Voor onderweg en in college heb ik een jaar geleden een Asus 1001px netbookje aangeschaft. Prima ding voor het geld dat je ervoor moet neerleggen (200 euro), maar wel met 1 groot nadeel: de wiki ontvanger lijkt een stuk minder sterk dan in andere laptops. Als ik in bepaalde zalen college heb, vindt mijn laptopje geen wifi netwerken, waar bijvoorbeeld een macbookje er nog verschillende vindt. Bij het uitzoeken van het netbookje heb ik er nooit bij stilgestaan dat de wifi ontvanger underpowered zou kunnen zijn aan die van duurdere laptops. Omdat dit soms toch vervelend is, heb ik gezocht naar een stukje hardware waarmee ik dit zou kunnen compenseren, bijvoorbeeld een externe antenne. Maar als ik daar op zoek, vind ik alleen antennes bedoeld om het bereik van een wifi modem / router te vergroten. Mijn vraag is dus: is dit probleem op te lossen en zo ja, hoe?
Grappig ook nooit verwacht dat er zoveel verschil in ontvangst zou zijn.
al aan een externe usb-wifi ontvanger gedacht ?
al aan een externe usb-wifi ontvanger gedacht ?
[ Voor 44% gewijzigd door heuveltje op 16-11-2011 20:52 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Er zijn genoeg shops waar je sterkere wifi dongels kan kopen, sterke dongel is bijvoorbeeld de Engenius EUB-9603EXT , zo zijn er nog wel meer te vinden...