Toon posts:

Plaatsen van een socket370 heatsink en cooler op...

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou het volgende wil ik es weten. Ik heb een Viper V770 ultra, nu heb ik hier een standaard coolertje op (erg noisy), met standaard heatsink. Nu wil ik hier een standaard heatsink voor de Cel (socket370) Nu wil ik deze erop gaan zetten. Ten eerste: is dit slim (overklokken), en ten tweede: als ik die erop zet met seconde lijm moet er dan nog koelpasta tussen heatsink en chip???
O ja wat zal ik er voor een cooler op zetten, heb nu een 50mm fan(errugggh stil) erop gezet, kan niet op de aansluiting van de vga (hier zit een 2pins connector) en de cooler heeft een voedingsconnector.
Hier nog ideeen over en zo???
Help is erg welcome

Bedankt alvast

Verwijderd

Cross-posten, en datm ag hier geloof ik niet, heb ik ook ooit gedaan(niet express) en toen kreeg ik ook op mijn flikker.
http://gathering.tweakers.net/Forum6/HTML/000645.html

hoi

Verwijderd

Ik vindt dit niet echt crossposten hoor.. er wordt een duidelijke hard-ware OC vraag gesteld.
Het is jammer dat de search mogelijkheid er nog niet is, deze soortgelijke topic heb ik laatst ook uitvoerig beschreven. Maar niet erg, alles is voor herhaling vatbaar.
Ten eerste moet je de heatsink en fan van je viper afhalen. Dit doe je door de kaart een 15-20 minuten in een diepvrieszakje in je vriesvak te doen. Op deze wijze wordt de heatcompound (soort epoxy) erg bros. Dus niet zoals in de andere topic door iemand beweert werd lekker warm laten worden; de binding wordt dan alleen maar sterker!.
Moet ook juist voor een goede binding.
Als je dit gedaan hebt voorzichtig met een (bot) mes, onder alle randen van de heatsink wrikken totdat deze er letterlijk afspringt.
Dit goed schoon maken, het liefst met Valvoline Carburettor Cleaner en daarna met alkohol om de resten eraf te krijgen.
Ben je een echte Hard-core tweaker en ga je voor niets opzij dat zal je de chipset nog kunnen vlakken. Nu de nieuwe heatsink + fan. Voor het monteren kan je kiezen voor een Tennmax adhesive compound (soort dubbelzijdig plakband) of kijken of er een mogelijkheid bestaat tot boren. Nog mooier en beter is het gebruiken van een epoxy hars. Dit is een soort lijm wat teven ook een zeer goede warmte geleider is en tegen hoge temp kan. Om deze reden zal ik dan ook 1 seconde lijm sterk afraden; geleidt niet optimaal en kan niet goed tegen hoge temp. En het is de vraag of het op den duur niet agressief reageert op eerste laag van de chipset.
Zorg er wel voor dat de nieuwe heatsink goed gevlakt is. Een mooie afmeting van heatsink en fan is 40*40 mm.

Ik hoop dat je hier wat mee kan!
Suc6

Greetinzz

Newt

Verwijderd

Zoals als Newt het hierboven uitlegt klopt helemaal. Werkte bij mij (creative tnt2-u) perfect!
Ik zelf heb er nu een coolermaster opzitten en die is heel stil. Op dit moment zit hij vastgemaakt met elastiek (dat witte "touw" elastiek) met een laagje koelprut ertussen.

Gelijk ook maar overklokt naar 170/215, maar af en toe krijg ik nu oppeens alle polygonen te zien tijdens het spelen (da's weer irritant, kdenk toch dat ik hem maar iets lager moet zetten)

Verwijderd

Hoho ik zeg alleen hoe ik het heb gedaan en zeg nou niet dat het niet zo kan want dat is vet niet waar, ik heb het zo gedaan en het werkte PERFECT, en zeg nou zelf je videokaart in de diepvries wow dat zou ik dus never nooit niet doen he.
Maarja dat is voor ieder zich zijn keuze natuurlijk.
He heb je trouwens die plates om doe Aplha fac7 koeler te gebruiken voor een celly 2 je zei dat je ze binnenkort zou hebben.
Zeg het effe dan ken ik ook weer verder.
Maar verder die heatsink op die viper moet je er dus af halen wat jou de beste manier lijkt Fair enough dacht ik zo.
Ik spreek alleen uit ervaring hoe ik het heb gedaan dus verder kan ik je niet helpen.
Succes

ps en Newt ik heb geen last van chemische reacties met die seconde lijm ofzo, werkt perfect voor zover als ik het kan vertellen

Verwijderd

He Monkey, no offence. Het kan ook zoals jij het hebt gedaan, zoals blijkt van jouw ervaring. Ik geef alleen maar aan wat het veiligst is, bij mij weten.
Verder ik hou je op de hoogte. De copper-spacers (zoals ik ze noem) komen eraan!

Greetinz

Newt

Verwijderd

'THXXXXXXXXXXXXXX hou me op de hooghte ok.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, ik weet nu hoe ik de sink eraf krijg, maar dat spul om erop te zetten (de nieuwe sink) waar krijg ik, ik bedoel dat Tennmax en ook die hars, of is er ook nog een andere leuke alternatief en o ja wat is dat vlakken

Oke

Verwijderd

Epoxy hars zal verkijgbaar zijn bij de OC-Shop.nl.
Vlakken of ook wel 'lappen' genoemd is het volkomen vlak maken van een oppervlak, zodat er een optimale warmte uitgifte plaats kan vinden tussen de chip en de heatsink. Het beste is dus als ze beide 100% vlak zijn.

Greetinz

Newt

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Uhhmmzz... _Jacco_: die nieuwe heatsink heeft naar mijn mening dus niet zoveel invloed gehad hè? Ik heb nl. een gewone TNT2 (Asus en geen ultra, want dat overclocken kan ik zelf ook, dus ultra is naar mijn mening geld verspilling) en die heb ik met de originele heatsink naar 170-240 overgeclocked :). Loopt perfekt stabiel en wordt niet te heet, dus vraag ik mij automatisch af; waar is die andere heatsink voor nodig??? Of kan de Creative Labs niet zo ver geOCed worden???

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
De secondelijm reageert zeker weten aggressief, dat is namelijk de werking van secondelijm. Secondelijm is een zgn (iso)cyanaat lijm en het hele idee van dit soort lijmen is dat ze een chemische binding aangaan met bepaalde moleculen op het oppervlak van de te lijmen stoffen. Echter als het oplosmiddel eenmaal verdampt is (seconde of zo ;)) volgt er ook geen reactie meer. Het zal dus geen extra nadelige gevolgen hebben op lange duur.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Daylights: Zonder de cooler trok ie hij het anders helemaal niet. En blijkbaar is creative niet zo goed in oc-en als Asus. Dat ultra geldverspilling is kan kloppen, maar ik heb hem een een paar maanden geleden tweedehands gekocht voor minder dan de prijs van een gewone tnt2.
Pagina: 1