Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win7x64] Downgrade naar win7 x32

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik weet geen ene moer van PC's, maar is het mogelijk om mijn x64 bit win7 te downgrade naar x32 bit ? Veel van mijn programma's & games werken niet goed of laggen.

Alvast bedankt !

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:38:
Hallo tweakers,

Ik weet geen ene moer van PC's, maar is het mogelijk om mijn x64 bit win7 te downgrade naar x32 bit ? Veel van mijn programma's & games werken niet goed of laggen.

Alvast bedankt !
Modbreak:Post dan niets... Als je het niet eens bent met de informatievoorziening in een topicstart, meld dit dan in een topicreport. Dergelijke posts voegen in elk geval niets toe

[ Voor 21% gewijzigd door Question Mark op 17-11-2011 09:56 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !
Nu nog even vertellen hoe & wat, nogmaals bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 17-11-2011 09:57 ]

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-10 18:00
Maar dat gaat de problemen met je programma's & games en lag niet oplossen.

edit:
ik heb mijn toevoeging naar beneden verplaatst.

[ Voor 178% gewijzigd door Cobalt op 16-11-2011 22:47 ]

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Licentie-technisch is het prima mogelijk. Deze is namelijk geldig voor de 32 en de 64b uitvoering. Je zal echter wel een herinstallatie uit moeten voeren.

Verwijderd

Je zou bijvoorbeeld eens op google kunnen zoeken?

• Cobalt
@Appel en @XeNeRgY waarom zou je downgraden? dat gaat het probleem niet oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Cobalt schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:44:
@Appel en @XeNeRgY waarom zou je downgraden? dat gaat het probleem niet oplossen.
Wat zou het wel kunnen oplossen dan ?

Verwijderd

Ja, en nee. Downgraden kan niet, je kan wel herinstalleren met een 32bits versie op dezelfde licentie.

Maar zoals gezegd, dat gaat je problemen absoluut niet oplossen.

• Cobalt
Als je de eigenschappen van een programma bekijkt (op een icoon van een programma, rechtermuisklik voor het contextmenu, onderaan staat eigenschappen) kan je in het tabblad compatibiliteit aanvinken om het programma in compatibiliteits modes te draaien (bijv. alsof het programma onder windows xp zou werken), dat verhelpt waarschijnlijk problemen met oude programma's. Makkelijker is waarschijnlijk programma's updaten als dat mogelijk is. Desnoods het programma draaien in XP mode dan draai je het programma virtueel in windows xp onder windows 7 (kan helpen bij programma's voor oude hardware, bijv. programma van een scanner).

Lag kan wellicht verholpen worden met nieuwere drivers voor je videokaart of lagere settings in je games.
Nieuwste driver kan je vinden op http://www.nvidia.co.uk/o...85.62-whql-driver-uk.html

[ Voor 36% gewijzigd door Cobalt op 16-11-2011 22:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:44:
[...]

Wat zou het wel kunnen oplossen dan ?
Dat is lastig te zeggen. Je zou kunnen beginnen met het updaten van al je drivers, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de specificaties van je PC gewoon niet toereikend zijn voor het spel dat je wilt spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:45:
[...]

Dat is lastig te zeggen. Je zou kunnen beginnen met het updaten van al je drivers, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de specificaties van je PC gewoon niet toereikend zijn voor het spel dat je wilt spelen.
Operating System
MS Windows 7 Home Premium 64-bit
CPU
Intel Core 2 Quad Q8300 @ 2.50GHz 37 °C
Yorkfield 45nm Technology
RAM
4.0GB Dual-Channel DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)
Motherboard
Acer WG43M (CPU 1)
Graphics
HP 2309 @ 1920x1080
NVIDIA GeForce GTS 450

Spelen zijn Battlefield BC:2+ Combat Arms, volgens de System Requirment voldoet mijn PC aan de eisen..

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Cobalt schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:44:
Aan de vraagtekens te zien zie ik maar een vraag.
Ik weet geen ene moer van PC's, maar is het mogelijk om mijn x64 bit win7 te downgrade naar x32 bit ?
Als hij/zij het probleem echt op wilt lossen is er meer informatie nodig. Wie weet is de PC gewoon te langzaam voor de beoogde spellen.

Verwijderd

- Inderdaad, wat Alexbrz zegt je drivers upgraden (met handige tooltjes zoasl DriverGenius zelfs voor een leek een fluit van een cent om te doen)

- Kun je misschien bij een kennis, die ook x86 Windows 7 heeft, je games/programma's testen? Dan weet je zeker of het wel/geen zin heeft als je twijfelt aan de werking van x64

- Als je een OEM dvd regelt van Windows 7 x86 kun je sowieso je huidige licentie gebruiken om te downgraden, let daarna ook op dat je goed de drivers installeert

- Windows XP compabiliteit kan misschien ook e.e.a. verhelpen

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan m'n videocard drivers zal het niet liggen die heb ik een aantal dagen geleden nog geupdate, i kan inderdaad even langs gaan bij iemand met x32 bit :)
Thx.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-11 20:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe je moet downgraden is redelijk eenvoudig te vinden via Google. Zie bijvoorbeeld hier voor een stappenplan.

Gezien je summiere topicstart en het feit dat je niet eens (in ieder geval niet aantoonbaar) geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen, sluit ik je topic.

Ik raad je even aan om een nieuw topic te starten, waarin je precies uitlegt: welke applicaties, onder welke omstandigheden niet goed werken of traag zijn. Houdt bij het maken van de topicstart dan wel even rekening met het beleid rondom een goede topicstart. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.