Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rare problemen met Windows 7 home x64

Pagina: 1
Acties:

• LinkeLouie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
Beste mede-tweakers,

ik heb een raar en naar probleem, en kan na lang zoeken geen antwoord vinden, vandaar dat ik de wijze raad van u allen vraag!

Ik heb een tijd geleden zelf een PC gebouwd (I7 2600K - P8Z68V-PRO - 8 GB INTERN GEHEUGEN - 2X ATI 6950) en heb nu dus een probleem.

normaal startte Windows razend snel op, en was het echt een krachtig beest in het gebruik.
als ik windows nu opstart, duurt het laden erg lang, en als ik dan op mijn desktop aankom, moet hij eerst nog lang laden voordat ik iets zie.

Als ik iets wil openen (Battlefield3, Photoshop) dan gaat dit niet. pas 5 min. daarna krijg ik een foutmelding waarbij mij word gevraagd het programma te sluiten of te wachten.

Ik had bedacht windows opnieuw te installeren, maar als ik na het booten van disc in het installatie menu kom, kan ik mijn muis en toetsen bord in ene niet meer gebruiken...

erg vreemd en vooral erg naar, aangezien ik nu niks meer kan doen!

hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik snap er niks meer van!

p.s. google chrome start wel snel en zonder moeite op.

Verwijderd

Het kan zijn dat je USB/Bluetooth drivers niet werken in het installatiemenu. Dus of even een ander (bedraad) toetsenbord nemen of in je bios aanzetten dat USB wel werkt in 'dos'. Ik verwacht dat een reinstall je problemen op zal lossen, waarschijnlijk heb je veel geinstalleerd en dat wordt bij Windows startup allemaal geladen in het geheugen.

• LinkeLouie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09-2023
sorry voor de misschien domme vraag, maar waar kan ik dit in mijn bios aanpassen?

als ik mijn bios open, dan krijg ik dat menu van ASUS, en snap er bar weinig van...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Manual van je moederbord opzoeken en lezen hoe je Legacy USB support aanzet ? :)

[ Voor 26% gewijzigd door alt-92 op 17-11-2011 21:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bilel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-11 04:03
Sorry dat ik ernaar vraag, maar heb je eigenlijk wel verstand van het "PCs bouwen", of heb je maar wat in de kast gegooid en daarna in de ronte geschud? Niet dat ik meteen in elke versie van elke BIOS van elke fabrikant meteen alles kan vinden. Maar een handleiding is toch het eerste dat je raadpleegt als je iets zoekt.

Heb je gekeken naar:
- Ondersteuning tussen de onderdelen.
- Uberhaupt de handleiding in zijn volledigheid gelezen voordat je begon met bouwen.
- Gedacht aan anti-ESD middelen voordat je begon aan de bouw.
- Gecontroleerd of alles goed aangesloten is na de bouw.

Verwijderd

Hoe heb je dan eigenlijk de eerste keer Windows op deze pc gekregen?

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Uitroeptekens in apparaatbeheer? Staan je harde schijven op Ultra-DMA en niet op PIO?
Pagina: 1