Equalizer van Bose 901 ruist

Pagina: 1
Acties:

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:

Ik ben al een tijd(een jaar) in het bezit van een setje Bose 901 serie 3 speakers.
Maar in de equalizer zit een lichte ruis, een brom zou ik het niet noemen aangezien het gaat om een hoog geluid zoals de zee.
Dus ik heb het equalizertje open gehaald maar dit ziet er allemaal netjes uit, en zover ik optisch kan zien is er niet echt iets nodig aan vervanging toe. Ik snap natuurlijk wel dat je optisch niet zo veel kan zien en echt zal moeten meten o.i.d. maar ik weet op dat gebied dus niet waar ik moet beginnen. Aangezien menig bedrijf of persoon onderzoekskosten rekent zou ik graag eerst zelf willen kijken of hier iets aan te doen is.
Maar ik heb begrepen dat de oudere Bose versterkers, net zoals veel PA versterkers uit die tijd ruisen en dat dit te maken heeft met het feit dat er koolstof weerstanden e.d. zijn gebruikt. Dus het zou natuurlijk ook kunnen dat dit gewoon hoort bij het "karakter" van de speakers.

Het doel van mij is met deze set dan ook niet om een audiofiele set te krijgen, ik gebruik de 901's eigenlijk vrij weinig en luister hoofdzakelijk naar mijn andere set en gebruik de Bose speakers bijvoorbeeld bij concertopnames. Maar het zou toch wel leuk zijn als het beetje ruis wat er in zit verdwijnt.

Ik hoor graag van jullie.

Verwijderd

Gave speakers! Weet je zeker dat het niet aan de aansluitingen of kabels ligt?
Bose al eens gebeld voor een prijsopgaaf? Soms is Bose heel erg coulant en krijg je zo een ander exemplaar, al is dat natuurlijk wel geluk hebben.

Kun je gelijk vragen of een nieuw model ook uitwisselbaar is met de series 3 die je nu hebt.
Die kosten los zo rond de 300 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 16:32 ]

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Haha, ik ben er ook erg blij mee.
Maar het probleem met bose is simpelweg dat het veel te duur is, ik ben namelijk goedkoop aan de speakers gekomen.
De ruis is niet heel erg aanwezig, en ik hoor hem eigenlijk alleen als er geen muziek word gespeeld.
De andere componenten zijn gewoon goed, en alleen met tussenkomst van de equalizer hoor ik de ruis, ook als alleen deze is aangesloten dus.
Maar tsjaa, het blijven speakers van enkele decennia oud, net als de equalizer dus ik wil graag eerst weten of het bekend is dat er een ruis word veroorzaakt door de equalizer.