Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Subdomeinen onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-11 14:31
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met mijn hosting, sommige mensen kunnen namelijk bepaalde subdomeinen niet bereiken van mijn website.

Volgens het bedrijf waar de website wordt gehost (Versio) ligt het aan de DNS van die mensen. Dit lijkt mij echter sterk, en ook al is het zo kan je moeilijk gaan vragen of die mensen een andere DNS-service gaan gebruiken om wel bij de domeinnamen te kunnen komen.

Hebben jullie hier een oplossing voor?

Hieronder screenshots van de DNS instellingen bij TransIP en van direct admin.
Transip: http://img233.imageshack.us/img233/7456/transip.jpg
Direct Admin: http://img263.imageshack.us/img263/6000/directadmin.jpg

Bij voorbaad dank.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:32

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Een DNS wijziging kan maximaal 48 uur duren, ook een subdomein toevoegen is een DNS wijziging dus dat kan maximaal 48 uur duren voordat deze voor iedereen bereikbaar is. Daar is helaas niks aan te doen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Qzar
Ventieldopje schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:32:
Een DNS wijziging kan maximaal 48 uur duren, ook een subdomein toevoegen is een DNS wijziging dus dat kan maximaal 48 uur duren voordat deze voor iedereen bereikbaar is. Daar is helaas niks aan te doen ;)
Bedankt voor het antwoord, echter bestaan de domeinnamen al weken dus dat zal niet de oorzaak zijn.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Geen idee wat het plaatje bij Transip voor moet stellen, maar voor eens * in voor een extra entry (waar ook @ gebruikt wordt) met het IP uit de bovenste regel (die met @).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

BHQ

Je neemt alleen een hostingpakket af bij die keet, en doet de DNS bij Transip?

Zo ja --> Dan zouden al die extra subdomeintjes ook in de Transip dns aangemaakt moeten worden, of je zet de DNS servers naar die van je hostingboer (waarin als het goed is al die entries wel staan).

• Qzar
Jarpse schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:32:
Je neemt alleen een hostingpakket af bij die keet, en doet de DNS bij Transip?

Zo ja --> Dan zouden al die extra subdomeintjes ook in de Transip dns aangemaakt moeten worden, of je zet de DNS servers naar die van je hostingboer (waarin als het goed is al die entries wel staan).
Ik heb een reseller pakket bij Versio.
Dus als ik het goed begrijp moet ik mijn DNS records uit mijn direct admin overnemen in TransIP?

Hoe kan het dan dat bij de meeste providers ze al wel te bereiken zijn en slechts bij sommige niet? En is dit de normale gang van werken? Volgens mij gebeurd het heel vaak dat domeinnamen en hosting gesplist worden?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
DNS klopt, aangezien je bij TransIP de nameservers van Versio hebt ingesteld (als ik even snel het domein bekijk). Indien dit recent gewijzigd is, kan het in principe 24 uur tot zelfs wel 48 uur bij trage providers duren voor dit doorgevoerd is.
Niets aan veranderen dus, zou binnenkort voor iedereen moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 17-11-2011 19:37 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kijkend naar die TransIP pagina's, geen idee waar die @ voor staat.
Maar ik denk dat je aan de rechter kant (bij waarde) daar maar eens een IP adres moet gaan invullen.
Edit: hierboven iemand die kennelijk weet hoe dat zit met die aap, dus laat dit maar even zo staan. :)

Houd er daarna rekening mee dat elke wijziging potentieel 48 uur duurt om over de wereld uit te rollen. (ook al bestaan je domeinen al jaren...) En tijdens die uitrol periode kan het prima zo zijn dat het hier wel werkt en daar niet. Dat is by design. Wacht even 48 uur, dan is het gewoon goed.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 17-11-2011 19:40 ]

Alles kan stuk.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:25
Die @ bij TransIP staat voor de domeinnaam. Is redelijk gangbaar ;)
Dus wat ze daar doen is "domeinnaam.nl" koppelen aan IP xx.xx.xx.xx. Vervolgens is bijv. het ftp subdomein weer een CNAME (soort van alias) van de @, dus van "domeinnaam.nl".
Pagina: 1