• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoi,

Ik wilde een nieuwe video kaart kopen maar na wat googlen en zoeken op GoT kom ik erachter dat mijn E8400 proc deze (GTX560 Ti) hoogst waarschijnlijk zal bottlenecken.

Nu heb ik voor mijn server nog een Xeon 3370 (LGA775) liggen. Ik vroeg me af aangezien het ook socket 775 is, of ik deze op mijn Gigabyte GA-P35-DS3R kan prikken en of dit een beetje werkt voor gamen.

Heeft de server cpu dezelfde instructies als de E8400?

De reden dat ik deze upgrade wil doen is het spelen van BF3, en ik wil pas investeren in een cpu wanneer Haswell uit is.

Thanks!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:23
Wat bedoel je precies met dezelfde instructies? Ik zou even kijken welke cpu's je moederbord ondersteund (gigabyte site) om vervolgens je bios te upgraden naar de nieuwste versie. Dan kun je gewoon proberen om die Xeon 3370 erin te prikken. Werkt het niet dan kun je alsnog die E8400 terug zetten.

Die Xeon is een quadcore op 3 GHz, deze zal een GTX560 ti denk ik niet heel erg bottlenecken.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De Xeon 3370 qua specs vrijwel gelijk aan een Core 2 Quad Q9650.

Ik heb wel vaker S775 Xeon's zien werken op gewone consumentenborden, en ik zie hier dan ook geen direct probleem waarom dat hier niet zou werken.

Je kunt hem prima in je bord proberen, ik acht de kans groot dat het werkt.
Het bord zal hem mogelijk herkennen als "Core 2 Quad", maar dat maakt niet zoveel uit.

Kijk wel even of je huidige BIOS versie de Q9650 ondersteunt :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
Heb op dit moederbord zelf de xeon3110 werkend (out of the box).
Graat kans dat die van jou het ook gewoon zal doen, anders even een BIOS update.

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Thx het is goed gelukt!