Toon posts:

Thermaltake FRIO temps te hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen!

Eerste post hier met mn nieuwe account, had een andere account vroeger maar wachtwoord, email adres enzo kwijt dus even een nieuwe gemaakt ;-)

Ik heb zonet mn nieuwe thermaltake frio geinstalleerd en heb een probleem met mn temperaturen.

Op idle draai ik op 38 graden (Wat ik al hoog vind, was met stock koeling even hoog) en onder load schiet de temperatuur naar 80 graden binnen de 20 seconden waarna ik de test stopzet omdat ik mn CPU niet wil frituren.

Mn load temps met stock koeling lagen zelfs lager.

Ik vermoed dat ik de koeling dus niet goed heb geinstalled, maar hoe ga ik dit op een veilige manier na?
Bovendien snap ik niet waarom ik op idle dan gwn de zelfde temperatuur behoud als ervoor maar onder load het de hoogte in gaat?

Mn systeem is een GA EP45 DS3L Mobo, E8400 processor e 4gb ram.
ik zou deze graag OC'en (vandaar de nieuwe koeling) maar ga er dus niet aan beginnen tot ik temps onder controle heb.

Enige ideeen wat er fout kan zijn? of tips?

Thanks!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:48

thijsco19

KTM 990 SMT

de koeling opnieuw installere.
heb je er wel koelpasta erop gedaan? niet te veel en niet te weinig.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er wel degelijk koelpasta op gedaan, ik vermoed dat de koeling er niet helemaal goed op vastgeklikt zit. Als ik tijdens een stresstest de koeling manueel tegen mobo aan duw zakt de temperatuur. Vertrek deze avond naar engeland, zal dus zondag als ik terug ben pc helemaal uit elkaar halen en opnieuw installeren :x
Kan het inmiddels kwaad de computer zo te laten draaien? Temperaturen idle zijn immers ok. Geen battlefield 3 meer vandaag dus :P
Bedankt voor de reactie alvast

Verwijderd

Topicstarter
Update

Koeling opnieuw geinstalled, zit echt stevig vast nu en onder stress (prime 95 large FTE's) gaat CPU niet meer boven de 46 graden.
Was dus wel degelijk slecht geinstalleerd.

Heb nog een vraagje, mn koeling heeft 2 fans maar mn moederbord maar mn moederbord heeft maar aansluiting voor 1 fan.
Is het mogelijk de fan op system fan of iets dergelijks aan te sluiten?
Herhaal even: cpu cooler is Thermaltake frio, mobo GA EP45-DS3L

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:23:
Heb nog een vraagje, mn koeling heeft 2 fans maar mn moederbord maar mn moederbord heeft maar aansluiting voor 1 fan.
Als ik specs van het mobo opzoek, zie ik dat er 4 fans op aangesloten kunnen worden?
1 x CPU fan header
2 x system fan headers
1 x power fan header

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:23
Maar hij zocht nog een CPU fan header. Die is er nooit, dus hij moet gewoon op System.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Verwijderd

Topicstarter
Siempie schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:50:
Maar hij zocht nog een CPU fan header. Die is er nooit, dus hij moet gewoon op System.
Precies wat ik moest weten :) Thanks!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07-2025
Je kan best een Y-splitter zoeken voor PWM
Afbeeldingslocatie: http://webrevolutionary.com/price/img-large/computer-fan-4-pin-pwm-y-splitter_260554288120.jpg
Zoiets dus.

Op die manier ben je zeker dat je fans min of meer op dezelfde snelheid draaien.
Bij mij werkt dit (heb ook een TT Frio), maar het zou kunnen dat je moederbord niet voldoende stroom kan geven op je CPU-fan aansluiting om beide fans te laten opstarten, best de eerste keren goed in het oog houden dus.
Pagina: 1