Hoe moet ik mijn grafische kaart BIOS flashen???

Pagina: 1
Acties:

• Arthur156
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Zoals de titel zegt: Hoe flash ik de BIOS van mijn grafische kaart?
GV-N560SO-1GI-950 Nvidia GTX 569 tI / PCI-E 2.0/REV 2.0 , 1GB GDDR5/256 bit

met de file n560sgi9.f10 ??

Alvast bedankt,

Arthur.

Achtergrond info, dit is de originele BIOS, nu zit er een andere op ivm BF3 game.
Met die andere BIOS crasht de game/pc niet en ook blijft temperatuur veel lager.
Waarom dan de originele BIOS terug? Dat moet kunnen ivm garantie, wordt alleen ingenomen met de originele BIOS.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Gewoon niet?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 09:32
een grafische kaart heeft geen 'bios'.
wel firmware. overigens, een leuke manier om je grafische kaart om zeep te helpen.

[ Voor 39% gewijzigd door C.Hariri op 16-11-2011 18:22 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

@warhamstr: wat is dat voor nutteloze post? Zie je PM zo dadelijk. :N
C.Hariri schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:21:
een grafische kaart heeft geen 'bios'.
wel firmware. overigens, een leuke manier om je grafische kaart om zeep te helpen.
Ook deze reply voegt bijzonder weinig toe. Post constructief of post niet aub.
Daarnaast heeft een grafische kaart wel degelijk een 'bios'.
En een 'bios' is tevens een vorm van firmware. Het zijn beide vrij losse begrippen, die vaak door elkaar heen gebruikt worden. Maar op een videokaart wordt het vaker een 'bios' dan firmware genoemd.
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_BIOS

Om verder te gaan met de orde van de dag avond...
@Arthur156:
Mag ik vragen hoe je dat non-originele VideoBIOS er in gekregen hebt? Want die zul je ook geflashed moeten hebben toch?
Daarnaast: heb je al gezocht over hoe je vraag op te lossen? Je bent zeker niet de enige die dit heeft gedaan, dus ik verwacht dat er op internet zeker nuttige informatie over te vinden is, waarvan zelfs hier op GoT.

De laatste keer dat ik een videokaart heb geflashed (GeForce 6800 serie) deed ik dat met NiBiToR en dat lijkt nog steeds de meest gebruikte tool te zijn. Deze kan o.a. je huidige VideoBIOS uitlezen en een andere voor je flashen of mogelijk settings wijzigen.
Tevens kun je op de website waar ik naar linkte voor NiBiTor (MVKtech) waarschijnlijk ook jouw originele VideoBIOS vinden of haal je die op de website van de fabrikant, zodat je die kunt terugflashen.

Tevens wil ik je even als tip meegeven dat ik hier redelijk "lief" voor je ben. Want een andere BIOS op je kaart flashen waarna deze defect raakt, of dat nou door die BIOS komt of niet, en vervolgens het originele BIOS terugplaatsen en inleveren voor garantie is (zeer waarschijnlijk) een schending van je garantieovereenkomst. En dan dus (zeer waarschijnlijk) een vorm van oplichting.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 16-11-2011 18:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Arthur156
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Die andere BIOS is er met een .exe-file opgekomen (werd een DOS venster geopend, waarna de BIOS er werd opgeflasht). Het programma heb ik op het NVIDIA forum gevonden. http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=213926&st=4 ( VGA BIOS Auto Flash Utility For GV-N560OC-1G1 , vga_bios_gv-n560oc-1gi_f6.13.22.31.exe ). Uitgepakt krijg je wat bestanden en mapjes met o.a de tool BIOS Auto Flash.exe
Als je die start wordt de BIOS op de grafische kaart geflasht.

edit: Alles hierboven komt neer op : http://uk.gigabyte.com/pr...e.aspx?pid=3707&dl=1#bios

Nibitor had ik al geprobeerd maar die werd niet, dwz het programma kan ik downloaden uitpakken en starten, maar bij het zoeken naar de kaart wordt niet gevonden omdat er een error komt: Can't start driver 1275.

Voor de goede orde is de kaart niet stuk en werkt ook gewoon. Ik wil alleen de mogelijkheid om de kaart weer origineel te maken als BattleField3 genoeg (online) is geupdated zodat deze BIOS het spel soepel laat lopen zonder te crashen.

Het werd me door de fabrikant zelf aangeraden (Gigabyte) om de originele erop te zetten, MOCHT ik ooit problemen krijgen en de kaart voor garantie moet aanbieden, dan hebben ze liever de originele BIOS erop zitten. Natuurlijk om problemen door die andere BIOS uit te sluiten en dat als storing te kunnen uitvinken.

[ Voor 6% gewijzigd door Arthur156 op 17-11-2011 00:11 ]

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:39

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-12 12:42

djfrankel

It's a trap!

Nibitor werkt niet op windows vista of hoger, heb het namelijk zelf ook eens willen doen. Hoe het wel moet weet ik niet, maar als je niet op windows xp zit is Nibitor een no-go.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:39
djfrankel schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:22:
Nibitor werkt niet op windows vista of hoger, heb het namelijk zelf ook eens willen doen. Hoe het wel moet weet ik niet, maar als je niet op windows xp zit is Nibitor een no-go.
Op deze site staat meer dan 1 flash proggie. :)

http://www.mvktech.net/co...id,26/func,select/id,126/

Kan niet vertellen of de andere progs wel werken onder vista of hoger. (Mijn laatste flash was met Geforce 6800)
Pagina: 1