Samsung verkoopt aangepaste Galaxy Tab 10.1 in Duitsland

Pagina: 1
Acties:

• Xubby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-03-2017

Xubby

just waddling around ...

Topicstarter
nieuws: Samsung verkoopt aangepaste Galaxy Tab 10.1 in Duitsland

Volgens mij zijn alle Apple producten met een bepaalde data verbinding (3G of 2G?) verboden.
Zie mijn eerder reactie, met een gedeeltelijke vertaling van het Duitse vonnis.

Xubby in 'nieuws: Duitse rechter verbiedt verkoop 'mobiele apparaten' van Apple'

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De uitspraak bevat echter geen verwijzing naar een bepaalde techniek, zoals umts ofzo. Het zou daardoor ook om wifi kunnen gaan. Ik vind de uitspraak te vaag om er harde conclusies uit te trekken.

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Topicstarter
Ik ben het met je eens dat je hiervoor dieper in het de eis in de rechtszaak en de uitspraak moet duiken. Wat was de exacte eis en wat is precies verboden.
Het lijkt er op dat het patent om een bepaalde vorm van data overdracht gaat en dat die overdracht technieken allemaal verboden zijn. Daarna komt uiteraard de vraag welke technieken dat zijn. En of dat nu de gsm G2, G3 of WiFi zijn, of varianten daarvan, tja zover ben ik er ook niet in gedoken.
Het lijkt me wel los staan van het apparaat op zich. Het lijkt om een draadloos overdracht signaal te gaan. Nu nog welke ...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad. Daarbij vind ik het uberhaubt vaag dat de rechter een dergelijk oordeel uitspreekt, zonder dat daarbij duidelijk is welke apparaten niet meer verkocht mogen worden. Vandaar ook de kanttekening in het artikel dat de impact ervan moeilijk in te schatten is :)

• Xubby

Xubby

just waddling around ...

Topicstarter
Kan zijn dat de "techneuten" van beide bedrijven het wel precies weten, maar dat heeft het persbericht en / of de uitspraak niet gehaald, denk ik. Jammer.