Toon posts:

3G router gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk al enige tijd met een routende pc om mijn 3G verbinding te delen, niet handig dus ik ben op zoek naar een 3G router. Er komen 2 pc's op (bedraad), af en toe een laptop waarvoor een draadloze functie noodzakelijk is. Mijn wensen zijn niet heel spectaculair, maar door de UMG 1831 (huawei) die ik gebruik is de keuze vrij beperkt. Het aanbod is bijvoorbeeld Netgear, en een aantal producten waar je in een normaal leven nooit van hoort;

Netgear MBRN 3000
Cradlepoint MBR 90, MBR 95, MBR 3000
Nexaira BC2, ook de SOHO zou moeten werken
Asus RT-N13U/B schijnt een aantal T-mobile dongles te ondesteunen, maar of de UMG 1831 daarbij zit weet ik niet

Ik zal er heus nog wel een paar missen, dus wellicht zijn er betere keuzes; prijs is voor mij min of meer de belangrijkste afweging, maar ik hoef niet perse de goedkoopste prul te nemen :) Hulp is welkom.

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
kijk anders eens in de pricewatch daar zijn ook soms reviews van mede tweakers over producten
http://tweakers.net/price...AHILLA5BjoQQbBtpjAOWKYWAA

Verwijderd

Uit nieuwsgierigheid: dat draait toch niet soepel? 5 apparaten op 1 3G verbinding?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik weet toevallig dat een Draytek modem ook met een dongle kan werken, dit is een iets bekender merk lijkt me ;)

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-02 06:15
Fritzbox ook usb umts stick ondersteuning

[ Voor 4% gewijzigd door saharoen op 17-11-2011 21:40 ]

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

Voor het werk als we wat demo's moeten geven in het buitenland hebben we de TP-LINK aangeschaft. pricewatch: TP-Link TL-MR3420
Werkt prima.

[This space is for rent]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de reviews uit de pricewatch eens doorspiten. [edit, resultaten staan beneden]
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:07:
Uit nieuwsgierigheid: dat draait toch niet soepel? 5 apparaten op 1 3G verbinding?
Ik heb het inderdaad een beetje vertekend beschreven. De PC's zijn bedraad en de laptop, dat zijn dus 3 systemen. Het loopt niet soepel, maar het is het enige dat ik heb, al zou ik het eigenlijk 3.5G moeten noemen.

Ik heb bij TP-Link gekeken, maar de UMG1831 staat niet tussen de compatible modems. Als jullie een andere ervaring hebben zou ik dit heel graag horen! Met Draytek heb ik in een kort verleden contact opgenomen maar ook zij kunnen niet garanderen dat de UMG1831 werkt.
Fritzbox heeft ook maar een beperkte compatbility list.

Uit de pricewatch gevist en eens doorgespit:

EnGenius ESR6670 & 9350, geen support
Edimax 3G-6200 & 6210n, geen support
Sitecom WL-326, geen support

Netgear MBR624GU, geen support
DGN2200M, heeft zowaar support

De DGN2200M heeft net als de MBRN3000 wel support voor de umg1831, voordeel is dat de 2200 een volledige ADSL modem heeft. Dat is een voordeel mocht dat hier een keer beschikbaar worden :)
Nu blijken er in de pricewatch 4 2200 modellen te staan met verschillende specs, dus dat zal ik eens uit gaan zoeken. Als iemand positieve ervaringen heeft met deze sitecom reeks dan neem ik hem serieus in overweging.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 18:39 ]

Pagina: 1