Toon posts:

Probleem met Powercolor GeForce 2 MX

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Powercolor GeForce 2 MX 32MB + TV-OUT heb er echter alleen een probleem(pje) mee.

Na een tijdje een spel spelen komen er in de textures in eens stippen/rondjes. Bijvoorbeeld in Madden NFL 2001 komen er zwarte stippen in de lucht.

Soms krijg ik in windows ook bij de cursor kleine witte stippen.

Ik heb al erg veel verschillende Detonator drivers geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

Weet iemand waardoor dit komt en wat er aan te doen is?

Systeem:

[MSI K7T Pro][AMD Duron 700@700][192MB PC133 MTEC][DMX XFire 1024][FPS 1500][REALmagic Hollywood+][Creative 12x DVD-ROM][13.5GB IBM 7200RPM ATA-66][20.5GB IBM 5400RPM ATA-100][10Mbps NIC]

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:13

hilgo

Clear your mind of can't.

Ligt imho aan het geheugen. Mocht je hem overklokt hebben draaien: ietsjes terug zetten. Draait hij op de standaard waarden: terug brengen naar de winkel en een nieuwe vragen.

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait op de originele ram speed. Dus dat betekend een serieus probleem dan :(

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Lijkt inderdaad sterk op een geheugen probleem, terugbrengen dat ding.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Juist!, ik d8 al dat ik de enigste met dat probleem had, met mijn nieuwe powercolor GF2MX heb ik !precies! hetzelfde als jij, dat ligt (volgens mij) inderdaad aan het geheugen, maar ik weet het niet zeker, nix overclock of noem maar op!, ik d8 al dat het aan mij lag!, als je hem ruilt, kun je dan zeggen of de nieuwe het wel goed doet?, dan weet ik of ik dat ook moet doen...

ik voel me helemaal opgelucht :Y)

I see dead pixels...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
mm jah dat zal geheugen wel eens kunnen zijn....

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:26
Jotheman wrote:
ik voel me helemaal opgelucht
Je bedoelt: ik voel me helemaal opgelicht :) Terug naar de leverancier met dat kaartje!

Maareh, Powercolor kaarten schijnen inderdaad nog wel eens geheugen probleempjes te hebben. Sommige worden zelfs standaard ondergeklokt geleverd... Je moet ze dan "overclocken" naar de normale snelheid en vaak gaat echt overclocken (hoger dan standaard specs dus) dan helemaal niet.

Sommige zijn ook weer zeer goed overclockbaar, je moet met Powercolor dus blijkbaar een beetje mazzel hebben!

Verwijderd

Topicstarter
jotheman , waar heb jij die Powercolor GeForce 2 MX gekocht?

Ik heb net effe gekeken en de CoreClock staat op 175mhz en de MemoryClock op 143mhz zijn dit default settings voor een GeForce 2 MX?

Verwijderd

Probeer anders eens andere drivers...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen de volgende Detonator drivers al geprobeerd:

In Windows 98 SE
-10.80
-11.00
-5.32
-6.35
-6.50
-7.52
-7.58

In Windows 2000 Pro
-10.80
-5.32
-6.31
-6.50
-7.52
-7.58

Tot nu toe nog steeds de problemen gehad.

• jotheman

jotheman

Jepz die snelheden kloppen, mijn core en mem lopen op hetzelfde aantal mhz....
ik had um gehaald bij www.fdzmm.com (sorry voor de reclame) en maak nu gebruik van de garantie, ik hep gebeld naar de baas van dat bedrijf (mijn neef) lol, en die zei dat ut ondur de garantie viel dus ik krijg un nieuwe kaart!, jeeej

Ik zou je aanraden hetzelfde te doen want het ligt inderdaad aan de kaart zelf, dat weet ik zekur....
Dan kennik eindelijk fatsoenluk UT-en 8-)

I see dead pixels...

Verwijderd

Dit heb ik ook regelmatig met mijn TNT2 M64 die ik toen der tijd zeer goedkoop heb gekocht. Hiervan heb ik de bios geflashd en toen was het over en kon ik hem zelfs vele beter overclocken.
Kijk eens op www.m3dzone.nl hier kun je een nieuwe bios van alle Nvidia kaartjes halen.

Mijn TNT2 M64 draait nu op Mem 125@170 Core 110@140

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de MemoryClock op 140mhz gezet in plaats van op 143mhz en heb nu nergens meer last van.

Ik zal wel effe kijken naar die BIOS en anders maar eens kijken of ik hem kan ruilen, wel irri weer over de post enzo, maar ja..

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik heb een PowerColor Geforce 2 GTS. Maar geen probs. mee gehad. Alles werkt als een zonnetje. Zelfs goed overklokbaar..

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij zeker niet. Zodra ik ook maar iets boven de "default" settings clock gaat het mis.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien de v3.11.00.18.33 BIOS van deze Powercolor GeForce 2 MX + TV-Out? (Misschien biosdump van eigen kaart)

Die op m3dzone geeft bij het version checken met nvflash al een checksum error.

• jotheman

jotheman

ik wil je die van mij wel geve maar daar heppie denk ik weinig aan :)
ik hep um ingeleverd en hopen dak un nieuwe kaart krijg, lief powercolor, braaf powercolor, en da ze me dan pur ongeluk maar un GTS geve :)

naja, as ik mun nieuwe hep dump ik de bios wel ff voor je ofzow :Y)

I see dead pixels...

Verwijderd

Mijn Geforce 2 MX heb ik zonder probs geOCt tot 166(is dit juist)@200mhz core+memory. Dus met standaard heatsinc en fan en zonder koelvinnetjes op het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok een Powercolor?

En zo ja, welke BIOS versie?

Verwijderd

Tis trouwens niet alleen Powercolor.
Ik heb een asus v7700 geforce 2 GTS dlx met hetzelfde probleem (alleen dan paarse stippen)
Ik ga hem morgen terug sturen.

Verwijderd

Ik heb ook een Powercolor GF2 MX.

Ik heb gewoon het geheugen opgeklokt tot 175 mhz. De core ging al op 175 mhz.
Nergens geen problemen mee.

Verwijderd

De mijne is opgeklokt to 198 en 198:):):) Ik heb blijkbaar geluk (in tegenstelling tot mijn proc en mijn geheugen:(:()

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb pech :(

Nah ja, ruil hem wel.

Heeft iemand BIOS v3.11.00.18.33 van de Powercolor GeForce 2 MX?

Verwijderd

Het probleem uit het eerste bericht ken ik ook.
Mij is net door mijn dealer aangeraden naar instellingen van het beeldscherm te gaan. Dan naar het Tabje "Effects" en dan het vinkje voor "Show icons using all possible colors" (o.i.d.) uit te schakelen. Dit moet het probleem verhelpen. Het schijnt om een soort vreemdsoortig conflict tussen Windows en de kaart te gaan.:?
Pagina: 1