Videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik zit met computer crash zonder logica. Eerst even de specs:

NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+
4-AMD Phenom™ 9550 Quad-Core Processor, 2199MHz
HDD - MAXTOR STM3500320AS 500GB
CHIEFTEC GPS-450AA-101A
Input Voltage120/230 Volt wisselstroom V
Bereik ingangsspanning100 - 240 V wisselstroom
Vereiste frequentie47 - 63 HzOutput Voltage+3.3, +5, ±12 V

Ik heb nu denk ik al een jaar last van het volgende probleem. Mijn videokaart wil wel eens geen signaal doorgeven naar mijn beeldscherm. Dit gebeurd heel random. Soms heb ik er twee maanden geen last van, en dan weer een paar keer kort achter elkaar. Meestal doet ie het dan even een half uur niet, gister was het alleen een dag dat ie het niet deed.

Vanochtend deed ie het weer. Ik had mijn video kabel in mijn moederbord ingang en ik dacht dus dat ie ook overleden was, want die deed het niet meer bij het opstarten. Wat bleek, mijn videokaart deed het weer dus die had het overgenomen. Vanmiddag startte ik weer mijn pc op en gaf mijn videokaart weer geen beeld door (zit nu dus weer via het moederbord).

Is er iets uit op te maken wat ik moet vervangen? Ik kan er niet uit opmaken wat (half) kapot is, omdat er soms weer niks aan de hand lijkt te zijn.

Groet,

Luc

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:59
Helpt het als je je onboard videokaart uitzet in het bios? Zoals ik het nu begrijp wisselt ie tussen de onboard en je 9800GTX.

Verwijderd

Topicstarter
Dat doet 'ie alleen als mijn 9800 het niet doet. In de bios staat opstarten vanaf PCI-E. Blijkbaar is het zo dat als er iets mis is met de videokaart dat ie dan automatisch overschakelt naar je onboard. Zoals ik al zei, mijn onboard deed het vanochtend niet, omdat toen mijn 9800 het opeens weer deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je eens bij iemand een voeding lenen? Dit om even te testen of het je voeding niet is? Ik heb bij 2 videokaarten dit probleem gehad (allebei ATI kaarten) en bij het ene geval was het de voeding, en in 't andere geval was de koeling van de videokaart niet afdoende