Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Even voor wie het Geek Squad concept niet kent:
In Amerika en Engeland heb je een winkelketen genaamd Best Buy.
In bijna elke Best Buy heb je een aparte balie van de zogenaamde Geek Squad waar de Geek Squad Agents je helpen met allerlei technische problemen.

Voor wie de serie Chuck kent:
Buy More en de Nerd Herd zijn parodieën op Best Buy en de Geek Squad.

In Nederland is de Geek Squad nu ook langzaam in opkomst.
The Phone House (welke onderdeel is van Carphone Warehouse Group PLC die een joint-venture heeft met Best Buy) is bezig om in Nederland Geek Squad balies te starten.

Voor zover ik weet zijn in Haarlem en Den Haag al deze balies aanwezig.

Nu het doel van dit topic:
Wie heeft ervaringen met de Geek Squad?
Wie werkt er hier voor de Geek Squad of kent iemand die er werkt?

Zelf ben ik op dit moment bezig te solliciteren ervoor gezien het mij wel leuk lijkt om eerlijk te zijn ^^

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 17:47

Rannasha

Does not compute.

Kortom: Het is een in-house tech-support afdeling in een retail-filiaal :) MyCom heeft volgens mij iets dergelijks trouwens, al heeft het geen fancy naam.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Ja maar de support gaat dus verder dan het eigen filiaal.
Zo doet de Geek Squad dus ook thuisinstallaties e.d.

Nou weet ik niet hoe het met MyCom zit, verder niet zo mee bekend :P.

Vanmiddag reactie gekregen over mijn sollicitatie, had hun interesse wel gewekt met mijn motivatie.
Nu hopen dat we iets kunnen afspreken ivm werktijden gezien ik nu in mijn laatste schooljaar zit en dus nog school en stage heb D:

[ Voor 38% gewijzigd door Darkfreak op 16-11-2011 19:46 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het is maar wat je leuk lijkt, het zoveelste ouwe oma'tje met een niet vooruit te branden laptop vol spyware waarvan de printer het weer eens niet doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Ik verdien aan de stommiteit en onwetendheid van anderen, ik vind het best :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-04 15:14

ptjuh

New day, same old shit

mycomm heeft gewoon een support balie. Zij testen op het filiaal zelf alles uit en mochten zij het niet snel kunnen maken of zijn er grotere problemen dan alleen een nieuwe installatie/vervaging dan sturen zij het door naar de fabriek.

Ze doen wel bij mycom zelf nieuwe installaties maar huis aan huis is het niet.

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken the Geek Squad uit de USA idd. Rijden daar met leuke zwarte busjes a la The A-team rond, lekker over the top :D Doen ook meer dan alleen PC's, getuige onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i306.photobucket.com/albums/nn255/oldrangerbob/Powerpoint%20Commercial%20Vehicles/COM-GEEKSQVNRJ.jpg
Home Theater Install Unit :Y)
En check ook de spreuk op de deur: "To serve and install" 8)

Een gat in de markt in NL als je het mij vraagt, zeker omdat thuisservice voor PC's toch wat laagdrempeliger is als dat je met je PC onder de arm naar de winkel moet. Zo'n ding daarna thuis ook weer aansluiten is knap lastig namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 21-11-2011 10:40 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Als ze geek squad usa pricing gaan aanhouden is het concept leuk maar de prijs redelijk fanatiek,
http://www.geeksquad.com/...data-backup-standard.aspx

200dollar is nog redelijk geld om iemand wat standaard dingetjes bij je te laten backuppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Sorry van de late reactie :'(

Mijn sollicitatie was afgewezen omdat ik niet genoeg uren beschikbaar had.
De Geeksquad is hier in Nederland trouwens aardig in de opstartfase:
http://www.geeksquad.nl

Vodafone probeert een soort gelijke service te bieden, maar de Geeksquad schijnt meer mensen te trekken omdat het zo "speciaal" overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Vodafone had wel een grappige reclame. Zat er trouwens ook niet zoiets in een recente South Park episode? Iets met Apple?

Anyway, ben benieuwd. Onder de jonge doelgroep gaat het misschien wel aanslaan maar ik denk dat de 35+'er er te nuchter voor is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Dat wat jij van Apple bedoeld waren "The Geniusses" van de Genius Bar:
http://www.apple.com/retail/geniusbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Laatst online: 05-03 09:01
Het zijn dus eigenlijk mensen met inhoudelijke productkennis, die een normale verkoper ook zou moeten hebben, maar omdat geen enkel bedrijf meer z'n verkopers goed opleidt voor het werk wat ze moeten doen, gaan ze nu aparte mensen inzetten, terwijl ze het ook in één keer goed hadden kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyfritz
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-04 23:14
ebia schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:03:
Het zijn dus eigenlijk mensen met inhoudelijke productkennis, die een normale verkoper ook zou moeten hebben, maar omdat geen enkel bedrijf meer z'n verkopers goed opleidt voor het werk wat ze moeten doen, gaan ze nu aparte mensen inzetten, terwijl ze het ook in één keer goed hadden kunnen doen?
Goed gesproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
ebia schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 16:03:
Zoiets, je krijgt nu de verkopers en de "professionals".
De verkoper weet basis zaken en probeert je iets aan te smeren, en de "professional" (in dit geval de "geek") heeft diepgaande kennis over meer dan een (soort) product en is in staat om je uitgebreid en goed advies te geven maar ook om je bij problemen en storingen te helpen.

Ik denk dat het voor een groot bedrijf goedkoper is op deze manier.
Je hebt een grote ploeg verkopers met minimum inkomen en een kleine ploeg geeks die meer kunnen en een hoger loon krijgen.

Dat laatste is echter speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
We gaan 't zien. Op dit moment liggen toestelprijzen vaak idioot veel hoger in de winkels (of niet maar dan kan je ze niet los kopen, da's klantvriendelijkheid volgens kpn) waardoor ik een nieuwe telefoon meestal maar bestel via een webwinkel

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 24-12-2011 18:15 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Laatst online: 05-03 09:01
Darkfreak schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:05:
[...]
Ik denk dat het voor een groot bedrijf goedkoper is op deze manier.
Je hebt een grote ploeg verkopers met minimum inkomen en een kleine ploeg geeks die meer kunnen en een hoger loon krijgen.
Dat is maar de vraag. Want wat let mij als consument niet direct te spreken met de 'professionals'? Zij weten blijkbaar waarover ze praten, dus dan kan je net zo goed de verkoper overslaan, want die heeft alleen een mooi verhaaltje zonder inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Die professionals zijn er niet om te verkopen, maar voor de support.

En verkopers vandaag de dag zijn gewoon kansloos. Ik zie dat zeker bij alle grote ketens. Zal wel komen omdat ze een prutloontje krijgen, en provisie voor alles wat ze verkopen. Aansmeerders dus!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:28
Ik geloof er eerlijk gezegd niets van dat ze er alleen zijn voor de support.
Ik denk eerder dat ze een verlengstuk zijn van de verkopers wat meestal goed werkt omdat veel mensen meer vertrouwen hebben in een techneut dan in een verkoper.
Er zijn ook cursussen gericht op techneuten om verkoopkansen te herkennen zodat een techneut ook voor een deel commercieel gaat denken/worden.
Pagina: 1