Beste medeTweakers,
Ik heb een groot probleem. Na 's avonds mijn pc afgesloten te hebben en de volgende middag weer te willen opstarten, kwam ik tot de verbazende conclusie dat de pc niet aan ging.
Ik kon zo vaak op de aan/uit-knop drukken, maar er gebeurde helemaal niks... Het lijkt erop alsof er geen voeding is aangesloten, maar als ik dat controleer, kom ik erachter dat op de moederbord, heel snel, een groen ledje aan het knipperen is.
Nou weet ik dus dat het probleem niet aan de voeding ligt, maar dat die led op de moederbord aan het knipperen is, heeft iets te betekenen. Ik denk ook dat dat de verklaring is voor hetgeen dat mijn pc niet aan gaat. Normaal hoort de led namelijk aan een stuk door te branden en alleen als de pc aan is...
Mijn vraag is uiteindelijk daarom: Wat is er met mijn pc aan de hand? En wat heeft die groene, knipperende led daarmee te maken?
Op hoop van jullie antwoord,
Groeten,
IgorH
Specs:
- CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+, Windsor 90nm Technology
- RAM: 4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 376MHz
- Motherboard: ASUSTeK Computer INC. M2N-SLI DELUXE (Socket AM2 )
- Graphics: Philips 222E (1920x1080@60Hz), AMD Radeon HD 6800 Series
- Hard Drives: 117GB SAMSUNG SAMSUNG SP1203N ATA Device (PATA), 195GB Seagate ST320082 2AS SCSI Disk Device (ATA)
- Optical Drives: HL-DT-ST DVDRRW GWA-4083B ATA Device, QNUX CTM70HU3W5E SCSI CdRom Device
- Audio: Creative X-Fi Audio Processor (WDM)
Ik heb een groot probleem. Na 's avonds mijn pc afgesloten te hebben en de volgende middag weer te willen opstarten, kwam ik tot de verbazende conclusie dat de pc niet aan ging.
Nou weet ik dus dat het probleem niet aan de voeding ligt, maar dat die led op de moederbord aan het knipperen is, heeft iets te betekenen. Ik denk ook dat dat de verklaring is voor hetgeen dat mijn pc niet aan gaat. Normaal hoort de led namelijk aan een stuk door te branden en alleen als de pc aan is...
Mijn vraag is uiteindelijk daarom: Wat is er met mijn pc aan de hand? En wat heeft die groene, knipperende led daarmee te maken?
Op hoop van jullie antwoord,
Groeten,
IgorH
Specs:
- CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+, Windsor 90nm Technology
- RAM: 4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 376MHz
- Motherboard: ASUSTeK Computer INC. M2N-SLI DELUXE (Socket AM2 )
- Graphics: Philips 222E (1920x1080@60Hz), AMD Radeon HD 6800 Series
- Hard Drives: 117GB SAMSUNG SAMSUNG SP1203N ATA Device (PATA), 195GB Seagate ST320082 2AS SCSI Disk Device (ATA)
- Optical Drives: HL-DT-ST DVDRRW GWA-4083B ATA Device, QNUX CTM70HU3W5E SCSI CdRom Device
- Audio: Creative X-Fi Audio Processor (WDM)
[ Voor 22% gewijzigd door IgorH op 16-11-2011 20:11 ]