Toon posts:

Draadloos netwerk vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo community,

Ik heb een probleem.
Een kameraad van mij woont boven een cafe en heeft bij zijn huurcontract een internetaansluiting gekregen.
Echter is deze aansluiting wireless vanaf het cafe, de verbinding is als volgt:
De coax kabel gaat eerst omhoog na het appartement(geen aansluiting) en vervolgens gaat deze weer omlaag naar het cafe.
De coax kabel wordt aangesloten op een wireless router van ziggo die achter een geluidspaneel staat van het betreffende cafe.
Dit wireless signaal heeft bereik tot in het appartement maar is niet heel erg goed, het gaat van 100kb tot 1mbit.
Ik heb geconstateerd dat dit mede komt omdat er metalen platen in de vloer van het appartement zitten vanwege de geluidsoverlast van het cafe daaronder.

Nu was het signaal van internet zo slecht dat deze er regelmatig uit viel en dat downloaden niet bijzonder snel ging.
Vervolgens heeft mijn kameraad een wireless repeater(re1000) gekocht van Cisco om het signaal te boosten en hopelijk wat beter signaal te krijgen.
Op zijn laptop heeft hij vol bereik en is de snelheid van het internet tussen de 500kb en 1mbit (een verbetering ten opzichte van eerst).
Echter wil mijn kameraad ook op Xbox Live kunnen spelen maar het signaal valt daar de hele tijd weg.
En als het verbindt dat kan hij bijvoorbeeld 1 uur spelen en dan valt het weer weg, een reset van de repeater wil dan nog wel eens helpen.
De repeater is ingesteld via de bijgeleverde cd en maakt connectie met het draadloze netwerk van het cafe.

Zijn er handelingen die wij kunnen doen om ervoor te zorgen dat het internet beter wordt, hij zowel op de laptop als op de Xbox goed internet heeft?
Zou het helpen om op bijvoorbeeld de wireless router op een ander kanaal te zetten?

Met andere woorden heeft iemand nog tips of ervaringen te delen omtrent deze situatie?
Alvast bedankt.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:14
Draadloos en metalen afscherming zal nooit goed gaan werken.
Dat 'vol bereik' op je laptop is tussen de laptop en de repeater natuurlijk, en zegt niks over de verbinding tussen router en repeater.

Ideaal zou zijn: de ziggo router boven, en dan met een netwerkkabel(ipv de coax) naar beneden en daar een nieuw draadloos verbindingspunt (misschien is de nieuw gekochte repeater daarvoor te gebruiken).

Als je dat niet voor elkaar krijgt met de verhuurder: kijk of er nog ruimte is voor een netwerkkabel waar de coax door de vloer naar beneden gaat, zodat je direct op de route kunt aansluiten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een repeater halveert de snelheid alweer, dus daarom heb je maar zo'n lage download.
Misschien kun je de kabel die vanaf het appartement weer naar beneden gaat, vervangen door een utp.
Dan zit boven het modem en heeft het café onder toch snel internet.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:38
Een repeater hoeft niet je snelheid te halveren, WDS doet dat standaard wel.
Een fatsoenlijk model doet het originele signaal opnieuw uitzenden op een ander kanaal.
Dan kan van halvering geen sprake meer zijn.

Maar het probleem ligt duidelijk bij het WIFI signaal van de Ziggo router die te weinig bereik heeft
om het appartement goed te voorzien van een signaal.
Als daarbij ook nog online gaming bij komt, is dat vragen om problemen.

Oplossing is al eerder aangegeven: trek een netwerkkabel van Ziggo router naar het appartement.
Goedkoop en betrouwbaar. Het is alleen soms een lastig en smerig klusje.
Als alternatief voor een netwerkkabel kan je power-adapters overwegen.
Dan valt het lastige aanleggen van een kabel weg.
Wel moet je rekening houden met de elektrische installatie van café en appartement.
Als dat over meerdere groepenkasten loopt, kan dat ook problematisch worden.
Maar dat kan je het beste gewoon een keer uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
dank u voor alle tips.

Ik had zelf ook al het gevoel dat er gewoon een patchpunt in zijn appartement moet komen en dat het dan is opgelost echter is dat een hele klus met al die metalen platen want daar komt je niet makkelijk door.