Zie geen vrije schijfruimte na expanden raid 5 set.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma4Life
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09 12:44
Heren,

Ik heb onlangs op mijn server alle 146gb disken 1 voor 1 vervangen voor 450gb uitvoeringen.
(hp dl380 g5 met p400 + write cache battery 256mb in raid)

Dit betreft niet de windows partitie maar een data opslag.

Na het uitbreiden had ik dus 1,3 TB over op mijn RAID5 set.
Deze heb ik via de HP tools ACU geexpand naar een 2TB disk.

Nu zien de HP tools dat het een 2TB disk is, maar vanuit disk management zie ik geen un-allocated disk ruimte vrij komen.

Ik heb al over gezocht maar kom er niet uit.

Tevens kwam ik op expert-exchange de zelfde melding tegen maar helaas ook geen antwoord!

http://www.experts-exchan...03_Server/Q_25121391.html

Hopelijk is iemand hier mee bekend!

Alvast bedankt!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 13:39
Het kan even duren voordat de vrije ruimte zichtbaar is. Een keer op F5 drukken in de Disk Manager kan helpen (ook als het afsluiten en opnieuw starten van de Disk Manager niet helpt!).
In het gekste geval zou je een reboot aan kunnen wagen.

• Shoarma4Life
PeterPan schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:36:
Het kan even duren voordat de vrije ruimte zichtbaar is. Een keer op F5 drukken in de Disk Manager kan helpen (ook als het afsluiten en opnieuw starten van de Disk Manager niet helpt!).
In het gekste geval zou je een reboot aan kunnen wagen.
Helaas, server meerdere malen reboot en het expanden van de array is al 1.5 week geleden.
Deze zou inmiddels klaar moeten zijn!

Morgen ga ik de p400 controller vervangen voor een nieuwe met de nieuwste firmware.
Hopelijk brengt dat meer succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 13:39
Ik weet niet hoe lang het duurt om een backup/restore te doen van de data, maar als je toch downtime hebt voor het vervangen van de controller zou je direct, als het vervangen niet helpt, de RAID set opnieuw kunnen aanmaken en de data restoren.

Even voor de goede orde: de nieuw erbij gekomen ruimte is echt niet zichtbaar in de Window Disk Manager en niet de NFTS partitie? Je weet dat om de ruimte toe te voegen aan het filesysteem je ook nog met Diskpart aan de slag moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma4Life
Peter,

Bedankt voor je reactie!

Helaas gaat een restore van de data het niet worden omdat de klant daar niet akkoord mee gaat.

Morgen hang ik een msa60 aan de server en ga ik alle data dmv robocopy naar de msa kopieeren.
Vervolgens toch de array opnieuw aanmaken en terug kopieeren.

Ik blijf het een raar probleem vinden desondanks!

mvg

Marco