[Android/XML] AdMob overlapt scrollview

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik begonnen met het maken van apps voor Android. Nu lukt het allemaal vrij goed en ben ik nog geen problemen tegen gekomen totdat ik vandaag begon met het integreren van AdMob in mijn programma.

Wat ik heb gemaakt is een programmatje dat dmv WebView een webapp laat zien, hieronder heb ik een AdMob gezet in een linearlayout. Als het goed is zou de AdMob altijd onderaan moeten staan en de WebView erboven. Dit is alleen niet het geval, de WebView neemt heel het scherm in gebruik en de AdMob komt erboven op te liggen onderin het scherm met als gevolg dat een deel van de website niet te lezen is.

Wat ik dus wil is dat de twee elementen elkaar niet overlappen maar dat ze op elkaar aansluiten. Heb al meerdere dingen geprobeerd maar het wil niet lukken. Kan iemand mij helpen?

Dit is mijn main.xml waar het om gaat:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    xmlns:ads="http://schemas.android.com/apk/lib/com.google.ads"
    android:layout_width="fill_parent" android:id="@+id/rltvLayout01"
    android:layout_height="fill_parent" android:background="@color/white">  
    <ScrollView android:id="@+id/ScrollView01" 
        android:layout_width="fill_parent"
        android:layout_height="wrap_content">
            <WebView android:id="@+id/webview"
                android:layout_height="wrap_content"
                android:fitsSystemWindows="true"
                android:scrollbars="none" />
    </ScrollView>   
    <LinearLayout android:id="@+id/ad_layout"
        android:gravity="bottom"
        android:layout_alignParentBottom="true">
            <com.google.ads.AdView android:id="@+id/ad"
                ads:adUnitId="sleuteltje"
                ads:loadAdOnCreate="true"
                ads:adSize="BANNER" />
    </LinearLayout> 
</RelativeLayout>

Ps.: Ik heb al iets geprobeerd in de trant van android:layout_above="@+id/ad_layout" in de ScrollView plaatsen maar hierbij krijg ik een force close...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Moeten je ScrollView en WebView hun layout_height niet op fill_parent hebben staan? In een vergelijkbare layout die ik hier heb werkt dat naar behoren, en het klinkt me logisch dat een WebView met wrap_content height blijft groeien tot ie de hele website bevat. Ik denk overigens dat dan zelfs je ScrollView overbodig is, of je wellicht de WebView zelf wel op wrap_content moet laten, daar heb ik even niet de middelen voor om ze te testen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Stop de AdView en de WebView allebei in dezelfde LinearLayout. Hoe je het nu doet zorgt er voor dat je twee aparte layouts hebt (bovenop de RelativeLayout).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik zie dat deze thread al ruim een maand oud is, heb je nu al een oplossing gevonden?
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:47:
Ps.: Ik heb al iets geprobeerd in de trant van android:layout_above="@+id/ad_layout" in de ScrollView plaatsen maar hierbij krijg ik een force close...
Dit is hoe ik het doe, alleen moet je dan de code van de ad_layout wel boven de scrollview zetten.
Ook als de code van de ad_layout bovenaan staat is het gewoon mogelijk om de ad onderaan het scherm te plaatsen.