Draadloos HDMI

Pagina: 1
Acties:

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-01 12:25
Ik ben aan het kijken naar een oplossing voor het volgende. Ik wil vanaf een receiver (die onder de TV staat) draadloos het videosignaal versturen naar mijn beamer (HDMI).

Nu kwam ik de Gigaview 810 tegen: http://www.marmitek.com/nl/product/08040

Alleen dit vind ik wel een beetje aan de dure kant. Heeft iemand hiervoor een goedkopere oplossing?
En ja, het goedkoopste is natuurlijk MET kabel, maar ik wil geen kabels meer over de vloer of over het plafond naar mijn beamer.

Ben zeer benieuwd!

• a.wijdeveld
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:13
Tja, wat is duur? Gefen is dacht ik ooit begonnen met een draadloze HDMI oplossing, en die kostte 1.000 euro (http://www.audiofreaks.nl...ticledetail&articleid=211).
Nu ligt de prijs al rond de 200 euro, b.v. ook PureLink WHD100 Wireless-HD-AV (pricewatch unsorted: PureLink WHD100 ProSpeed Serie Wireless Extender fÃŒr HDMI bis zu 30m Schwarz), en de door jou aangehaalde Marmitek zit daar net iets boven.
De afstand waarop 1080p goed werkt is echter beperkt, ga maar uit van 5 tot maximaal 10 meter vanaf de zender.

Wil je nog goedkoper dan kom je toch op kabels uit, eventueel via een CAD5 splitter zodat de kabel door een normale elektra leiding past (wat je met HDMI niet gaat lukken).

Succes!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat a.wijdeveld al zegt: een HDMI-over-Cat5 oplossing is het goedkoopste. Let alleen wel op dat je solid FTP-kabel koopt: stranded kabel levert zoveel echo's op de lijn dat de ontvanger niet kan syncen met de zender, en je dus geen beeld krijgt.
Marmitek heeft daar een hele nette oplossing voor (1080p over maximaal 60 meter), maar op korte afstanden (<5m) is een goede HDMI-kabel net zo duur of goedkoper.

Draadloos HDMI is nu nog erg duur en alleen bruikbaar op de korte afstand, waarbij het cosmetisch aspect een hele zware rol speelt.