Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aangemaakte bestanden verwijderen tijdens shutdown

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 10:28

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Wij hebben 2 stand alone laptops die gebruikt worden voor toetsen. Tijdens deze toets worden er bestanden opgeslagen door de toetsafnemer. Nu hebben wij de vraag binnen gekregen of de bestanden verwijderd kunnen worden tijdens het afsluiten van de laptop.

Nu dacht ik zelf aan een .vbs script tijdens het afsluiten welke door een policy ingeschoten wordt. Aangezien ik zelf (nog) niet kan scripten was ik wel de volgende script tegen gekomen:
' Set up the scripting environment
Option Explicit
Const oSrc = "C:\Temp"
Dim Text, Title
Dim WSH, FSO, oFolders, oFolder, oSubFolders ' Object variables
Dim oFileCount, oFolderCount, oFiles, oCount
Text = "Folders" & vbCrLf & vbCrLf
' Dialog title (inc. vanity bit)
Title = "Temp File Deleter"

' Create Windows Scripting Host Shell object
Set WSH = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
' Create FileSystem object to access the file system.
Set FSO = WScript.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

'Delete the folder (forcibly, to handle read-only attributes) then re-create it
FSO.DeleteFolder oSrc,True
FSO.CreateFolder oSrc

'Free memory used by objects
Set WSH = Nothing
Set FSO = Nothing

WScript.Quit()
Deze script verwijdert C:\Temp en maakt hem opnieuw aan tijdens het afsluiten. Maar de aanvrager wilt eigenlijk dat alle bestanden die zijn aangemaakt tijdens de sessie worden verwijderd, en dan gaat bovenstaande script niet helemaal meer op. Al helemaal niet omdat ik van te voren niet weet waar men van alles neerzet.

Is er toevallig een policy/script die alle aangemaakte bestanden tijdens de sessie verwijderd wanneer deze geactiveerd wordt?

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:33

eagle00789

Est. November 2005

voor een pc had je vroeger reborn kaartjes voor dit soort problemen, maar voor laptops weet ik het niet

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:00

Fiber

Beaches are for storming.

Of zoek eens naar internet cafe software. Of draai je OS vanaf een (Linux) live CD, dan weet je zeker dat je elke keer weer met een schone lei begint.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51

ResuCigam

BOFH

Wij gebruiken daar het programma DeepFreeze voor, een software matige reborn kaart :) Erg robuust en na elke reboot is de computer weer als nieuw!

We do what we must because we can.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:03:
Of zoek eens naar internet cafe software. Of draai je OS vanaf een (Linux) live CD, dan weet je zeker dat je elke keer weer met een schone lei begint.
Thanks, maar het zijn tentamen laptops. Is dat soort software wel als zodanig in te stellen dat er geen klok te zien is met resterende tijd, of dat ze tijdens de examen een euro erin moeten gooien om verder te kunnen 8)7

Vooralsnog is de optie Reborn EzBack de beste oplossing denk ik.

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
Wij gebruikten voor een openleer centrum ook DeepFreeze, moet zeggen doet zijn werk prima en uitstekend bedoeld voor wat jij hem nodig hebt.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Aan alle Deepfreeze adviseurs....dank jullie wel...nog betaalbaar ook.
Pagina: 1