Camera op afgelegen gebied

Pagina: 1
Acties:

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07-2025
Hi Tweakers,

De vader van mijn vriendin is een boer en wilt graag in zn land een camera hebben. Nu is het probleem alleen dat deze camera 1-2 km van zijn huis komt te staan maar hij de beelden wel graag 'live' wilt kunnen bekijken. Wat is de beste oplossing hiervoor? Een hele lange lan kabel of zijn we inmiddels zover dat die dingen 3g chips kunnen hebben ofzo?

Any thoughts?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Side note: is er wel stroom?

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02 10:19

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

stroomkabel trekken, en gelijk een netwerkkabel ernaast leggen. zo wordt het meestal gedaan.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Je zou iets met Power over Ethernet kunnen doen.
Maar 1-2 km ga je daarmee niet redden.

3G gaat duur worden.

Abort, Retry, Quake ???

• FloggingHank
Ok, stroom gaat er uiteraard komen. Is er heel veel verlies bij zo'n lange Lan-kabel?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En WiFi met richtantennes? Als er direct zicht is zou je het kunnen proberen om die afstanden te halen.
FloggingHank schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:31:
Ok, stroom gaat er uiteraard komen. Is er heel veel verlies bij zo'n lange Lan-kabel?
Cat5 UTPkabel werkt tot zo'n 100 meter. Er zijn oplossingen dat je wel wat langer kunt, maar 2KM is wel veel. Dan zul je toch echt naar andere kabels moeten gaan kijken.

[ Voor 64% gewijzigd door TERW_DAN op 17-11-2011 10:33 ]

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 16:04
1 a 2 km ga je niet redden met alleen een UTP kabel. Dan zou je een paar repeaters moeten gebruiken. Glasvezel zou ook een optie zijn, maar is wel duur.

Een andere optie is een Wi-Fi straal verbinding (2 AP's met gerichte antenne's, 1 bij de camera, 1 dicht bij huis).

Edit: Terw_Dan was me voor :P

[ Voor 16% gewijzigd door Quadro! op 17-11-2011 10:33 ]

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 16:02

The CarNagE Man

SüperG33K

Als er stroom gaat liggen kan je gewoon met die Lan over Stoom adapters een verbinding regelen?

http://www.devolo.nl/cons...nelste-200-mbps.html?l=nl

http://www.sitecom.com/homeplugs

Dat is de makkelijkste oplossing volgens mij..

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

The CarNagE Man schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:37:
Als er stroom gaat liggen kan je gewoon met die Lan over Stoom adapters een verbinding regelen?

http://www.devolo.nl/cons...nelste-200-mbps.html?l=nl

http://www.sitecom.com/homeplugs

Dat is de makkelijkste oplossing volgens mij..
Dat zal toch ook wel lengte-beperkingen hebben?

Ik denk dat een straalverbinding het beste is voor dit doel.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:54

bonzz.netninja

Niente baffi

Eventjes googlen gaf allemaal resultaten, speciaal voor dit soort dingen
http://www.spycameracctv....mitter-2000-meters-1.2GHz

Voldoet dit niet om een of andere reden of had je nog niet zelf voldoende gezocht? Andere oplossing zou idd via 3g zijn me dunkt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik gooi hem toch even naar netwerken, aangezien je vraagstuk daar over gaat.

FVH -->NT

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• FloggingHank
Iedereen bedankt voor de replies! Aangezien ik inhoudelijk nog niet de eisen etc weet ga ik even navraag doen. Veel goede response in ieder geval dus dat is mooi :)

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Voor straalverbindingen heb je een zichtlijn nodig. Ik neem aan dat die er niet is, anders kon je gewoon een verrekijker gebruiken.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mijzelf schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:17:
Voor straalverbindingen heb je een zichtlijn nodig. Ik neem aan dat die er niet is, anders kon je gewoon een verrekijker gebruiken.
das wel erg low-tech gedacht ;) Je gaat toch niet de hele tijd voor het raam staan met een verrekijker? Het is jammer dat de TS niet even uitlegt waarom de camera er moet komen, dat zou eventueel nog alternatieven kunnen opleveren. In principe zou zo'n systeem met twee van die adapters die netwerk via stroomkabels doen moeten volstaan; zolang de stroomkabel goed is komt het signaal wel door vermoed ik.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:37
Iemand bij ons in de buurt heeft zoiets gemaakt, zie hiervoor: http://www.hoefnatuurlijk.nl/webcam/wcproject.htm
(Let niet op de rest van de website, gaat over paarden :+).

Webcam

[ Voor 36% gewijzigd door Puch-Maxi op 17-11-2011 13:56 . Reden: Foto toegevoegd ]

My favorite programming language is solder.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Quadro! schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:33:
1 a 2 km ga je niet redden met alleen een UTP kabel. Dan zou je een paar repeaters moeten gebruiken. Glasvezel zou ook een optie zijn, maar is wel duur.
Of je koopt 2 sdsl modems. kun je over koper blijven werken.

/edit:

hints hier:

http://hardforum.com/show...?t=1559005&highlight=sdsl

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 19-11-2011 18:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Een el-cheapo 2,4 GHz camera'tje met microgolfkachel (eindtrap) en richtantenne's moet het wel mee lukken :p

Die 1,2GHz setjes vereisen trouwens een licentie maar het is wel een veel betere frequentie.

Een IP-cam + WiFi kan natuurlijk ook maar is misschien duurder. In alle gevallen richtantenne's gebruiken met vrij zicht.

Als je toch stroomkabels gaat trekken, kan je beter maar direct een MMF fiber meetrekken van 2KM. Moet je ook wel even twee media converters naar UTP regelen en iemand die die connectoren bereid is te lassen.

Een coaxkabel met flinke composiet-versterker werkt ook prima. Is de goedkoopste oplossing van allemaal en werkt ook goed genoeg.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Glasvezelkabels kun je op een haspel bestellen met de connectors er al aan en gekeurd en al. Dus dat is het punt niet. De omvormers, daar zit een heikel punt...

Coax zou ik niet zo gauw aan beginnen... Heb ik alleen maar nare ervaringen mee gehad.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:37
Mwa als het goedkoop moet zijn er ook wel mediaconverters te vinden hoor:
100Mbps multi-mode
100Mbps single-mode
• en zelfs 1Gbit/s

Zo'n kabel is wel kwetsbaar, zeker in het 'boerenland' (als je er met de trekker over rijdt gaat het stuk).
Een tot twee kilometer moet voor wifi geen probleem zijn. :)

My favorite programming language is solder.

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
UTP zit aan een max lengte van 100 meter, daarna moet je een repeater neerzetten in de vorm van een switch of zoiets dergelijks.
Kortom je zit al snel aan een COAX kabel met versterker (RG 59 kabel) of glas inderdaad.

Verder kan ik wel een draadloze kit vinden die toto 1500 meter doet.
http://www.hosk.nl/N_fram...ww.hosk.nl/N_art_468.html

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Puch-Maxi schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:39:
Mwa als het goedkoop moet zijn er ook wel mediaconverters te vinden hoor:
100Mbps multi-mode
100Mbps single-mode
• en zelfs 1Gbit/s

Zo'n kabel is wel kwetsbaar, zeker in het 'boerenland' (als je er met de trekker over rijdt gaat het stuk).
Een tot twee kilometer moet voor wifi geen probleem zijn. :)
Inderdaad, de prijs van zo'n converter valt me hard mee!
Wat betreft de glasvezel, die is best hufterproof. Als je fatsoenlijke kabel hebt, kost deze zo'n 2,50€ per meter, die zit dan in een harde ommanteling en is dan net zo dik als een tuinslang. Die slang zorgt er tevens voor dat de kabel niet te ver geknikt kan worden. Ik heb zelf ooit een aantal van deze kabels gelegd en ben er zeer te spreken over! Ook hebben er een paar auto's overheen gereden (al dan niet per ongeluk) maar dat deed met de kabel helemaal niets.
Maar als je alles bij elkaar gaat tellen wordt het wel een dure camera!
Grondkabel YMVK-as 2x2,5mm² kost bijna 4500€ voor 2000 meter.
Glasvezel kost dan ook zo'n 5000€ voor 2000 meter.
Dan krijg je nog 2x een connector aan je glasvezel, die zijn ook niet goedkoop als je dat moet laten doen en dan nog de camera en 2x zo'n mediaconverter. Ik denk dat je al met al zo'n 11000€ verder bent...

Edit: foutje van prijs kabel...

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 02:01
Als het echt low-tech moet, kun je naar een pringles antenne kijken :)

http://binarywolf.com/249/pringles_cantenna.htm

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon een wifi straalverbinding lijkt me uitstekend hiervoor zolang je een redelijke LoS hebt. Neem wel kwalitatief goede spullen, je kunt bijvoorbeeld eens naar Eugenius (vroeger Senao) kijken. Die hebben ook outdoor accespoints met ingebouwde richtantenne, speciaal voor dit soort point to point verbindingen.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

ik222 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:51:
Gewoon een wifi straalverbinding lijkt me uitstekend hiervoor zolang je een redelijke LoS hebt. Neem wel kwalitatief goede spullen, je kunt bijvoorbeeld eens naar Eugenius (vroeger Senao) kijken. Die hebben ook outdoor accespoints met ingebouwde richtantenne, speciaal voor dit soort point to point verbindingen.
Engenius :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

painkill

Pain(k)(ill)

Maar 2000 meter kabel, dat geeft een enorm verlies bij grote spanningen..

Bij 0.5 A valt het nog mee (6,5%), maar bij 1A is het al 13%, en dat is veels te veel, dan heb je op het eind niet eens meer 200V.

Dus, als jij het hele systeem, inclusief richtantenne onder de 0.5A kunt krijgen, dan is 2KM gewone kabel genoeg.. (Kost trouwens wel MINIMAAL €4000)

Netwerkkabel is absoluut ongeschikt voor deze afstanden. Dus dat word een richtantenne (€200+)
Dan heb je nog een redelijke camera nodig, dat is weer €300+ , al met al een redelijk onbetaalbare oplossing als je het mij vraagt..

Als er bij zijn camera in de buurt nog andere huizen staan dan is bij hun wat regelen nog veruit de beste oplossing. Gewoon een KwH metertje er tussen zetten dan..

Mijn SNES verzameling!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat bedoel ik inderdaad :P
Pagina: 1