LAN verbinding schakelt WLAN uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

Topicstarter
Ik zit al een hele tijd te zoeken en volgens mij mis ik gewoon iets.

De situatie is als volgt:
ik heb een laptop met een intel 5300 agn netwerk kaart + een standaard LAN aansluiting

Wanneer ik een kabel in de netwerkpoort stop schakelt mijn draadloze adapter uit (tot zover klinkt het nog als een feature). Echter wil ik graag dat mijn draadloos blijft werken, ik wil namelijk ook connecten naar een vpn via draadloos alleen omdat windows dat ziet als bedrade adapter schakelt hij mijn draadloos uit .....

Systeem is een Lenovo Thinkpad T500 overigens.
Windows 7 64 bit

Ik vermoed zelf een stroombesparings feature (maar heb die op de wirless connectie al uitgezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-05 17:52
Bij mijn Dell D830 is dat een bios instelling, optioneel overigens.

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die heb ik ook al ergens op internet gevonden maar helaas op mijn systeem is het volgens mij geen BIOS instelling (of ik kan hem niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Anoniem: 47200 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:34:
Echter wil ik graag dat mijn draadloos blijft werken, ik wil namelijk ook connecten naar een vpn via draadloos alleen omdat windows dat ziet als bedrade adapter schakelt hij mijn draadloos uit .....
Waarom wil je ze allebei aktief hebben dan ?

Zou kunnen dat het een policy ding is vanwege het VPN.
Als verbonden via vpn dan 1 aktieve netwerkverbinding.
En op zich niet zo heel erg raar.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:42

Dawn

..Sworn to the Dark..

als je bekabeld kan aansluiten, waarom zou je dan een 'zware' VPN optie over de WLAN heen laten lopen? dat is toch vragen om instabiliteit?
enfin, de kans bestaat inderdaad dat je laptop niet beide connecties tezamen aan kan (lees; niet ondersteunt)

[ Voor 0% gewijzigd door Dawn op 16-11-2011 20:42 . Reden: typ-0 ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
omdat ik in deze situatie niet meer via draadloos vpn kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

wordt in deze situatie kiezen I guess, WLAN + VPN zonder kabel of kabel + VPN zonder WLAN.
dit uiteraard alleen op de locatie waar je je bevind. Hoe dan ook werken beide losse opties, maar niet gecombineerd.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Dat lukt dus niet. Als hij via WLAN een VPN opzet, ziet de laptop de VPN als een bedrade verbinding en schakelt WLAN uit, waardoor de VPN automatisch ook weer verbreekt. Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:59

skoozie

SCSI

Ik mis even waarom je enkel voor VPN draadloos wil gebruiken.
wel heb ik zelf brakke vpn verbindingen gezien zodat je niet meer bij shares ed kan, hier gebruik ik zelf een virtuele omgeving (virtualbox) op mn laptop voor, via de virtuele omgeving naar vpn, en lekker netwerk behoud op mijn laptop.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hurricane schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:56:
Dat lukt dus niet. Als hij via WLAN een VPN opzet, ziet de laptop de VPN als een bedrade verbinding en schakelt WLAN uit, waardoor de VPN automatisch ook weer verbreekt. Of lees ik het verkeerd?
Exact

ik wil draadloos KUNNEN gebruiken voor VPN nu heb ikd e keuze niet eens meer, VPN verbonden -> wlan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

skoozie schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:02:
Ik mis even waarom je enkel voor VPN draadloos wil gebruiken.
wel heb ik zelf brakke vpn verbindingen gezien zodat je niet meer bij shares ed kan, hier gebruik ik zelf een virtuele omgeving (virtualbox) op mn laptop voor, via de virtuele omgeving naar vpn, en lekker netwerk behoud op mijn laptop.
ik denk dit:
Dawn schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:40:
enfin, de kans bestaat inderdaad dat je laptop niet beide connecties tezamen aan kan (lees; niet ondersteunt)
ik bedoel dus; wanneer er een 'bekabelde' verbinding gedetecteerd wordt klapt de WLAN eruit. nu probeer je via de WLAN een VPN open te trekken welke gezien wordt als bekabelde aansluiten = close_all.

ook niets te vinden op de website van de fabrikant/service desk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:59

skoozie

SCSI

Anoniem: 47200 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:05:
[...]

Exact

ik wil draadloos KUNNEN gebruiken voor VPN nu heb ikd e keuze niet eens meer, VPN verbonden -> wlan uit
Ahh, zo had ik hem nog niet gelezen. Daar kan ik Helaas niet bij helpen, sorry.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-05 20:23
is als het goed is het stuk software van lenovo die dit doet.
je moet de wireless manager van lenovo verwijder hierna moet je wel de drivers van de je netwerk kaart op nieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
firefly112 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:20:
is als het goed is het stuk software van lenovo die dit doet.
je moet de wireless manager van lenovo verwijder hierna moet je wel de drivers van de je netwerk kaart op nieuw installeren
dat zou goed kunnen alleen dat programma staat niet in de lijst met installed programs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Kun je niet de service disabelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hurricane schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:28:
Kun je niet de service disabelen dan?
Briljant, hoewel ik hier al naar gekeken had heb ik gewoon even verschillende vpn services (ja ik heb verschillende vpns) even uit gezet en nu lijkt hij te werken...

nu dus weer inidivueel aanzetten en kijken welke de boosdoener was...

en gevonden
het VPN netwerk van de UvA gebruikt een client genaamd SecureW2 welke ook als service geinstalleerd staat, als deze service uit staat dan kan ik gewoon wireless gebruiken voor VPN

_/-\o_ voor het meedenken _/-\o_
Pagina: 1