PSN Id : djwaxi
Grotere bedrijven werken vrijwel altijd met bepaalde preferred suppliers, waar ze meestal een raamwerkcontract hebben. Als die extra handjes nodig hebben hebben ze eerst een pool van mensen in het eigen netwerk. Als daar in niets te vinden is, dan pas komt het bij de freelance jobboards terecht (al dan niet weer via diverse tussenlagen). Dus ja, je hebt wel kans dat daar klussen op staan bij grotere organisaties, maar meestal kun je van te voren niet raden welke organisaties dat zijn (soms wel, bijvoorbeeld aan de hand van een plaats of een afdelingsnaam).djwaxi schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:33:
Tegenwoordig hebben ze o.a. bij de NS en het UWV de inhuur van extern personeel geregeld via zogenaamde online inhuurportals.Nu ben ik aan het kijken welke "grotere" bedrijven ook gebruik maken van inhuurportal.
Dat zijn toch gewoon tussenbureau's? Daar zijn er zo ongeveer meer van dan mensen die ze in kunnen zetten, dus dat lijkt me niet helemaal wat de TS bedoelde.Mema schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:12:
Oa Corso, Between en Headfirst
Wat ebia zegt klopt trouwens wel, hoe vervelend dat soms ook is. Bij veel grote bedrijven kom je als ZZPer per definitie niet direct binnen. Ik heb al vaker meegemaakt dat ik wel direct contact met de eindklant heb maar dan alsnog een partij ertussen moet schuiven omdat het anders niet mag volgens hun procedures.
Maar in dat geval zijn de kosten voor deze verplichte broker (ook al is het maar 1 a 1,50/uur) voor de eindklant is mijn ervaring. Dan vind ik het niet zo erg.Stoffel schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:01:
[...]
Ik heb al vaker meegemaakt dat ik wel direct contact met de eindklant heb maar dan alsnog een partij ertussen moet schuiven omdat het anders niet mag volgens hun procedures.
Zelfs bij de directe inhuurportals is dit het geval. Richtlijn bij de NS is dat als je minder dan 500k omzet hebt bij hen per jaar, de facturering via een apart bureau gaat. Dit kan je gewoon halen uit de documenten die je kan downloaden als je je inschrijft.Stoffel schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:01:
[...]
Wat ebia zegt klopt trouwens wel, hoe vervelend dat soms ook is. Bij veel grote bedrijven kom je als ZZPer per definitie niet direct binnen. Ik heb al vaker meegemaakt dat ik wel direct contact met de eindklant heb maar dan alsnog een partij ertussen moet schuiven omdat het anders niet mag volgens hun procedures.
Pagina: 1