, ik gebruik het niet), daarmee wordt de EXIF info ook verwijderd.

This footer is intentionally left blank

• TWeaKLeGeND
Ik bewerk de foto's niet, wil vooral gewoon de exit data eruit strippen en het liefst een hele zooi foto's in 1x

Ik kan kijken of de photoshop optie ook in batch gebruikt kan worden voor het strippen, maar dan heb ik alsnog geen echte goede tool :P

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:18

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Importeren/Exporteren in lightroom? Misschien is Phatch al wel genoeg voor je: http://photobatch.stani.be/

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Verwijderd

Ranzige oplossing:

Omzetten naar 32bit .bmp en daarna terug naar .jpg/.png

• TWeaKLeGeND
Hmm converteren is zeker voor het 'gewoon wissen' een optie, bedankt voor die tip.

Zal straks phatch even bekijken

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Heeft IrfanView dit niet? Die kan iig in batch foto's bewerken.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Allereerst: welk OS? Ik gebruik 'altijd' binnen windows het programma pix-resizer voor een flink aantal foto's die snel even op het web terecht moeten komen, binnen dit programma is er de optie om exif wel of juist niet mee te nemen.
Pix-resizer is (voor zover ik weet) een free-ware programma waarmee je al dan niet in batch modus, foto's snel en gemakkelijk kunt resizen en converteren tussen formaten. Het is niet uitgebreid, maar doet wat ik wil dat 't doet.

edit: URL, http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Arie- op 17-11-2011 20:28 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
ajhaverkamp schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:28:
Waarmee bewerk je je foto's? Bv Photoshop heeft "save for web" (of iets dergelijks, ik gebruik het niet), daarmee wordt de EXIF info ook verwijderd.
Dat wordt alleen verwijderd als het ingesteld staat om dat te doen. Ik gebruik altijd Save for Web en bij mij blijft de EXIF er netjes in staan (nadat ik een tijd geleden eindelijk heb ontdekt hoe dat moet :P).

Gebruik je helemaal geen Photoshop? Of alleen Save for Web niet? En waarom niet, als ik vragen mag?

The devil is in the details.

• TWeaKLeGeND
Zal irfan ook eens bekijken, maar die pix resizer klinkt voor de meeste gevallen inderdaad perfect! De foto's zijn ook vaak te groot, 2 vliegen in 1 klap.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
In IrfanView heb je ook de mogelijkheid om EXIF wel of niet mee te nemen trouwens :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan bordermaker dit ook. Ook handig als je er nog een watermerk in wilt frotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Die-hard commandline exiftools gebruiken. Kan je ook gebruiken om je foto's van kewle EXIF gegevens te voorzien zoals een 30 seconde sluitertijd bij een haarscherpe actiefoto :)
Ik heb er mee zitten experimenteren om niet herkende objectieven alsnog als exif in foto's te krijgen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Deze al eens geprobeerd?

http://www.photome.de/
Pagina: 1