Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

P3 500 overklokken... HELP!?

Pagina: 1
Acties:

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-10 12:51
ik heb een vraagje, dit hieronder is mijn pc

intel P3 500 slot-1 512kb cache
chipset se440 bx-3
Front Side Bus Speed 100Mhz
staat nu op multiplayer 5
AGP bus Speed 66 Mhz
Data transfer rate 2x (133Mhz)

nu de vraag...
hoe kan ik dit systeem het beste overklokken,
als ik de Front Side Bus hoger zet kost me dit dan
mijn videokaart :?
kan ik met deze cpu de multiplayer hoger zetten
of is die gelocked?
alvast bedankt!!
mazzl

If you don't stand for something you'll fall for everything

Verwijderd

Jongens spaar deze jongen.... En geef em gewone antwoorden.. SEARCH!!!!

Prepare ... >:)

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 07:56

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

multiplier is gelockt, dus moet je gewoon in kleine stapjes de fsb opvoeren. en ik weet niet wat voor videokaart je hebt, maar zomaar je videokaart door laten branden oid zal niet zomaar gebeuren als je de fsb hoger zet. hij zal hoogstens niet meer booten (geen beeld, omdat een van je onderdelen 't dan niet trekt) en dan moet je de fsb gewoon een stapje terug doen.

Verwijderd

De FSB kan gewoon hoger. Je videokaart zal het wel trekken. Tot 112 Mhz verwacht ik geen problemen. Daarna zal het moelijk worden omdat het een Katmai is.

Stel dat iedereen ging searchen --> einde forum |:(

edit:
Wipe out was eerder

TNT 2 trekt het wel tot een bus van 124 Mhz.

• mazzl
video kaart = TNT2 M64 2x AGP

Verwijderd

Als je geluk hebt kun je via je bios je fsb instellen. dan is het gewoon een kwestie van uitproberen. De alle p3's zijn gelocked, dat je het ff weet.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:30
Ok gewoon FSB verhogen, als je geluk hebt trekt ie het tot 124Mhz wat 620Mhz levert.
Multiplier kan je niet veranderen.

Verwijderd

zie icoon... (ow enne je ken je systeem alleen overklokken door de FSB hoger te sette, multiplyjer is gelockt)

• mazzl
misschien domme vraag...
mijn geheugen slot SDRAM is 100 Mhz,
kan dit verder ook gewoon?
in ieder geval bedankt voor de reacties!

Verwijderd

fsb van 133 is ook geen probleem hoor :P

Verwijderd

MPDave
zucht.......
:Z

FSB 133 Wordt lastig voor TNT2 (Moet side banding uit). Lang niet alle Katmai 500 trekken een FSB van 133 Mhz.

Verwijderd

ik heb 100, 124 en 133 MHz geheugen, Viper550 en dat draai gewoon lekker op 133MHz (90MHz AGP).

Je moet zelf maar proberen hoever je komt, bij mij willie nie meer op 140MHz FSB...

• mazzl
nog ff 1tje!!:P
ik ga dus mijn SFB omhoog schroeven, maar in mijn BIOS(ik heb een dell) kan ik totaal geen optie voor fsb vinden ... moet die er altijd zijn(jaja domme vraag) verstoppen fabrikanten die optie? weet iemand anders een goede software tool? ik zag net dan SoftFSB niet meer beschikbaar is :(
bedankt voor event. reacties!

Verwijderd

moet je ff op je mobo of moboboekje kijken of je de fsb met jumpertjes omhoog kan gooien

• mazzl
geen jumpers voor fsb volgens boekje..:(
ook geen optie in bios..:?
iemand een software optie!???
ik voel me een beetje }:o hierzo...

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:30
Op woensdag 21 maart 2001 21:36 schreef MREn het volgende:
ik heb 100, 124 en 133 MHz geheugen, Viper550 en dat draai gewoon lekker op 133MHz (90MHz AGP).

Je moet zelf maar proberen hoever je komt, bij mij willie nie meer op 140MHz FSB...
Waar koop je dat 124MHz geheugen???

Verwijderd

Op woensdag 21 maart 2001 22:32 schreef mazzl het volgende:
geen jumpers voor fsb volgens boekje..:(
ook geen optie in bios..:?
iemand een software optie!???
ik voel me een beetje }:o hierzo...
Ik heb hier precies hetzelfde probleem, ook een Dell, PIII 500, zelfde mobo, heb ook geen jumpers/bios instellingen... Heeft iemand hier een oplossing voor? Misschien een software iets?

Alvast thnx

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 21:40 schreef paragon het volgende:

[..]

Waar koop je dat 124MHz geheugen???
Geen flauw idee, heb het ook gewoon gekocht als 100MHz samen met m'n p2b en P2-350'je. SiSoft Sandra geeft aan dat het 124 MHz geheugen is ;)

Verwijderd

zeg ik zoek 2 P3 500 Mhz Slot1 512Kb

ik wil ze wel kopen email maar of ICQ#92811136

anders als je het niet wil ooook goed dan heb ik een Soft tweak voor je PC Email dan ook maar ff dan zend ik het wel ff naar je toe want de site waar het te halen is weet ik niet maar :(

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 22:01 schreef Joboskrillo het volgende:
zeg ik zoek 2 P3 500 Mhz Slot1 512Kb

ik wil ze wel kopen email maar of ICQ#92811136

anders als je het niet wil ooook goed dan heb ik een Soft tweak voor je PC Email dan ook maar ff dan zend ik het wel ff naar je toe want de site waar het te halen is weet ik niet maar :(
http://www.tweakers.net/aanbod.dsp

Verwijderd

oeps, serverprobs :(

Verwijderd

Als je een SE440BX-2 moederbord hebt (ik neem aan dat de 3 een typfoutje is) dan heb je een moederbord van Intel (dus niet alleen de chipset maar het complete moederbord). Daar kun je geen FSB tweaking in de BIOS vinden ....

Verwijderd

Okee DIE-HARDS, ik heb zo'n wrak met een TWIN MOBO, dus socket 370 en SLot1. Daat zit dus zo'n lompe PII 450 in heel leuk. Dat ding trekt het tot een bus van 124Mhz en dan is het klaar.

Verwijderd

Over dat wijzigen van je FSB in je BIOS heb ik ook een vraagje, want bij mij kan dat namelijk ook.

Wat nou als hij te hoog is ingesteld en een van je onderdelen trekt het niet meer en ...hij BOOT NIET!

Dan kun je toch moeilijk je BIOS instellingen terugveranderen? :? :? :?

Verwijderd

Kan iemand mijn vraagej misschien nog beantwoorden of meot i kdaar een heel nieuw topic voor openen? :)

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10 00:57

Hagar

Diabootic

Meestal wordt dat door de bios gereset en worden alle originele instellingen weer gebruikt

Nu ook zonder stropdas

Pagina: 1