USB koppeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand het volgende:
Heb een USB kabel doorgeknipt ong 15 cm lang draadjes schoongemaakt 4 stks rood, wit, groen, zwart, en hier stekkertjes aan gesoldeerd.
Deze heb ik verbonden met een female stekker die verbonden is aan een USB mini male die ik van een printplaat in de comp. heb losgehaald.
De totale lengte van de gecombineerde kabel is ong. 60 cm, maar de HD krijgt geen signaal want is niet te zien op config. of deze comp.
Wanneer ik een bestaande andere kabel als verbinding gebruik ong. 1 Mtr. en deze rechtstreeks aansluit is de HD wel te zien en te benaderen.
Kan het zijn dat de Ohmse weerstand misschien anders is of het gesoldeerde niet goed is, de draadjes onderling geven wel signaal (buzzer) de Ohmse weerstand is niet te meten min. 1 Ohm zowel als de Mamp 100Mu.
Weet iemand misschien een oplossing?

GRTZ Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gebruik je een exact hetzelfde type kabel? Dus met de juiste kern, mantel en isolatie? Voor IT data kabels is het erg onwenselijk om 'extra' 'koppelingen' te maken, het is niet zomaar 'even wat stroom' van A naar B doen, maar hoogfrequente datastromen. Als je dat moeilijk maakt door zelf wat te knutselen heb je grote kans dat het niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De 2 datalijnen moeten getwist (in elkaar gedraaid) blijven. Als je die uit elkaar haalt werkt de kabel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien heb je de datalijnen verwisseld, of is de kleurcodering verschillend, met een multimeter even ohms doormeten dus.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding ging eerst via een stekkertje vanaf een printplaat in de Comp naar een USB mini aansluiting, hierop past een door Medion geleverde HD deze wordt boven op de kast in een soort bay geschoven.
Doordat er geen vervangend moederbord meer te krijgen viel (deze was stuk zit nu een ASUS in) met de juiste voorzieningen, deze oplossing gekozen om toch de HD van USB voeding te voorzien.
Op de interne printplaat zat een IEEE1394 stekker die ik niet meer via het mobo kon voeden (niet aanwezig) waarschijnlijk werd de voeding voor USB hier ook vanaf genomen.
De zelf gemaakte gesoldeerde USB kabel, afgeknipt van een bestaande kabel, heb ik 1 op 1 (kleur) met de pinnen in het stekkertje geschoven, zoveel mogelijk de witte en groene draadjes getwist.
De kabel aangesloten op een vrije USB aansluiting gemeten over rood en zwart gaf 5V dus dat is goed maar de weerstand over wit en groen met de kabel uit de USB stekker, was niet te meten (geen uitslag op multimeter)
Misschien moet ik de bestaande interne kabel geheel verwijderen (zit geintegreerd in de comp. kast) en compleet vervangen door een aangepaste USB kabel en opnieuw vast solderen?
GRTZ Pieter