Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XML]File aanpassen erg ingewikkeld

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik weet niet of dit topic hier op de juiste plaats staat, maar het leek mij de meest logische keus.

Ik heb een relatief grote XML file (857KB). In de file staan alle tekens op 1 regel.
Als ik deze XML bekijk met Firefox is hij overzichtelijk leesbaar. Als ik echter de XML file wil aanpassen wordt het echt een hel. Met vi kom ik er tot op zekere hoogte, maar ik zit nu op een punt dat ik de XML file niet goed meer kan aanpassen. De tekst waar ik nu op zoek is niet meer uniek.

De oplossing zou zijn om de XML even te herstructureren door alle tags op een aparte regel te zetten en in te springen. TextMate voor de Mac is daar superhandig voor (1 druk op de knop en alles was gefixed), Helaas heb ik hier alleen Windows en Linux beschikbaar.
Googlen leverde mij weinig bruikbare tools op. Alle tools geven de XML op 1 regel weer en dat is wat ik juist niet wil.

Is er voor Windows of Linux een dergelijke tool a la TextMate die dit ook kan; de XML herstructureren?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Er zijn best veel tools, XML editor van avolta is wel een bekende.
Check deze handige link eens

Echter vraag ik me af waarom je uberhaupt met de hand xml files wil aanpassen. Meestal is xml niet echt bedoeld voor handmatig wijzigen.

[ Voor 32% gewijzigd door BasieP op 17-11-2011 18:37 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Notepad++ (incl. plugins)?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-11 22:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Aptana Studio, Eclipse?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoiets inderdaad.

Maar ie BasieP in "[XML]File aanpassen erg ingewikkeld": XML is bedacht om vooral ook machinaal te kunnen worden verwerkt. Doe het niet met de hand, maar maak gebruik van de structuur van de XML. Kan je bijv. geen xslt gebruiken?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
edit:

Het lijkt erop datnik het met hulp van vi het probleem heb opgelost: zie: http://cpaul.is-programmer.com/posts/25383.html

Hierdoor verslikken de editors zich ook niet meer in de XML file

Mijn probleem is eigenlijk dat elke editor (behalve vi) zich verslikt in de XML file. De XML file wordt door Aptana, Eclipse, Notepad++ verkeerd weergegeven, De tekst loopt over elkaar heen als het ware.

Weet iemand waarom elke editor, behalve vi zich erin verslikt?
IOf nog belangrijker, hoe kan ik in vi de XML 'autoformatten', zodat de hele XML file indentaties heeft?

Nog even een korte toelichting waarom ik een XML file wil aanpassen.
Reden dat ik de XML wil aanpassen is omdat de XML file onderdeel is van een template een OpenXML document. Om een template aan te passen wijzig ik de XML en sla ik de nieuwe file elders op. Zo kan ik vervolgens een nieuw OpenXML document genereren.

Dit klinkt waarschijnlijk best onlogisch, maar zelf de XML genereren voor een OpenXML Document is idioot ingewikkeld (getuige deze post leuk_he in "Hoe OpenXML document aanpassen door XML aan te passen?" ;))

[ Voor 20% gewijzigd door van.der.schulting op 21-11-2011 11:28 ]

Pagina: 1