Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo leden,

Mijn zus heeft via een kennis de LG GW620 aangeschaft en nu wilde ik deze graag updaten naar 2.2. Omdat
er veel problemen waren met de update via de LG Mobile Update tool, wilde ik dit handmatig doen zoals
beschreven op Androidworld. Helaas ondersteund de applicatie die hun bespraken geen Windows 7, en ik
heb geen XP computer in de buurt staan. Toch gekozen om de Update tool te gebruiken van LG en ongeveer
op de helft van het updaten gaf hij aan dat de verbinding verbroken was en dat ik opnieuw moest beginnen.

Het scherm van de LG is nu enkel zwart, meer niet. Elke keer als ik hem verbind met de computer en de LG
Update tool opstart, installeert hij de driver opnieuw, waarna hij vervolgens niet meer checkt voor software
updates. Start ik de update tool opnieuw, instaleert hij weer de drivers, maar meer niet. Hij ziet ook niet
meer welke software versie mijn telefoon is (waarschijnlijk is de oude er al af en staat de nieuwe er
nog neit helemaal op). Wat kan ik hieraan doen?

Ideeën?

Sander

PS: Met de LG update tool moet je hem ook weer in oude staat terug kunnen brengen, maar als ik de IMEI
invul en hij gaat controleren, geeft hij enkel de melding: Check telefoon gegevens, en vervolgens niks...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 13:10 ]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je zou kunnen proberen zelf te flashen via de kdz updater tool die beschikbaar is via xda.
Ik weet niet welke versie er eerst op stond, maar als het onder de V10G is dan kun je gebruik makn van fastboot.
Heb zelf niet al te goede ervaringen met de kdz flasher maar hij werkt wel, al gebruikte ik zelf fastboot omdat je daarmee ook custom roms erop kan zetten, waaronder 2.2 en ook al 2.3.7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze tut geprobeerd te volgen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1060121

Helaas zegt hij als ik de update laad, dat de telefoon niet gevonden wordt. Ik kan niks instellen in de telefoon natuurlijk, omdat ik enkel een zwart scherm heb. Maar er gebeurd wel degelijk iets als ik de telefoon aansluit, want Windows 7 geeft aan 'apparaat stuurprogramma instaleren...... apparaat gereed voor gebruik'. Zou het kunnen omdat ik Windows 7 gebruik?

PS: Voor een fastboot moet ik toch iets op de telefoon kunnen doen? Ik kan helemaal niets meer namelijk..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 22:04 ]

• Kaalus
  • Niet online
Als je van deze tut alleen het kdz flash gedeelte gebruikt en dan uiteraard met de goede rom voor de gw620.
Mocht je die niet kunnen vinden heb ik wel een link voor je . Dit zou prima moeten werken met Windows 7.

Fastboot moet je de spatie of menu en spatie ingedrukt houden houden als het scherm oplicht als je hem aanzet (nog voor je lg ziet op het scherm) en als het lukt zie je een paar witte regeltjes op het scherm komen.

Verwijderd

Topicstarter
KDZ flash gedeelte heb ik inderdaad geprobeerd, maar hij zegt telkens 'PHONE NOT FOUND'. Terwijl mijn computer hem wel registreerd als ik de USB aansluit. Zou het kunnen dat alle software van de telefoon
af is die normaal wordt gebruikt om de telefoon als zodanig te identificeren? Fastboot werkt ook niet meer. Als
ik de telefoon nu aanzet, licht het alleen op, maar het blijft zwart. Het LG scherm komt niet meer tevoorschijn,
maar als ik hem net aangezet heb en ik houd spatie of menu en spatie ingedrukt gebeurd er niets.

Super bedankt voor je hulpt tot zover,
Iemand nog ideeën?

• Kaalus
  • Niet online
Dan zou het inderdaad kunnen dat de tool hem niet meer goed detecteert. Ik zou eerst alle drivers die je nu geinstaleert hebt verwijderen en dan van deze tut nemen : http://mygt540.com/tuts/t...s-on-gt540-n00b-friendly/

Deze link wilde ik je gisteren al sturen, maar was nog niet wakker genoeg om de link erbij te plakken :P
Als het nu nog niet werkt moet je met de ermegency mode gaan kloten, dan zou het alsnog moeten werken.
Ik weet zo snel even niet meer welke toetsencombo je daarvoor most gebruiken, maar dat zoek ik nog wel even voor je op.
Jammer dat de fastboot niet werkt, anders had het relatief makkelijk geweest om er een andere rom op te flashen.

Verwijderd

Topicstarter
In die tutorial stond de tip die ik nodig had! Zodra ik beide LG modems had uitgeschakeld harkende de KDZ
updater mijn telefoon en heeft hij hem netjes geflashed zoals het hoort. Telefoon doe het weer prima!

Dankje AktiveHate
Sander

• Kaalus
  • Niet online
Okee ook mooi opgelost dus!
Ik heb zelf nooit via kdz geflashed, mijn GW620 had nog fastboot en ik ben vorig jaar meteen van 1.5 naar 2.2.1 gegaan dmv custom roms omdat er nog geen update was.
Maar graag gedaan hoor! :)
Pagina: 1