PS3 Gaming Headset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Prydz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05-2020
Hallo,

ik heb me pas recentelijk een PS3 aangeschaft. Nu ben ik op zoek naar een goede USB Gaming Headset voor de PS3. Voor op de PC heb ik een Sennheiser PC 151. Nu zou ik me zo'n audio USB adapter (http://www.amazon.com/Log...F8&qid=1321536678&sr=1-13) kunnen aanschaffen. Maar dat is nogal duur, dan koop ik meteen best gewoon een usb headset denk ik. Dan moet ik mijn headset ook niet steeds switchen tussen PC & PS3.

Aangezien ik volledig nieuw ben in de PS wereld en totaal geen ervaring heb met USB headsets had ik graag kort jullie mening.

Wat kunnen jullie me aanraden?
Prijsklasse: 30 - 60 €

Alvast bedankt.

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
ik heb zelf deze:

http://www.sharkoon.com/?q=en/content/x-tatic-digital

Bevalt zeer goed! Maar misschien dat ie net boven je budget zit... Heeft wel ook een microfoon optie

This is a Rapture reminder..

• Prydz
Staat hier op tweakers toch voor 100eur dus is boven mijn budget.

En microfoon is imo een vereiste. Het is voornamelijk om met mijn vrienden te kunnen communiceren.

Nog voorstellen?

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

nog meer sharkoons in de zee hoor :)

Zie http://www.alternate.nl/h...10&&product_code=5076490&

Ik denk trouwens dat zo'n usb naar audio plug niet op je PS3 gaat werken. Of er moet ook een PS3 variant van zijn.

of deze:

http://www.consoleshop.nl...ch-ear-force-p11-ps3.html

Zou zeggen google eens op reviews :)

[ Voor 28% gewijzigd door alwinus op 17-11-2011 16:53 ]

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
hmmmz, lastig aangezien ik geen headset kan "aanraden" die ik niet zelf heb getest :-)

This is a Rapture reminder..

• Prydz

• alwinus

alwinus

Tweaked

die steelseries gaat niet werken op ps3 (mic en adiio tegelijk levert nogal wat problemen) Ik zou echt voor een headset gaan die echt voor de PS3 is gemaakt. Het feit dat een headset een USB aansluiting heeft wil nog niet zeggen dat ie ook werkt op een PS3.

de sharkoon sx en de creative zijn voor de Xbox360

eigenlijk de enige die overblijven uit jouw lijstje zijn de sharkoon SP en de headset van TurtleBeach

[ Voor 23% gewijzigd door alwinus op 17-11-2011 17:05 ]

• Prydz
alwinus schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:01:
die steelseries gaat niet werken op ps3 (mic en adiio tegelijk levert nogal wat problemen) Ik zou echt voor een headset gaan die echt voor de PS3 is gemaakt. Het feit dat een headset een USB aansluiting heeft wil nog niet zeggen dat ie ook werkt op een PS3.

de sharkoon sx en de creative zijn voor de Xbox360

eigenlijk de enige die overblijven uit jouw lijstje zijn de sharkoon SP en de headset van TurtleBeach
Ik wist helemaal niet dat niet alle USB headsets voor PS3 geschikt zijn.

De Sharkoon X-tatic SP lijkt me dan wel heel interessant, voor nu slecht 44,99€ bij alternate...
http://www.alternate.be/h...arkoon/X-Tatic_SP/431597/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prydz
Met sommige headsets kun je blijkbaar zowel het voice geluid als het ingame geluid door je headset laten komen. Hoorde ik van een vriend die een Turtle Beach heeft. (d.m.v. extra kabels die het geluid van TV door de headset laten komen)

Ik vraag me af of je dit met die Sharkoon X-tatic SP ook kan, en wat de vereisten zijn om dit te kunnen.

Een dure headset kopen om er dan alleen stemmen door te horen vind ik nogal belachelijk eerlijk gezegd...

Iemand die weet hoe dit juist in elkaar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 11:38
Headset is misschien net boven jouw budget. Maar misschien is deze toch nog een optie.

PS3 Wireless Stereo Headset

In de Pricewatch is deze ook te vinden. (Minimaal €90, -)

[ Voor 14% gewijzigd door Tjesus op 18-11-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Prydz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:25:
Met sommige headsets kun je blijkbaar zowel het voice geluid als het ingame geluid door je headset laten komen. Hoorde ik van een vriend die een Turtle Beach heeft. (d.m.v. extra kabels die het geluid van TV door de headset laten komen)

Ik vraag me af of je dit met die Sharkoon X-tatic SP ook kan, en wat de vereisten zijn om dit te kunnen.

Een dure headset kopen om er dan alleen stemmen door te horen vind ik nogal belachelijk eerlijk gezegd...

Iemand die weet hoe dit juist in elkaar zit?
Die sharkoon gaat gewoon werken op je ps3. Die is daar speciaal voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prydz
alwinus schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:38:
[...]

Die sharkoon gaat gewoon werken op je ps3. Die is daar speciaal voor namelijk.
Ik wil namelijk dat ik het zowel het voice geluid als het ingame geluid door mijn headset kan laten komen. Ik heb contact opgenomen met alternate om te vragen of dit gaat met Sharkoon X-tatic SP en ik kreeg volgend antwoord:

"De kabel die u beschrijft zit er niet bij in.
U hebt een 3.5mm jack naar rood witte plug nodig.

Mocht u hieromtrent nog vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren"

Dus als ik het goed heb kan de ps3 via usb enkel de stemmen overbrengen naar de headset en heb je sowieso nog extra kabels nodig (rode en witte stekker) om ook het ingame geluid van je tv naar de headset te versturen.

Klopt dit?

Zou het namelijk sneu vinden als ik me zo'n headset koopt die enorm goed je oren afsluit om er dan enkel stemmen (voice chat) door te horen en niet het ingame geluid (schieten, voetstappen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

zoals ik het lees werkt de chat functie via usb en gaat het geluid analoog. Het kan wel werken,alleen gaat dus het ingame geluid niet via de USB.

http://www.laptopshop.nl/...89-hele-assortiment/71805

Stereo verloop kabel zit erbij.

[ Voor 29% gewijzigd door alwinus op 20-11-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Wat heb je zelf al aan research gedaan? Al reviews vergeleken?
Dat kan ik namelijk niet opmaken uit dit topic en dat zijn toch wel dingen die handig zijn bij het maken van een juiste keuze (en dat je inzet toont).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 11:49
Prydz schreef op zondag 20 november 2011 @ 01:17:
[...]

Ik wil namelijk dat ik het zowel het voice geluid als het ingame geluid door mijn headset kan laten komen. Ik heb contact opgenomen met alternate om te vragen of dit gaat met Sharkoon X-tatic SP en ik kreeg volgend antwoord:

"De kabel die u beschrijft zit er niet bij in.
U hebt een 3.5mm jack naar rood witte plug nodig.

Mocht u hieromtrent nog vragen hebben, aarzel niet ons te contacteren"

Dus als ik het goed heb kan de ps3 via usb enkel de stemmen overbrengen naar de headset en heb je sowieso nog extra kabels nodig (rode en witte stekker) om ook het ingame geluid van je tv naar de headset te versturen.

Klopt dit?

Zou het namelijk sneu vinden als ik me zo'n headset koopt die enorm goed je oren afsluit om er dan enkel stemmen (voice chat) door te horen en niet het ingame geluid (schieten, voetstappen etc.)
Ik heb zelf de Turtle Beach P11. Werkt goed, is niet duur en makkelijk aan te sluiten.
Je hebt wel je AV-kabel nodig die je bij je PS3 krijgt. Die sluit je aan op de PS3 en de headset. Al het geluid (ingame + chat dus) gaat via de headset.
Pagina: 1