Cisco E2000 Wifi setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Goedendag Tweakers!
Ik typ dit vanaf mijn iPad waar dit probleem zit. Het probleem in het kort is, de draadloze verbinding bij mij is nog slomer dan bij de buren.

Enkel heb ik 120Mb glasvezel van Ziggo, en mijn buren iets van 20Mb. Dus je zou concluderen dat het internet op mijn iPad dus sneller zou moeten zijn met mijn router. In tegendeel, YouTube, webpagina's laden of mailen, ik merk (met name YouTube) dat het internet bij de buren sneller gaat.

Hoe kan dit? Heb ik iets niet goed ingesteld?

De buren hebben deze router: Linksys WRT54G
Terwijl ik dus een Cisco E2000 heb.

Verbinding op mijn pc is wel lekker snel (Downloaden gaat met 10Mb per sec), maar op de iPad 2 dus een stuk minder.

Dus wat kan ik eraan doen?
Alvast bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:50
Hoe is het draadloos gedeelte ingesteld, op 802.11N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 14:14
Ik neem aan dat je PC bedraad aan is gesloten? In ieder geval ligt het niet aan je internetverbinding, maar zit het ergens in je interne netwerk.

Hoe is je signaalsterkte? Zijn er (veel) andere WiFi-netwerk in de buurt? Heb je andere WiFi-kanalen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Signaalsterkte is prima, hier heb ik even een paar menu instellingen op een printscreen gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i28.lulzimg.com/bbdaeb687d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i28.lulzimg.com/5da8fa0598.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i28.lulzimg.com/13cd1f6227.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i28.lulzimg.com/34a6d45911.jpg

Zien jullie hier wat raars?
Of moeten jullie nog andere foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:49
Volgens mij wordt je verbinding zowiezo een stuk sneller als je hem instelt op WPA2-Personal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Done!

Btw, als ik speedtest.net draai, zie ik dat die van mijn pc sowieso in orde is... :)
(Aangezien ik laatst ook wat problemen op mijn pc had met internet, waardoor mijn verbinding nog geen 2Mb per sec was...
Zo te zien is dat een storing geweest...)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1595247042.png

Zo ff mijn iPad erbij halen en testen...

[ Voor 33% gewijzigd door iApp op 16-11-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
J.Thermaltaker schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:47:
Volgens mij wordt je verbinding zowiezo een stuk sneller als je hem instelt op WPA2-Personal
Dat heeft niets met verbindingssnelheid te maken, alleen met de encryptie van de verbinding. Ik zou inderdaad wel aanraden om WPA2 te gebruiken. WPA is namelijk relatief eenvoudig te kraken, maar dat is een andere discussie. :)

TS, scan de netwerken bij jou in de buurt eens met een programma zoals inSSIDer, en kijk eens of er veel netwerken in de buurt zijn. Kijk daarbij vooral naar netwerken die op hetzelfde kanaal als dat van jou broadcasten. Als dat het geval is, probeer een kanaal wat niet tot weinig voorkomt bij jou in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Dat programma heb je ook op je iPad? :P
Aangezien mijn pc geen draadloos ondersteund.

Hoezo is WPA2 sneller te kraken? Wat moet ik dan gebruiken?
(J.Thermalstalker weet zeker wie ik ben en wil nu in mijn router :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:49
adyta schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:54:
[...]

Dat heeft niets met verbindingssnelheid te maken, alleen met de encryptie van de verbinding. Ik zou inderdaad wel aanraden om WPA2 te gebruiken. WPA is namelijk relatief eenvoudig te kraken, maar dat is een andere discussie. :)

TS, scan de netwerken bij jou in de buurt eens met een programma zoals inSSIDer, en kijk eens of er veel netwerken in de buurt zijn. Kijk daarbij vooral naar netwerken die op hetzelfde kanaal als dat van jou broadcasten. Als dat het geval is, probeer een kanaal wat niet tot weinig voorkomt bij jou in de buurt.
Kan me wel iets herinneren dat het ook met je verbindingssnelheid te maken had, omdat hij dan zowel WPA als WPA2 uitzende.. Maargoed is al tijdje geleden dat ik dat gelezen heb.. Check inderdaad ff je kanaal waarop die uitzend. Bekijk even op welk kanaal de rest zit en zorg dat jij op een andere zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:00
hij heeft het over wpa . er zit verschil tussen wpa en wpa2 .

kan je niet effe een laptopje lenen en op dat laptopje speedtest uitvoeren?
mischien ligt het probleem bij je ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
WPA2 is niet zo snel te kraken, WPA wel. Gewoon WPA2 kiezen, dan zit je wat dat betreft in ieder geval goed. :)

Ik zou niet weten of er iPad apps zijn die netwerken kunnen scannen, daarvoor zou je even in de App Store moeten zoeken. Je kunt in ieder geval wel spelen met je kanalen. Kies bijvoorbeeld eens 2, 5 of 12. Dat zijn de wat minder vaak gebruikte kanalen (standaard 7, dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Op de iPad even ''herstel netwerk instellingen'' gedaan, en mijn kanaal op 10 gezet...
Zo eens kijken of dat effect heeft gehad. :)

Edit: Ahh, Speedtest.net geeft aan op mijn iPad dat de internet snelheid van de buren op 9Mb ligt, en upload snelheid op 1,5Mb. Mijn verbinding ligt op 28,5Mb en 9,9Mb upload snelheid. :)

Helaas heb ik het niet getest voordat ik mijn kanaal heb veranderd, misschien zal ik dat straks eens doen.

Edit 2: hmm, als ik het op automatisch zet scheelt dat zo'n 5Mb download snelheid op mijn iPad...

[ Voor 80% gewijzigd door iApp op 16-11-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Het lijkt me enigszins logisch dat de iPad niet de volle 120Mbit vol kan trekken, maar ik zou niet weten wat hij in de praktijk maximaal kan halen. Mij lijkt 28Mbit zeer redelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Dat klopt. Tevens draadloos is altijd slomer dan bedraad. Alleen ik vind hem al wel een stuk sneller lopen online! :)

Pagina: 1