Nedgame verkoopt 2e hands games als nieuw - legaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.525 views

Onderwerpen

Anoniem: 279033

Topicstarter
Ik kocht een tijdje terug een 'nieuwe' game bij de Nedgane (Black Ops PS3) en hoewel het doosje gesealed was zaten er al vouwen ed in het boekje. Dat wijst er op dat Nedgame 2e hands games als nieuw verkoopt en ze doodleuk zelf sealt. Nu was het slechts een vermoeden maar ik checkte vandaag de Shopreviews en las oa.

Alles leek ok. Maar toen ik thuis kwam, bleek dat het derde doosje aan de onderkant helemaal kapot was. De seal was er ook een beetje af (die andere doosjes hebben ze achteraf gezien denk ik ook zelf gesealed). Geen zin om terug te gaan. Woon in Den Haag.
De andere doosjes zien er van binnen gebruikt uit(!).

Toen ik eindelijk het pakketje toch thuis kreeg was ik wel blij. Maar toen ik het open maakte was dat ook al snel voorbij.
Eén spel zat er niet bij, een spel was een USA versie, alle spellen waren opnieuw gesealed en bij open maken alles behalve nieuw. Ze hebben er gewoon weer zelf een plasticje omheen gedaan. :') Van een spel was het doosje nog nauwelijks heel. Een ander spel was niet compleet, etc. Ik had ook een player's guide gekocht en daar zat een Nedgame sticker onder de seal. :')

Heb hier voor meer dan 200 euro aan games besteld. Toen de bestelling eenmaal was aangekomen zag alles er goed uit.
Nadere inspectie leerde dat een aantal games 2e hands waren terwijl ze wel gewoon voor nieuw betaald waren! Op enkele cds zaten lichte gebruikssporen (kleine krasjes) en aan de hoesjes was te zien dat deze spellen al langere tijd gebruikt waren!

Ik had enkele psp games verkocht aan Nedgame en kocht daarna meteen een xbox 360 game (nieuw).
Na thuiskomst viel het mij op dat de zegel op de hoes in zijn geheel verwijderd was, wat dus aangeeft dat het een 2dehands game betreft.

Lijkt erop dat ze dit regelmatig doen. Is dit legaal en zo nee wat kan er aan gedaan worden?

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-04 10:11
Lijkt me niet legaal om dit te doen, aangezien ze ook gewoon tweedehands games verkopen. Teruggaan naar de winkel en kijken wat zij er op te zeggen hebben?

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04 11:49
Joost1991 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:29:
Lijkt me niet legaal om dit te doen, aangezien ze ook gewoon tweedehands games verkopen. Teruggaan naar de winkel en kijken wat zij er op te zeggen hebben?
Uiteraard is het verkopen van een gebruikt product als nieuw niet legaal. Dit heet misleiding....

Topicstarter
Tuurlijk kan je teruggaan naar de winkel. Dan zal je te horen krijgen dat het een foutje was en krijg je een nieuwe. Ik heb het meer over structurele oplossingen.

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Anoniem: 279033 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:58:
Tuurlijk kan je teruggaan naar de winkel. Dan zal je te horen krijgen dat het een foutje was en krijg je een nieuwe. Ik heb het meer over structurele oplossingen.
Ik vraag me eerst af wat ze er over te zeggen hebben.
Als ze dat zeggen dan kun je altijd zoeken naar structurele oplossingen.
Je kan het bij de consumenten autoriteit aangeven.
http://www.consuwijzer.nl...bij_een_afwijkend_product
of:
http://www.consuwijzer.nl...niet_goed_ondeugdelijk_is

Maar waar het op neer komt: Brief schrijven, geld terug krijgen.
Verder door reviews te schrijven kan men aan de reviews zien dat het bedrijf niet deugd.

Wat je ook kan doen is een tip achterlaten bij Undercover in Nederland:
http://www.sbs6.nl/progra...-in-nederland/overig/tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb dit meerdere malen meegemaakt daar. N64 spellen "nieuw" gekocht, en thuis toch maar na een tijd de seal eraf gehaald omdat ze in het retro topic al zeiden dat Nedgame dit flikte.

En inderdaad, producten waar stuk voor stuk al gebruikt. Ook heb ik Spaanse en Griekse spellen gekregen zonder dat dit vermeld stond bij het bestellen. Ik koop er in ieder geval nooit meer.

Topicstarter
Awaken1 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:11:
[...]

Wat je ook kan doen is een tip achterlaten bij Undercover in Nederland:
http://www.sbs6.nl/progra...-in-nederland/overig/tips
Dat zou mooi zijn: Alberto Stegeman die N64 games gaat kopen :P

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 22:56
Lijkt me toch niet zo heel raar en gek?
Je kunt toch spellen kopen, en als je ze niet leuk vind binnen 24 uur ruilen voor een ander? Zo iets in die trant?

Dat spel wat je dan terugbrengt is dan feitelijk 2ehands ja. Maar kan toch best als "nieuw-zijnde" verkocht worden weer? Winkelier kan al die spellen toch niet weer gaan afprijzen?
Dan kun je een leuk ondernemen met je vrienden opzetten, en na 5x retour brengen het spel uiteindelijk voor €15,- kopen.

En dat er dan best een marge hanteert wordt wat betreft "schade" zoals kleine krasjes enzo.

Zeg zelf, hoeveel cd's en/of dvd's heb je wel niet die erger bekrast zijn, en ze werken allemaal nog.

Natuurlijk als jij in de veronderstelling bent dat je het echt vers nieuw koopt, en het valt anders uit dan voel je je inderdaad misschien opgelicht.

Het is anders natuurlijk als iets daadwerkelijk kapot is. Maar dan moet je gewoon terug gaan en daar je verhaal doen.

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
NeutraleTeun schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:53:
Natuurlijk als jij in de veronderstelling bent dat je het echt vers nieuw koopt, en het valt anders uit dan voel je je inderdaad misschien opgelicht.

Het is anders natuurlijk als iets daadwerkelijk kapot is. Maar dan moet je gewoon terug gaan en daar je verhaal doen.
Je draait het om. Als je een product koopt dat als nieuw staat aangeprezen, dan hoort het product nieuw te zijn.
Dat het als tweedehands en evt bekrast product evengoed functioneert doet helemaal niet ter zake.

• NeutraleTeun
Ik heb nog nooit iets in de rekken zien liggen met een groot bord erboven "Dit is nieuw!"

Nogmaals. Wat moet een winkelier dan doen met die binnen 24 uur geretourneerde spellen?
Allemaal apart houden, en als apart aanbieden?

Zijn dus meer handelingen, meer werk, logistiek en administratief gezien.
Terwijl ze toch gewoon voor hetzelfde bedrag weggaan.
Beetje onhandig toch?

Mits niets kapot is uiteraard!
Paar kleine krassen zijn bijna onvermijdelijk en zorgen niet voor een defecte schijf.

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:43
Dat retourneren is een verklaring voor een klein deel. Echter hebben sommigen verwacht een Engelse versie te hebben gekocht en krijgen ze de game in een andere taal (zie Exorcist). Dat kun je niet wegmoffelen onder de noemer "Geretourneerde producten".

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

NeutraleTeun schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:15:
Ik heb nog nooit iets in de rekken zien liggen met een groot bord erboven "Dit is nieuw!"
:') Nee, dat is namelijk de verwachting die je vanzelfsprekend mag hebben als je ergens de nieuwprijs voor betaalt.
Nogmaals. Wat moet een winkelier dan doen met die binnen 24 uur geretourneerde spellen?

Beetje onhandig toch?
Dat is het probleem van de winkelier, niet van de klant. Dan had hij maar geen winkel moeten beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 24-11-2011 16:24 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:10
nee, omdat het logischer is het erbij te zetten als dat niet het geval is

Beetje onhandig toch?
Dat heet service en dat kost inderdaad geld. Hij kan het best als nieuw verkopen, maar dan moet hij er wel voor zorgen dat het in nieuwstaat verkeert. Dat blijkt in bovenstaande gevallen niet zo te zijn.
Paar kleine krassen zijn bijna onvermijdelijk en zorgen niet voor een defecte schijf.
En toch is dat, in mijn ogen, een verborgen gebrek dat gemeld moet worden.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Beetje onhandig toch?

Nieuw hoort simpelweg nieuw te zijn. En krassen? Ik heb voor de 360/PS3 en Wii bij elkaar 150 discs, maar geen 1 met kras hoor. Ook mijn PS1/Saturn verzameling is praktisch onbeschadigd.

Los hiervan, als een N64 spel als "nieuw" wordt verkocht verwacht ik ook echt nieuw. Daar die spellen rond 1996~2000 zijn uitgebracht verwacht ik geen opnieuw ingesealde producten. De waarde van het spel neemt daarmee overigens enorm af, je wilt niet weten wat voor geld er soms betaald wordt voor retro-games die wél echt nieuw zijn.

Neem Ducktales 2 voor de NES. In 1993 kocht ik deze nieuw () voor 50 Gulden. Daar deze aan het einde van het tijdperk van de NES verkocht werd, is deze zeldzaam. Als ik hem in het plastic had gelaten had het me nu om en nabij de 1000 Euro opgeleverd. Een opnieuw ingeseald exemplaar, met wellicht een kleine vouw in het boekje, maar rond de 90.

Anoniem: 378504

als je bij plasmadiscounter.nl kijkt staat er bij acties altijd duidelijk bij, deze is teruggekomen nadat mensen er niet tevreden mee waren, ze doen dan wat van de prijs af en vermelden dat er geen krassen en alles gewoon in de doos zitten (maar dus wel eens geopend zijn geweest en misschien wel aangesloten bij de klant).

Dus ik vind dat dit zeker niet kan, zeker als er op de site niets staat vermeldt dat dit om een terug gebracht/2ehands artikel gaat. En al zeker niet als dit ineens van buitenlandse afkomst is.

Stappen ondernemen zou ik zeggen!

Anoniem: 27535

De vraag is uiteindelijk wat nieuw is, en wanneer het nieuw is voor welk doel. Voor de verzamelaar betekent nieuw nog nooit geopend. Voor de gamer betekent het waarschijnlijk dat er geen krassen, vlekken en vouwen aanwezig zijn.

Dat een verpakking geopend is geweest, wil niet direct zeggen dat iets niet meer nieuw is. Het opnieuw verkopen als nieuw *hoeft* dus geen probleem te zijn. Dat betekent dus wel dat wat verkocht is niet te onderscheiden is van nieuw. Is dat wel het geval, dan heb je niet gekregen wat je redelijkerwijs mocht verwachten.

Bij artikelen die terugkomen is dat uiteraard een kwestie van controleren. De winkel kan een koper ook prima aansprakelijk stellen voor veroorzaakte schade. Doet de winkel dat niet, brengen ze zichzelf in de problemen, gezien ze wel de plicht hebben een deugdelijk product te leveren aan de volgende koper.

Als het gaat om inkoop elders van geretourneerde artikelen, dan gaat het feitelijk om 2e-hands goederen. Het is misleidend om deze te vermommen als nieuw en als nieuw te verkopen, wetende dat de inhoud niet in nieuwstaat is.

Zoals je al kan lezen, is de grens erg vaag. In praktijk zal er ook de intentie bij komen kijken. Zelf ergens inkopen waar het als 2e hands staat, en dan voor nieuwprijs opnieuw geseald verkopen neigt naar de intentie om te misleiden.

Per saldo is denk ik toch de beste stap die mensen kunnen doen, gewoon teruggaan naar de winkel en alsnog vragen waar je recht op hebt. Vervolgens een ShopReview met de ervaring, en iedereen kan zichzelf een oordeel vormen of hij wil bestellen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 09:16
Als iemand nu eens foto maakt van bijvoorbeeld een PS3 game die door Sony of Third Party is gesealed of één die vermoedelijk door Nedegame zelf is gesealed. Volgens mij kan Nedgame namelijk niet makelijk sealen op dezelfde manier als Sony dit doet en laat doen voor hun nieuwe games (Sony Playstation openings trekbandje, soort palstic).

Ik vind het maar een kwalijke zaak, games opnieuw insealen en als nieuw verkopen. Wat mij betreft kan Nedgame in de ban, met dit soort praktijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Jumpman op 04-12-2011 12:06 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Jumpman schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:01:

Ik vind het maar een kwalijke zaak, games opnieuw insealen en als nieuw verkopen. Wat mij betreft kan Nedgame in de ban, met dit soort praktijken.
Tuurlijk niet :) Men moet alleen goed controleren of de game nog in nieuwstaat is voordat ie opnieuw ingeseald wordt. Iedereen wil het recht om te kunnen ruilen/retourneren, maar niemand wil een geretourneerd product kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedgame
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-12-2017

Nedgame

Bedrijfsaccount Nedgame
Beste allen, hier even een reactie.

Ten eerste kan ik met 100% zekerheid zeggen dat wij nog nooit in ons 15 jarig bestaan een gebruikt spel als nieuw hebben verkocht.

Wel kan een game ongesealed geleverd worden, dit kan de volgende oorzaken hebben:

- Fabrikant heeft de game niet gesealed, bijvoorbeeld Nintendo 64 games werden door Nintendo Nederland nooit gesealed geleverd, ook Sony Nederland sealed bijna nooit enkel de laatste tijd bij games met een online pas. Fabrikanten leveren ook regelmatig games met een alternatief seal, deze is dunner. Vooral Sega doet dit regelmatig.

- De game komt uit 1 van onze filialen, dit komt voor bij oudere titels die niet meer nieuw te bestellen zijn. Game is wel gewoon nieuw en ongebruikt.

Wij hebben tienduizenden games op voorraad, mocht je 100% zeker willen zijn van een factory sealed exemplaar stuur dan even een mailtje dan checken wij de betreffende game voor je. Helaas kan een doosje ook beschadigd raken tijdens de verzending door PostNL.

In alle gevallen, mocht de klant niet tevreden zijn over het product dan kan dit altijd kosteloos worden teruggezonden en wij storten het bedrag binnen 14 dagen terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09
Had eerst zoiets van 'ooooh dat kunnen ze niet maken', maar na bovenstaande reactie, vooral het 'komt uit een van onze filialen', is er iemand ooit bij een offline cd-winkel of game-winkel geweest?

Daar is het redelijk normaal dat de discs uit de doosjes gehaald worden, in een lade verdwijnen in simpel papieren ding en bij verkoop weer in het doosje gedaan worden. Bart Smit ed laten je soms nog wel even de disc zien, maar veel andere winkels duwen dat ding er gelijk in, in tasje en klaar...

Zelf (vroeger) ook paar keer gehad met de webshop van FRS dat ik cd's kreeg die uit de winkel getrokken leken, doosjes met wat lichte krasjes enzo, maar in de winkels wordt dit wel als nieuw en normaal gezien... tja...

Het zal de gewenning zijn dat bij online winkels zo goed als altijd een (fabrieks)gesealed exemplaar wordt opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik weet toen ik vroegah nog nieuwe cd's ging kopen bij de FRS... dan pakte je de hoes uit de rekken, liep je naar de kassa, daar werd inderdaad uit een la de ( :+ ) cd gepakt en in het hoesje gestoken.
Soms waren die hoesjes bekrast of gebroken, gewoon even aangeven en je kreeg een nieuw hoesje.
En ik vind inderdaad dat Mig29 een heel goed punt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 22659 schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:15:
[...]

Tuurlijk niet :) Men moet alleen goed controleren of de game nog in nieuwstaat is voordat ie opnieuw ingeseald wordt. Iedereen wil het recht om te kunnen ruilen/retourneren, maar niemand wil een geretourneerd product kopen :?
Dat klopt wat je zegt! Daarom koop ik altijd games online bij bedrijven die geen fysieke winkels hebben, of meteen bij release als een online webwinkel wel fysieke winkels heeft (dan krijg je namelijk sowieso een factory gesealde game).

De MM, Saturn en Game Mania hebben ook gesealde games, bij de MM of Saturn heb je ook nog de mogelijkheid de game grondig te inspecteren (de gesealde) game zit in een plastic verpakking, dus de game zelf kan niet makkelijk beschadigen. Bij Game Mania hebben ze bij nieuwe games dummies in het rek en krijg je bij de kassa de nieuwe gesealed, zo niet koop ik de game niet.

Het voordeel van online en bij de MM en Saturn is, dat je officieel ook alleen de game mag terug brengen als deze nog in de seal zit. Dus hier loop je minder snel tegen een '2e hands' exemplaar op. Dit is ook een nadeel, je kan hier geen games 'testen'. En hier zit nu net de meerwaarde voor de kleine gameswinkel, hier kan je vaak de game binnen 24 uur ruilen met een geopende seal. Ook wordt je in een kleine gameswinkel vaak beter geholpen, de verkoper neemt ook meer de tijd voor je. Ik denk dat het voor een lokale gameswinkel ook niet te doen is om allemaal plastice omhoezen aan te schaffen en een alarmsysteem te installeren.

Het liefst zou ik de lokale gameswinkel steunen (dit deed ik vroeg ook altijd, kocht alles bij The Next Level), echter tegenwoordig zie ik vaak bij gameswinkels en speelgoedwinkels zulke belabberde hoesjes in de rekken staan. Ik persoonlijk erger me groen en geel aan doosjes met krassen en/of barstjen. Ik koop nog wel eens me games daar, maar dan vraag ik specifiek of ze nog een gesealde in la hebben.

Gezien ik wat ouder ben hecht ik meer waarde aan geen 'gave' collectie, ook koop ik eigenlijk alleen goede game waar ik zeker van ben. Als je jong bent doe je sneller een miskoop, omdat je je dan door van alles eerder laat beinvloeden en dan is het fijn dat je binnen 24 uur nog kan ruilen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 05-12-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Nedgame schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:15:

- Fabrikant heeft de game niet gesealed, bijvoorbeeld Nintendo 64 games werden door Nintendo Nederland nooit gesealed geleverd
Niet waar die werden wel degelijk gesealed geleverd zoals hier.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2vx39ll.jpg
Verschil is zoals al aangegeven dat games uit de seal werden gehaald om het hoesje te showen in de winkel.

[ Voor 13% gewijzigd door HaveHam op 05-12-2011 19:33 ]

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sorry, maar er kloppen wat zaken niet in het verhaal van "Nedgame". Als producten op de site als "NIEUW" staan vermeld (bijv. Dreamcast games) en bij het openen blijkt dat er bijv. een vouw in het boekje zit, hoe wordt dat dan uitgelegd of verklaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 11:37
Exorcist schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:24:
Sorry, maar er kloppen wat zaken niet in het verhaal van "Nedgame". Als producten op de site als "NIEUW" staan vermeld (bijv. Dreamcast games) en bij het openen blijkt dat er bijv. een vouw in het boekje zit, hoe wordt dat dan uitgelegd of verklaard?
Precies zoals ze aangeven: Ze komen uit de winkel (of een winkel, opgekochte restpartijen) die ze - sowieso in dat tijdperk - uit de doos halen en in een la stoppen, zodat mensen niet het doosje met het spel gaan jatten. Als zo'n boekje jarenlang in van die laden omslingert en waarschijnlijk nog wel eens verplaatst wordt komt er wel snel een vouw in het boekje.

Volgens mij komt er niet zo snel een vouw in een boekje als je het boekje gekocht hebt en gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedgame

Nedgame

Bedrijfsaccount Nedgame
In de UK werden ze wel gesealed, in NL nooit! Zo hadden de Nes games in de uk een plastic seal en in NL alleen zo´n klein rond stickertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 18:06
Ik vind het eerlijk gezegd wel een verdachte actie om N64-spellen (die dus volgens Nedgame niet geseald worden door Nintendo) te resealen (Exorcist geeft aan gesealde N64-spellen van hun ontvangen te hebben). Zeker omdat ik van die activiteit niks teruglees in de eerste reactie van Nedgame.

Edit: de foto van HaveHam laat overigens wel degelijk een foto zien van een door Nintendo gesealde Nederlandse Ocarina of Time (linksonder staat: PAL - versie).

[ Voor 23% gewijzigd door danielkraak op 05-12-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

PAL is heel europa gebied, dus kan ook UK of spanje zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/33lf7s0.jpg

En zoals dat toen al ging werd een N64 game niet alleen voor 1 land uitgegeven.
Dit zou teveel gaan kosten en vandaar dat in dit geval ook de franse versie bij zat.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 18:06
Owja, dat klopt. Maar dan nog werden N64-games in Nederland wel gewoon geseald volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedgame

Nedgame

Bedrijfsaccount Nedgame
Is nooit gebeurd hoor, kan ik met zekerheid zeggen! Wij hebben nu nog zat nieuwe N64 games op voorraad zoals Zelda, Excitebike. Alle games uitgegeven door Nintendo kwamen in Nederland zonder seal en hebben wij ook nooit resealed. Games van andere merken kwamen soms ongesealed soms met zo´n dunner sealtje.

Maargoed wij versturen per dag ruim 500 producten daar zit af en toe wel eens een ongesealde game tussen, met name bij oudere systemen. Dit staat ook netjes vermeld bij de algemene voorwaarden. Alle games zijn echter nieuw (ongebruikt) en tevens hebben wij de garantie dat iedereen iets wat niet naar verwachting is kosteloos kan retourneren!

Nou hopelijk is alles zo een beetje duidelijk voor iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Die Zelda game van HaveHam is trouwens wel met een 'Nintendo' seal, zoals dit ook bij de PS3 zit, dit is door een gamewinkel wel moeilijker te reproduceren.

En BTW enkele Nintendo 64 games kwamen zeker gesealed binnen, ik werkte toen zelf in de retail en had direct contact met Nintendo, het betroffen enkele games aan het eind van de levensduur van de Nintendo 64 (Conkers Bad Fur Day i.i.g.).

Zoals deze Star Wars: Episode 1 Racer:

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/2777/p1020373x.jpg

[ Voor 99% gewijzigd door Jumpman op 05-12-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedgame

Nedgame

Bedrijfsaccount Nedgame
Klopt deze kun je nooit goed namaken, volgens mij unsealde Nintendo de games om er een NL talig foldertje bij te doen, Sony deed dit ook wat ik me heb laten vertellen :( Nu sinds kort sealen ze weer i.v.m. de online pass.

De meeste sealed N64 / snes / nes games zie je trouwens in de UK gaan voor leuke prijzen weg vaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Nedgame schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:09:
Klopt deze kun je nooit goed namaken, volgens mij unsealde Nintendo de games om er een NL talig foldertje bij te doen, Sony deed dit ook wat ik me heb laten vertellen :( Nu sinds kort sealen ze weer i.v.m. de online pass.

De meeste sealed N64 / snes / nes games zie je trouwens in de UK gaan voor leuke prijzen weg vaak!
Kijk eens goed naar de Zelda: The Ocarina Of Time van HaveHam deze is wel degelijk Nederlands en officieel Nintendo gesealed. En bij games met een Frans/Nederlandstalig boekjes zal ook een Frans/Nederlandstalig doosje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedgame

Nedgame

Bedrijfsaccount Nedgame
jij snapt het niet denk ik, deze komt dan uit een ander land (omdat verpakking multi waren). Wij doen en deden rechtstreeks zaken met Nintendo. Wij kregen dit soort games toen per honderden binnen, wel in gesealde omdozen maar games waren nooit gesealed. daarom zie je ook bijna nooit sealed N64 in Nederland maar wel veel in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:37
Misschien een klein beetje offtopic.
Maar ten tijde van de SNES maakte ik het al mee dat het zoontje van de baas (van de lokale gameboer/speelgoedwinkel) spellen (uit)speelde
die vervolgens weer doodleuk als 'nieuw' verkocht werden in de winkel.
Nu er vanuitgaand dat dit soort praktijken nog wel eens voorkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedgame

Nedgame

Bedrijfsaccount Nedgame
Snap de ophef ook niet zo, dan zouden winkels als Bart Smit, Free Record Shop, Dixons en Intertoys enkel gebruikte games verkopen? Zij moeten immers ook de games uithoezen als ze de winkel ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@Murrays : Dat is standaard praktijk en daar zie ik ook niets mis aan. "Papa" vertelt zijn zoontje wel dat er voorzichtig mee omgesprongen moet worden anders wordt het van zijn zakgeld ingehouden. Een cartridge die gebruikt is maar netjes behandeld is niet anders dan een nieuwe cartridge.

@Nedgame : Lees TS nog eens. Het gaat hier niet over uit filialen geretourneerde spullen (hooguit heel licht beschadigd) maar over "zwaar" beschadigde producten voor zover ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 20:56

kevin33

Welkom in Utopia.

Als een doosje beschadigd aankomt, dan kan dit idd door onzorgvuldigheid van PostNL komen, dit is natuurlijk geen excuus voor een vouw in het boekje, verder is onderstaande niet te verklaren door onzorgvuldigheid van TNT.
Toen ik eindelijk het pakketje toch thuis kreeg was ik wel blij. Maar toen ik het open maakte was dat ook al snel voorbij.
Eén spel zat er niet bij, een spel was een USA versie, alle spellen waren opnieuw gesealed en bij open maken alles behalve nieuw. Ze hebben er gewoon weer zelf een plasticje omheen gedaan. :') Van een spel was het doosje nog nauwelijks heel. Een ander spel was niet compleet, etc. Ik had ook een player's guide gekocht en daar zat een Nedgame sticker onder de seal. :')
Verder gaat het hier om de producten van Nedgame, niet om producten van Bart Smit, Free Record Shop, Dixons en Intertoys.
Overigens vindt ik de reacties van Nedgame, nu niet echt de reactie die ik bij een bedrijf als Nedgame vindt passen, dit soort reacties vindt ik niet professioneel, en doen afbraak aan het imago van Nedgame.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedgame

Nedgame

Bedrijfsaccount Nedgame
Probeer alleen wat uitleg te geven omdat daar via een mail van een klant om gevraagd werd.
Dit gaat om enkele zaken, 3 of 4 mensen op misschien wel 100.000 bestellingen door de jaren heen.
Zoals eerder aangegeven, wij proberen natuurlijk alles netjes op te lossen mocht er iets niet naar wens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@Nedgame : Is het trouwens niet een overweging om (in de toekomst) een onderscheid te maken tussen geretourneerde games en nieuwe games?
Prijstechnisch hoeft er volgens mij niet echt een onderscheid te zijn ( 0.25 euro goedkoper lijkt me ook al goed).

Het onderscheid hoeft er enkel maar te zijn om duidelijkheid te verschaffen over wat je krijgt. Zodat de gamer een "gebruikte" kan kopen en de collector een "nieuwe". Dan hoef je de gebruikte ook niet meer te resealen (wat ik sowieso al een twijfelachtige zaak vind maar ok)

Persoonlijk wil ik ook enkel maar echt 100% nieuwe spellen kopen, dus met een piekfijn boekje en hoesje etc.
De bits op piratebay zijn namelijk ook zo goed als nieuw, enkel een stuk goedkoper. Dus ik koop geen spel voor de bits op de cd, ik koop het omdat ik het netjes en nieuw wil hebben. Niet "gebruikt" of "zo goed als nieuw".

P.s. ik begrijp dat het nu niet kan (logistiek heb je dan namelijk een uitdaging) maar daarom "voor in de toekomst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedgame

Nedgame

Bedrijfsaccount Nedgame
In de toekomst is dit zeker een wens, nu is 99,9% gewoon factory sealed. Maar vergt systeemtechnisch wel veel aanpassingen. Dus voor nu staat het netjes bij de voorwaarden en iedereen kan bellen/mailen dan kijekn wij naar de game.
Wij resealen geen games, vroeger deden wij een seal om ieder item zodat deze in seal geruild konden worden en bij verbreken van seal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een aantal van mijn "nieuw" gekochte spellen bij jullie (Doom, Saturn, Shadowgate, N64 en Quake II, N64) waren (naast soms in het Spaans of Grieks!!!) gesealed in dat typisch huishoudfolie-achtige plastic. Geen plastic zoals heden ten dage (of destijds) om spellen heen zat.

Ik heb nog wat nieuwe () Dreamcast games staan in de kast, bij jullie besteld. Twijfel hard deze nu uit het plastic te gaan halen want ik hecht er niet veel waarde aan zo.

Ik durf over de Dreamcast geen verdere uitspraken te doen hoe deze ooit nieuw gesealed waren? Met een soort logo of niet? Had deze vroeger niet namelijk, pas sinds een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Sega Dreamcast games waren vroeger zo gesealed (ook met zo'n trekbandje):

Afbeeldingslocatie: http://www.retrotrader.com/catalog/images/new025%20082.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.retrotrader.com/catalog/images/new025%20083.jpg

Is dit niet het geval, dan is de game niet origineel gesealed.

[ Voor 31% gewijzigd door Jumpman op 05-12-2011 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Trekbandje zit er (heb Tomb Raider en Urban Chaos erbij gepakt) om zoals op de foto. Deze zijn dus echt nieuw.
Aangezien ik toch vaak veel geld uitgeef aan retro-games, binnenkort maar weer 's N64 spellen kopen en daar foto's van maken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Exorcist op 05-12-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedgame

Nedgame

Bedrijfsaccount Nedgame
Maar zoals ik al zei, mail even je lijstje dan kijken we alles even per stuk voor je na. N64 / SNES games werden zelden gesealed in NL, DC games meestal wel maar sommige uitgevers gebruikten ook weer eigen seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689851

Ik vind nedgame een topbedrijf.

Het klopt heb ook 1 keer mijn twijfels gehad bij een nieuw gekochte game. 2 zelfs. Het doosje was niet flexibel meer maar gewoon slap en de discs zagen er niet splinternieuw uit. Maar ik weet zeker dat ze werken. Het was zeker niet storend.

Ik vind het aanbod meer dan uitstekend met soms echt collectables. Op die ene keer na ben ik super tevreden. :)

Ben wel benieuwd hoe de 2e hands spellen eruit zien ivm met krassen. Dat durf ik nog niet echt aan. Kan iemand mij hier meer over vertellen? bekrast maar wel werken is voor mij een no go. Ze zullen het vast doen maar nee. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eh ja, dank je voor deze reclameboodschap in een topic dat 4 jaar oud is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.