Quidquid latine dictum sit, altum videtur
zoals ik ook al maar even in een comment gegooid heb, lezen we in dit artikel de volgende zaken.
Titel:
Titel:
in het artikel:Games veranderen beloningsysteem in het brein
die titel is dus pertinent onjuist.Het is onduidelijk of de toegenomen grootte en activiteit van het ventrale striatum een oorzaak of een gevolg is van gamen.
Beste redactie,
Mijn feedback slaat op het volgende artikel:
nieuws: Games veranderen beloningssysteem in het brein
Naar mijn gevoel wordt hier teveel extra informatie uit andere onderzoeken bij het betreffende artikel gehaald.
Op zich is het nog interessant om te weten hoe de onderzoeksresultaten zich verhouden tot eerder onderzoek naar drugsverslaafden of bordspelspelers, maar ik vind het nodeloos ingewikkeld worden als we ook parkinson-patiënten bij het artikel betrekken. Mijns inziens is dit allang geen relevante informatie meer.
Het artikel is al wat lastig te lezen doordat het vrij veel medische termen bevat (overigens goed toegelicht)
Ik had het zelf prettig gevonden als het artikel wat meer 'to the point' was gebleven.
Mijn feedback slaat op het volgende artikel:
nieuws: Games veranderen beloningssysteem in het brein
Naar mijn gevoel wordt hier teveel extra informatie uit andere onderzoeken bij het betreffende artikel gehaald.
Op zich is het nog interessant om te weten hoe de onderzoeksresultaten zich verhouden tot eerder onderzoek naar drugsverslaafden of bordspelspelers, maar ik vind het nodeloos ingewikkeld worden als we ook parkinson-patiënten bij het artikel betrekken. Mijns inziens is dit allang geen relevante informatie meer.
Het artikel is al wat lastig te lezen doordat het vrij veel medische termen bevat (overigens goed toegelicht)
Ik had het zelf prettig gevonden als het artikel wat meer 'to the point' was gebleven.
Ik opperde hier 'voorloper', als in, stof die de aanmaak van dopamine triggert danwel daarvoor (op-)gebruikt wordt.
Maar ik heb meer verstand van dingen met wielen dan van wezens met ledematen
Maar ik heb meer verstand van dingen met wielen dan van wezens met ledematen
Het is inderdaad een voorloper (L-dopa voor de kenners) die in het lichaam wordt omgezet naar dopamine. Er is daar iets foutgegaan, dus ik ga het aanpassen. Titel pas ik ook aan.
Verder heb ik de andere onderzoeken erbij gehaald omdat ze sterk in relatie staan met elkaar. Ik heb daarbij het aantal medische termen zo veel mogelijk proberen te vermijden, maar sommigen moeten toch genoemd worden.
Verder heb ik de andere onderzoeken erbij gehaald omdat ze sterk in relatie staan met elkaar. Ik heb daarbij het aantal medische termen zo veel mogelijk proberen te vermijden, maar sommigen moeten toch genoemd worden.