• Saxsymbol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb ongeveer 2 weken geleden een tv gekocht bij de locale tv winkel.
Ik had toen 2 verzoeken full-hd en 100hertz, hij kwam toen met de Philips 32PFL5406.
die hij in de aanbieding had van 530 voor 400 euro. Ik vond het een prima actie en heb hem gekocht.
Toen hij de doos uit het magazijn haalde stond er HD-Ready op de doos, toen ik hiernaar informeerde zij hij dat dit een fout was en dat bij hem in het systeem dit echt een Full-HD tv is aangezien anders de Ziggo Smartcard niet kan werken. Ik geloofde dit aangezien ik er zelf niet veel van af weet. Zou iemand mij hier opheldering over kunnen gegeven?
Toen ik de tv na 2 weken gebruiken een software update wou uitvoeren en het serie nummer op de philips site intikte zag ik al snel dat de TV hd-ready was.
Ik belde vervolgens de winkel op met het verhaal dat dit 32PFL5405h de full-hd variant was. Hij zei dat hij de 32PFL5405h kon bestellen alleen dan moest ik 150 euro extra bij betalen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de juridische regels zijn qua het terug eisen van mijn geld.
Hij heeft tenslotte mij niet het juiste product verkocht waar hij zelf zei dat dit wel zo was.

Ps. er stonden geen bordjes bij de tv's in de showroom met specs.

Groet David

[ Voor 7% gewijzigd door Saxsymbol op 16-11-2011 20:49 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vals voorgelicht, dus teruggaan naar de winkel en geld terugeisen. Indien de verkoper hier niet mee akkoord gaat, de manager erbij roepen. Ik denk dat die niet blij zal zijn met verkeerde voorlichting :)

Werking van smart card is afhankelijk van de certificering van ZIggo. Het feit of een toestel full of hd ready is, staat los van de certificering.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Saxsymbol
Michael Knight schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:02:
Vals voorgelicht, dus teruggaan naar de winkel en geld terugeisen. Indien de verkoper hier niet mee akkoord gaat, de manager erbij roepen. Ik denk dat die niet blij zal zijn met verkeerde voorlichting :)
Het is geen keten zaak (Helaas) dus de persoon waarvan ik het toestel heb gekocht is tevens de baas. Ik zal morgen langsgaan en kijken of het lukt.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Beetje rare winkel. Een tv van 530 naar 400 euro afprijzen, terwijl hij in de pricewatch staat voor 330. Daarna 150 euro gaan vragen voor het FullHD model terwijl die maar 10 euro duurder is dan het niet HD model van de PW.

Vraagje, als hij de manager is, is hij ook de verkoper? Want dan is het gewoon oplichting omdat hij er dus blijkbaar wel vanaf weet dat hij een geen FullHD model verkocht.

• Saxsymbol
Gropah schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:26:
Beetje rare winkel. Een tv van 530 naar 400 euro afprijzen, terwijl hij in de pricewatch staat voor 330. Daarna 150 euro gaan vragen voor het FullHD model terwijl die maar 10 euro duurder is dan het niet HD model van de PW.

Vraagje, als hij de manager is, is hij ook de verkoper? Want dan is het gewoon oplichting omdat hij er dus blijkbaar wel vanaf weet dat hij een geen FullHD model verkocht.
Dat pricewatch verschil gaf ik ook als argument, hij zei hierop dat hij niet kan concurreren met prijzen doordat hun geen winkel e.d. kosten hebben, maar ik ben bang dat hij bij die 150 euro extra inclusief winstopslag is, want het lijkt me sterk dat de inkoop prijs van de TV 550 euro is.

PS. Ja hij is tevens de manager&verkoper.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:43

mr.paaJ

generatie cmd+z

Gropah schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:26:
Beetje rare winkel. Een tv van 530 naar 400 euro afprijzen, terwijl hij in de pricewatch staat voor 330.
Valt wel mee, de Philips toestellen hebben een ontzettend beroerde marge als je met webwinkels mee wil concurreren. Een MM of BCC kan dat nog wel hebben (maar verkoopt ook liever iets anders), maar een lokaal TV mannetje om de hoek niet dus zal gewoon duurder zijn. Ik neem aan dat je dan ook niet de laagste prijs verwacht.

Wel slecht voorgelicht inderdaad als je beide eisen er niet in zitten... geen Full HD, geen 100Hz (ga in het menu maar opzoek naar Perfect Motion, dat zit er dit jaar pas vanaf de 6606).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 03:33
hmm verkeerde topic.

[ Voor 95% gewijzigd door devil-strike op 17-11-2011 13:55 ]

• Saxsymbol
Wel slecht voorgelicht inderdaad als je beide eisen er niet in zitten... geen Full HD, geen 100Hz (ga in het menu maar opzoek naar Perfect Motion, dat zit er dit jaar pas vanaf de 6606).
Hij is wel degelijk 100Hz, http://www.philips.nl/c/t...t-c-32pfl5406h_12/prd/nl/

Maar kan inderdaad geen perfect motion vinden, zou dat erin moeten zitten dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Saxsymbol op 17-11-2011 14:02 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:43

mr.paaJ

generatie cmd+z

Perfect Motion is de beeldverwerking die extra beelden berekent en het vloeiender maakt (de reden dat iedereen 100hz wil), 100hz 'PMR' doet helemaal niets.

[ Voor 4% gewijzigd door mr.paaJ op 17-11-2011 14:56 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 15:44
En dan zou 'betere service' het argument zijn om voor een 'echte' winkel te kiezen...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Laat `m desnoods even een aanbod doen op een offerte i.v.m. verkeerd geleverd toestel... op die manier heb je op papier staan dat hij iets verkeerds geleverd heeft. ;) Zo kan hij niet terugkrabbelen als hij zich (om wat voor reden dan ook) bedenkt op een later tijdstip..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Saxsymbol
Ik ben langs geweest en als enige mogelijkheid gekregen om 100 euro bij te betalen. In verband met aankoop langer dan 1 maand geleden was, was dat het enige wat hij wou doen. Ik ben hier mee akkoord gegaan.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Saxsymbol schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:39:
Ik ben langs geweest en als enige mogelijkheid gekregen om 100 euro bij te betalen. In verband met aankoop langer dan 1 maand geleden was, was dat het enige wat hij wou doen. Ik ben hier mee akkoord gegaan.
Dan heeft hij nu 2 keer op je verdient -O-
Slechte service en verkeerd inlichten beloon je nu door dubbel te betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixel Punk op 22-11-2011 16:04 ]

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 15:44
Saxsymbol schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:39:
Je hebt hem wel verteld dat je nooit meer iets bij hem zult kopen, en dat je iedereen die er om vraagt zult afraden om iets bij hem te kopen?

Dit is nou typisch een gevalletje 'stem met je portemonnee'.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Pagina: 1