• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:03
Ik heb sinds kort een Canon EF 70-200mm F/4L geleend en sindsdien maakt de interne flitser op mijn Canon EOS 600D een raar geluid. Met mijn eigen lens (Canon EFS 15-85mm) ben ik dit probleem nog niet tegengekomen. Ik heb het kunnen vastleggen op video.

[YouTube: http://youtu.be/2KA4CPzKgTE]

Ik heb op Internet gezocht wat de reden van dit zou kunnen zijn maar helaas heb ik nog niet kunnen vinden wat aan mijn beschrijving voldoet. Heeft iemand van jullie hier misschien een verklaring voor? Ik heb namelijk niet het idee dat het heeft te maken van het niet kunnen scherp stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sandman I op 16-11-2011 18:11 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dat snelle flitsen wordt gebruikt als hulp bij het focussen, zet 'em maar eens op manuele focus. Dan doet ie dit niet meer.

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:33

mvh

State Governor

Dat is inderdaad de focushulp. Bij mijn 50D was dat uit te zetten, ik denk bij een 600D ook wel. Kijk even in je handleiding voor de exacte plaats van die functie in het menu.

Bedenk wel dat een 70-200 pas vanaf 1,2 m kan scherpstellen, en dat er een schakelaar op zit om hem te limiteren tot het bereik vanaf 3 m. Als je denkt dat je een autofocusprobleem hebt kun je dat het beste bij voldoende licht uitproberen, en let op dat je niet met je neus bovenop je object staat :)

Toevoeging: ik zie in je filmpje niet waarop je aan het scherpstellen bent, maar waarschijnlijk is dat een muur. Een vlakke muur, frontaal belicht met een flitser geeft de autofocus ook niet veel aanknopingspunten, hij 'ziet' dat niet of iets wel of niet in focus is.

[ Voor 22% gewijzigd door mvh op 16-11-2011 18:21 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:03
Oké! Bedankt voor jullie tips! :)

Verwijderd

Sowieso is dat maar irritant dat "hulp" licht om scherp te stellen. Beter gebruik je een 430 of 580 die een AF beam produceert om beter te focussen.

Beste is om je opklapflitser helemaal niet te gebruiken. Vervelend ding is het.

Maar met je camera is niks aan de hand.

Verwijderd

Echt heel irritant dat flitser als hulplicht, heb ik idd ook met m'n 550d. Ik heb het gewoon uitgezet, want hij wil het vrij snel gebruiken al, maar in de situaties waarin ik de flitser gebruik is er over het algemeen nog wel voldoende licht om zonder hulplicht scherp te kunnen stellen.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-01 21:39
Als je een alleen AF hulplicht wilt hebben, dan is een ST-E2 ook een oplossing itt de 430 of 580.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Pagina: 1