[Android] Google USB Driver toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-04 11:06
Geachte Tweakers,

Morgen ga ik beginnen met Android. Ik ben nu alleen bezig met de SDK. Ik heb het allemaal geinstalleerd, waaronder ook eclipse.

Nu wil ik alleen de Google USB Driver toevoegen.(http://developer.android.com/sdk/win-usb.html) Dit moet met de Android SDK and AVD manager. Zoals je bij de link kunt zien, staat daar aan de linker kant available packages, settings, etc.. Ik heb deze manager die beide heeft niet. Ik heb SDK manager en AVD manager. Deze twee heb ik dus niet samengevoegd. Daar kan ik nergers de Driver toevoegen.

Ik gebruik SDK Tools r15. Misschien dat het hier anders is vergeleken met een andere versie, maar kan het nergens vinden. Ik ben er al bijna de hele dag mee bezig. Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Edit: werkt nu. Het probleem was de proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je moet eenmalig even je SDK-manager goed instellen. De AVD-manager wordt vervolgens vanuit Eclipse opgestart (en bij de eerste keer moet je mogelijk even een en ander instellen). In de SDK-manager hoef je alleen maar de API te installeren die je nodig hebt. Ik heb ze destijds gewoon allemaal geïnstalleerd. :P

Overigens: als je niet om de een of andere reden aan Eclipse vastzit zou ik even kijken naar IntelliJ IDEA. In mijn ervaring werkt die out of the box veel beter samen met de tools die Google biedt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Dus het is beter dat ik alles eraf gooi en de SDK opnieuw installeer.

Edit: ik heb nog is gekeken. Maar ik kan al die versies van Android dus niet toevoegen. Dit omdat ik die manager daarvoor niet heb. Nu nog maar is alles eraf en weer erop.

[ Voor 55% gewijzigd door Michielodc op 16-11-2011 16:38 ]

• Michielodc
Even een update. Dit is zeg maar mijn probleem: http://stackoverflow.com/...forms-for-android-sdk-r15

Ik kan dus niet available packages enzo selecteren, dus kan ik ook geen android platforms/Google USB Driver downloaden :S

[ Voor 4% gewijzigd door Michielodc op 17-11-2011 09:04 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laten we een stapje terug doen: wat heb je gedaan voor je op dit punt aankwam: wat heb je allemaal gedownload en geïnstalleerd vóór deze stap?

• Michielodc
Als eerste had ik de SDK gedownload. Hierbij zat dus de SDK manager en de AVD manager.(Wat bij de andere ineen zit). Daarna nog eclipse gedownload. Hierbij had ik de ADT plugin geïnstalleerd en de SDK ingesteld. Dit kan ik dus ook allemaal starten via eclipse.

TL;DR

- SDK
- Eclipse
- ADT plugin

Soms als ik eclipse start zegt die wel dat de SDK platforms tools are missing.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je dit netjes opgevolgd? Ik weet nog dat ik vergelijkbare problemen had maar daarbij was ik een stap vergeten. 't Is alweer een hele tijd geleden dat ik de SDK geïnstalleerd heb dus ik kan me er niet zo veel meer van herinneren, helaas. :P

• Michielodc
Ja, als het goed is wel. Ik zou nog is alles deinstaleren en opnieuw doen. Wat ik wel raar vind is dat er onderaan staat Exploring the SDK (step 5). Daar staat: Add-Ons / Docs / Platform-tools / Platforms / Samples / Tools / SDK Readme.txt / SDK manager.exe.

Ik heb zelf: Add-Ons / Platforms / Tools / AVD manager / SDK manager / SDK Readme / Uninstall. Ik heb toch echt de windows versie gedownload. Beide zelfs voor de test, precies hetzelfde.

NMe, alvast bedankt voor de moeite.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kwestie van verouderde documentatie waarschijnlijk. :)

Heb je deze regel uit de readme al eens geprobeerd?
From the command-line you can also directly trigger an update by
executing:
tools\android.bat update sdk

• Michielodc
Ja heb ik geprobeerd :) Ik ga nog wel wat proberen. Straks doe ik het ook wel thuis op mijn laptop. Zit nu namelijk op stage. Ben er wel achter gekomen dat ik niet de versie gebruik die wordt aangeraden. 8)7 Bezig met downloaden en dan maar hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Even een update! Het werkt nu op mijn laptop. Het was gewoon proxy troep op stage, dit kon je alleen pas instellen nadat je de SDK had opgestart. En hij vraagt alleen de eerste keer voor een paar installaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan in de config van de SDK Manager gewoon een proxyserver instellen, toch? :o Ik zou daar wel even naar kijken, want je wil later natuurlijk ook de nieuwere versies van de SDK kunnen binnenhengelen. :)

[ Voor 43% gewijzigd door NMe op 18-11-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Ja, maar als ik dat had gedaan deed ik een restart. Dan ging die wel een paar dingen laden zonder foutmeldingen. Maar toen kwam die lijst niet tevoorschijn. Dus kon ik het nog niet downloaden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan is het alternatief gewoon thuis de SDK up to date houden als je toch op een laptop werkt. :+

Pagina: 1