• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Ik misschien een hele domme vraag maar vraag het toch.

Ik heb een vraag over mijn mobo (Asus P6T Deluxe)

Sinds gister heb ik een nieuwe videokaart in mijn pc. Deze heeft 2 koelventilatoren en neemt de ruimte van 2 sloten in beslag.
Direct daaronder zit het PCI slot voor mijn geluidskaart maar, plaats ik daar mijn geluidskaart in dan raakt ie net de videokaart niet.
In verband met de koeling is dit dus geen optie.

Mijn vraag is: kan ik mijn videokaart zonder performance verlies in het tweede PCIe x16 slot steken zodat ik mijn PCI slot niet kwijt ben?

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

kan wel ;)

• Royer
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben ik blij mee want scheelt me weer een nieuwe geluidskaart of mobo 8)

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21
Ik heb ook een asus P6T, in mijn systeem zitten 2 videokaart dicht op elkaar. [ KLIK ]. Dit is totaal geen probleem voor de koeling. Niet ideaal, maar draait zonder problemen. Je kan dus gewoon je GPU in de 1e pci-express kwijt, en je geluidskaart in het pci slot steken.

[ Voor 3% gewijzigd door Lumics op 17-11-2011 16:15 ]

• Royer
Lumics schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:14:
Ik heb ook een asus P6T, in mijn systeem zitten 2 videokaart dicht op elkaar. [ KLIK ]. Dit is totaal geen probleem voor de koeling. Niet ideaal, maar draait zonder problemen. Je kan dus gewoon je GPU in de 1e pci-express kwijt, en je geluidskaart in het pci slot steken.
Maar die printplaat van de geluidskaart is niet gemaakt voor hoge temperaturen. De printplaat van jou videokaart wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Royer op 17-11-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 11:03
Ja, maar zoals gezegd wordt, de geluidskaart zit onder de videokaart, niet boven. De geluidskaart zal hierdoor juist gekoeld worden, ipv opwarmen. Dit door het lucht aanzuigende effect van de fans van de videokaart koeler.

Mocht je twijfelen over de verhoogde temperatuur van je videokaart kun je dit altijd even nakijken met een programma. Het zal uiteraard hoger zijn dan wanneer die geluidskaart hier niet zou zitten aangezien de luchttoevoer ietwat minder optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan wel, alleen kan het bij sommige mobo's wel voorkomen dat het tweede pci-e slot geen pci-e 2.0 slot is. De bovenste is dit vaak wel.

Dit scheelt wel performance, maar ik geloof niet zo schokkend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eerder dat het tweede slot geen 16x slot is (elektrisch, fysiek wel), maar een 8x of 4x slot. Bij de P6T is dat 16x/16x als ik het mij goed herinner. Echter willen sommige moederborden een primaire grafische kaart in het tweede slot niet accepteren. De handleiding blijft wat vaag op dat vlak (tenminste bij de P6T Deluxe toch) en raadt aan dat je het eerste gebruikt, maar dat kan ook een algemeen advies zijn voor alle moederborden (incl. diegenen die 16x/8x of 16x/4x hebben).
Pagina: 1