iPhone 4S scherm gebroken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaq
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 07:14
Hallo

ik heb 3 weken geleden mijn prachtige nieuwe iphone 4s in ontvangst mogen nemen,
helaas is hij per ongeluk op de harde vloer geland
ik zat, zeer smakelijk, op de WC en hij gleed uit mijn broekzak en jawel pats in een keer raak,
scherm gebroken van nog geen halve meter hoog... :S

Hoedanook weet iemand hoe dit zit met garantie?
Of waar ik evt een nieuw frontje vandaan zou kunnen halen?
ik zie hier en daar wel wat informatie maar de prijzen gaan van 5 euro voor alleen een glasplaatje tot 170 voor LCD glas en touch aangezien dat volgends die sites 1 package zou zijn.

alle hulp wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Garantie heb je niet. Het laten vallen kan simpelweg niet onder garantie.

Wat vaak wel kan is je inboedelverzekering aanspreken. Deze betaalt dan, eventueel met een stukje eigen risico, de reparatie voor je telefoon. Misschien hebben ze zelfs wel een adres waar je'm heen kunt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Op voorwaarde dat je een beetje handig bent
http://www.brapa.com/iPhone-4Gs

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

sypie schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:19:
Garantie heb je niet. Het laten vallen kan simpelweg niet onder garantie.

Wat vaak wel kan is je inboedelverzekering aanspreken. Deze betaalt dan, eventueel met een stukje eigen risico, de reparatie voor je telefoon. Misschien hebben ze zelfs wel een adres waar je'm heen kunt brengen.
Inboedelverzekering is je grootste kans. Anders heb je helaas pech want eigen schade valt niet onder de garantie.. de voorkant van het scherm is juist het moeilijkste te vervangen. Je moet eerst de achterkant eruit halen (het makkelijkste), maar vervolgens moet je ook alle interne onderdelen eruit halen totdat je bij het LCD scherm bent (en niet te vergeten: de 'touchscreen-laag').

Je bent hoe dan ook je garantie kwijt en als je zelf voor de kosten wilt betalen kom je toch al gauw op 100+ euro uit (plus eventuele reparatiekosten als je het laat doen, wat wel zo wijs is).
Het gaat hier al fout omdat ze het de "iPhone 4Gs" noemen wat het zeker niet is. Dan vraag ik me wel af van welke kwaliteit deze onderdelen zijn en of het wel de goede onderdelen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Uniciteit op 16-11-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
Een bedrijf dat het over de 4Gs heeft moet je niet al te serieus nemen

Wel hulpvol: onderdelen kan je via ebay scoren, howto hier

http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4S-Teardown/6610/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:05

Nitai

Live the life you love.

Genoeg reparateurs die het voor je kunnen doen, kijk maar eens op marktplaats.nl of iets dergelijks.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-06 14:29

Licko

ZVDK

418O2 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:50:
[...]

Een bedrijf dat het over de 4Gs heeft moet je niet al te serieus nemen
Onderdelen iPhone 5G gelekt :o
http://www.brapa.com/iPhone-5G

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaq
dank jullie voor alle tips in elk geval :/ ik zal eens kijken wat mijn inboedelverzekering doet..
maar heb het vermoeden dat ze er niks mee zullen doen...

tsja als manufactoring fout (gezien de korte valafstand enzo) zal wel niet lukken want heb geen bewijs dat hij maar zo kort is gevallen... :/ blijft belachelijk 1x vallen meteen helemaal kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De iPhone is voor een groot deel van glas, krijg je zulke dingen. ter illustratie

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw]

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 16-11-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabr1e7
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-06 16:52
Misschien voortaan even een een Bumper eromheen doen? Doet wonderen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 15:09
freaq schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:29:
tsja als manufactoring fout (gezien de korte valafstand enzo) zal wel niet lukken want heb geen bewijs dat hij maar zo kort is gevallen... :/ blijft belachelijk 1x vallen meteen helemaal kapot...
Wat heeft vallen nou met een fabricagefout te maken? Een iPhone is niet gemaakt om te laten vallen, dus daar kan hij niet tegen. Dat Pietje hem een keer heeft laten vallen en er niks is gebeurd betekent niet dat hij er opeens op gebouwd is om daar tegen te kunnen. Dat wordt niet beloofd, daar wordt niet mee geadverteerd, daar is hij simpelweg niet voor bedoeld.

Niet minder lullig dat hij stuk is natuurlijk, maar dit staat helemaal los van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:46
Tsja als wij een keertje lullig vallen hebben we ook de kop kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaq
Gabr1e7 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:32:
Misschien voortaan even een een Bumper eromheen doen? Doet wonderen. :D
ik wilde er ook een meebestellen echter de hoesjes voor de 4s waren volgends de verkoper nog niet leverbaar,
(en die van de 4 zouden niet passen volgends die verkoper ivm veplaatste volumeknopjes)
alsnog mijn eigenschuld dat ik er niet vorige week 1 heb gehaald natuurlijk maarja blijft balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
glas is langs de zijkanten het meest kwetsbaar.. als je hem horizontaal recht liet vallen, is er haast niets te zien.. Daarom een bumber om de randen te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 21:03
thaan schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:33:
[...]

Wat heeft vallen nou met een fabricagefout te maken? Een iPhone is niet gemaakt om te laten vallen, dus daar kan hij niet tegen. Dat Pietje hem een keer heeft laten vallen en er niks is gebeurd betekent niet dat hij er opeens op gebouwd is om daar tegen te kunnen. Dat wordt niet beloofd, daar wordt niet mee geadverteerd, daar is hij simpelweg niet voor bedoeld.

Niet minder lullig dat hij stuk is natuurlijk, maar dit staat helemaal los van garantie.
Hier een redelijk tevreden iphone 4 gebruiker.
In mijn iphone scherm zit nu een grote barst na een val van 30cm. (zonder hoes/bumper)
Ik vind dit persoonlijk nogal ....... "fragiel" om het maar netjes uit te drukken.

Overigens werkt de iphone nog wel na een val van 4,5 meter op beton EN daarna
10 minuten onder water voordat ik hem had gevonden.
Dit zonder uit te vallen, wel moest ik de simkaart terug klikken.
Scherm knippert af en toe wel raar btw :P

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
mijn i4s is ook al gevallen (nog wel heel gelukkig) van ong. 1,5 meter op tegels, maar deze kwam op het metale gedeelte van de omhulzing, daar zit alleen een miniscuul deukje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01:06
Zelf doen? Als je een beetje handig bent is het twee schroefjes losmaken aan de onderkant (bij de 3G in ieder geval) en je tilt zo (voorzichtig uiteraard) het schermpje eruit met een zuignapje (die je meestal bij het nieuwe schermpje geleverd krijgt). Schermpje op ebay, marktplaats of v&a kopen is het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37
freaq schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:29:
dank jullie voor alle tips in elk geval :/ ik zal eens kijken wat mijn inboedelverzekering doet..
maar heb het vermoeden dat ze er niks mee zullen doen...

Het is de fout van jou dat je hem laat vallen, dan had je zo'n plastic Samsung ding moeten nemen daar kun je bijna met een vrachtwagen overheenrijden, veel lelijker wordt die er ook niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22
Exception schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:58:
Zelf doen? Als je een beetje handig bent is het twee schroefjes losmaken aan de onderkant (bij de 3G in ieder geval) en je tilt zo (voorzichtig uiteraard) het schermpje eruit met een zuignapje (die je meestal bij het nieuwe schermpje geleverd krijgt). Schermpje op ebay, marktplaats of v&a kopen is het goedkoopst.
Nee, helaas is het niet zo simpel.
Na die 2 schroefjes heb je de achterkant eraf, dat is nog maar het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Dat verhaal met schermpje eruit lichten betreft de iPhone 3G(S), bij de iPhone 4 moet het hele toestel uit elkaar voordat je eindelijk bij het scherm bent. Dus eerder 20 schroefjes dan 2. Daar staat wel een handleiding over op iFixit.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 22-11-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NotSoSteady schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:37:
[...]

Het is de fout van jou dat je hem laat vallen, dan had je zo'n plastic Samsung ding moeten nemen daar kun je bijna met een vrachtwagen overheenrijden, veel lelijker wordt die er ook niet van.
lelijk is een kwestie van smaak... Iedereen noemt de iPhones altijd zo 'degelijk', maar dat is alleen voor het gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:12
Een collega heeft het glas moeten vervangen voor een 3GS. Totaal 40 euro (20 euro glas, 20 euro arbeid). Wat kost het vervangen voor een 4S?

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

iPhone 4 vanaf zo'n 90 euro, iPhone 4s momenteel vanaf zo'n 150 euro, waarschijnlijk door de nieuwigheid en de slechtere verkrijgbaarheid van onderdelen. Zie bijvoorbeeld iphoneservice.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
418O2 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:38:
[...]

lelijk is een kwestie van smaak... Iedereen noemt de iPhones altijd zo 'degelijk', maar dat is alleen voor het gevoel...
En als er zoveel verschil tussen zou zitten, zouden al die rechtzaken niet plaatsvinden :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Onzin natuurlijk, de rechtzaken gaan m.n. over software.

Ik heb net even voor de vriendin van mijn zusje dit filmpje bekeken, want die heeft haar 4 laten vallen.

[Video: http://www.ifixit.com/Guide/Installing-iPhone-4-Display-Assembly/3148/1]

Je moet dus het complete logicboard en de camera-, speaker- en trilunit loshalen. Ik heb maar gezegd dat ik daar niet aan ga beginnen. Volgens mij kan de lokale telefoonturk (het is echt een turk, een heel erg vriendelijke zelfs) dat voor 50 euro aan arbeidskosten ook doen en die is er vast handiger mee. Het is opzich niet veel werk, maar je hebt wel een aantal tools nodig die ik zo niet heb liggen (Philips 00 schroevendraaier o.a.) dus ik ga dat niet doen voor het geld dat zo'n telefoonman vraagt.
Pagina: 1