Wij hebben 2 stand alone laptops die gebruikt worden voor toetsen. Tijdens deze toets worden er bestanden opgeslagen door de toetsafnemer. Nu hebben wij de vraag binnen gekregen of de bestanden verwijderd kunnen worden tijdens het afsluiten van de laptop.
Nu dacht ik zelf aan een .vbs script tijdens het afsluiten welke door een policy ingeschoten wordt. Aangezien ik zelf (nog) niet kan scripten was ik wel de volgende script tegen gekomen:
Is er toevallig een policy/script die alle aangemaakte bestanden tijdens de sessie verwijderd wanneer deze geactiveerd wordt?
Nu dacht ik zelf aan een .vbs script tijdens het afsluiten welke door een policy ingeschoten wordt. Aangezien ik zelf (nog) niet kan scripten was ik wel de volgende script tegen gekomen:
Deze script verwijdert C:\Temp en maakt hem opnieuw aan tijdens het afsluiten. Maar de aanvrager wilt eigenlijk dat alle bestanden die zijn aangemaakt tijdens de sessie worden verwijderd, en dan gaat bovenstaande script niet helemaal meer op. Al helemaal niet omdat ik van te voren niet weet waar men van alles neerzet.' Set up the scripting environment
Option Explicit
Const oSrc = "C:\Temp"
Dim Text, Title
Dim WSH, FSO, oFolders, oFolder, oSubFolders ' Object variables
Dim oFileCount, oFolderCount, oFiles, oCount
Text = "Folders" & vbCrLf & vbCrLf
' Dialog title (inc. vanity bit)
Title = "Temp File Deleter"
' Create Windows Scripting Host Shell object
Set WSH = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
' Create FileSystem object to access the file system.
Set FSO = WScript.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
'Delete the folder (forcibly, to handle read-only attributes) then re-create it
FSO.DeleteFolder oSrc,True
FSO.CreateFolder oSrc
'Free memory used by objects
Set WSH = Nothing
Set FSO = Nothing
WScript.Quit()
Is er toevallig een policy/script die alle aangemaakte bestanden tijdens de sessie verwijderd wanneer deze geactiveerd wordt?