Cisco 3750 no routing Vlan

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 13:34
Hallo,

Ik loop stage en er is hier een uitgebreid netwerk met 30Vlan's. Nu krijg ik de opdracht binnen om een Vlan aan te maken voor een test-omgeving waarbij routing uitgeschakeld moet zijn naar de overige Vlans, maar wel een verbinding tot het internet (dus een gateway). Momenteel ziet iedereen elkaar en routing staat geënabled (RIP).

Dacht dat dit eenvoudig zou gaan met de commando no ip routing in de test-Vlan, maar dit blijkt helemaal niet te bestaan.

Is dit mogelijk op Vlan-Basis?

Alvast bedankt.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Ja, met access-lists op je VLAN. Routing aan- of uitzetten is global, volgens mij.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:29
Het vlan aanmaken + een apart routing proces voor de route richting de gateway?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ralpje schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:10:
Ja, met access-lists op je VLAN. Routing aan- of uitzetten is global, volgens mij.
Dittem. Je kunt vast wel iets route-mappen anders maar de transparantie daarvan is vrij laag, acl's zijn imo duidelijker.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

er zijn legio mogelijkheden maar is het niet het idee dat je er iets van leert. Je bent vast niet daar beland als gevolg van de studie diergeneeskunde.

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

:X Trail heeft gelijk.

Je zou toch wel moeten weten wanneer een vlan routeerbaar is en wanneer niet.

[ Voor 192% gewijzigd door Mr.Nash op 17-11-2011 14:32 . Reden: n.v.m. ]

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 13:34
Nou, niemand kan alles weten natuurlijk, zo ligt bij mij de mindere kennis bij Cisco onderwerpen. Dat is vrij logisch neem ik aan. Heb uiteraard wel om me heen gekeken op internet hoe dat gaat, maar nog nooit echt in Cisco kennis kunnen verdiepen naast de basis kennis daarvan. Dit betekend niet dat ik niet rondgezocht heb naar mijn antwoord, alvorens hier een bericht te plaatsen. Mijn gebied ligt vooral bij projecten die lopen met Windows Servers (Exchange, Virtualization e.d.).

Dus mijn vraag was gewoon of jullie me daarbij konden helpen en jullie de kennis konden delen met mij, zo hebben meer mensen die antwoord zoeken op deze vragen via Google wat aan deze topic. Ik zal de access lists wel even doorlopen.

Alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door FrankJ91 op 17-11-2011 16:34 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je kan ook niet alles weten, maar stage opdrachten behoor je wat van te leren. Vraag om een testswitch waarin je het e.e.a. kan testen.
Proberen, testen, troubleshooten en uiteidelijk van leren. Dat is de bedoeling.

Sowieso hoort een stageopdracht niet in Professional Networking & Servers. Als je nou met een tekening en een stukje relevante IOS config aankomt kan je in Netwerken nog eens een poging doen.
Maar dan moet je wel laten zien wat je allemala geprobeerd hebt, en waarom dat niet werkte.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.