Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een 50" LG PW450 plasma 3d.
Hier zit alleen optical audio out op, en verder zover ik weet geen hoofdaansluiting etc.
Maar nu is het probleem, mijn dvd / home cinama heeft nog geen optical audio ingang.
Alleen tulp! Dus ik zoek eigenlijk een omvormer van optical out naar tulp, zijn die er?
Of zijn er andere mogelijkheden om het geluid op de dvd/home cinema te krijgen?

Een 2e vraag;
Toen ik het toestel kocht stond er bij dat dit HET toestel was om te gamen etc, zonder schokkend beeld.
Toch zie ik (ondanks de 600 hertz) wel degelijk schokjes bij bewegend beeld (als hij bijvoorbeeld bij Fifa op de PS3 aan het begin draait door het stadion heen).
Ook met tv uitzendingen/films valt dat op.

Mijn zus heeft een LCD tv van de Aldi (Medion met 100hz) en dat beeld is zoveel soepeler.. Waar kan het aan liggen? Verkeerde instellingen? Heb alles al zowat geprobeerd. ook APS (Auto Power save) modus staat aan, uitzetten heeft geen effect.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

DIe eerste is echt een zoekvraagje. Met een beetje speurwerk door te zoeken op "Optisch naar tulp" kom je al snel uit op bijvoorbeeld deze http://www.kabeltje.com/k...analoog-audio-p-2623.html . Ik heb goede ervaringen met deze winkel. Vooral omdat die optische kabeltjes van €1.50 gewoon perfect werken...

Voor die tweede vraag zul je waarschijnlijk even moeten spelen met de beeldinstellingen. Zet de beeldverbeteraars uit of zet de game-modus aan. 600hz is meer marketing dan dat je het in praktijk gaat merken... zoveel beeldjes kunnen onze ogen niet eens verwerken. Het gaat dan enkel nog om de interne snelheid waarmee dingen berekend worden. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02 12:06
Michael Knight schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:04:
DIe eerste is echt een zoekvraagje. Met een beetje speurwerk door te zoeken op "Optisch naar tulp" kom je al snel uit op bijvoorbeeld deze http://www.kabeltje.com/k...analoog-audio-p-2623.html . Ik heb goede ervaringen met deze winkel. Vooral omdat die optische kabeltjes van €1.50 gewoon perfect werken...

Voor die tweede vraag zul je waarschijnlijk even moeten spelen met de beeldinstellingen. Zet de beeldverbeteraars uit of zet de game-modus aan. 600hz is meer marketing dan dat je het in praktijk gaat merken... zoveel beeldjes kunnen onze ogen niet eens verwerken. Het gaat dan enkel nog om de interne snelheid waarmee dingen berekend worden. :)
Inderdaad, alleen zou ik hem niet daar kopen maar zelf via E-bay dan scheeld het je 25euro.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zal kijken naar zon omvormer van optical audio naar tulp via die site en via ebay. thnx hiervoor...

De andere vraag; ik vind het behoorlijk irritant. Net met een 3d film van pirates of the carribean via de PS3 gaat het op sommige momenten ook niet soepel, het is niet fijn kijken vooral niet met zon 3d brilletje op: lijkt dan net of hij af en toe ghost scenes heeft en soms is het dan lastig te volgen.
Is het gewoon de 'kwaliteit' van LG of dan verkeerde instellingen, hetgeen ik me niet kan voorstellen...
PS3 stond ingesteld op 24hz hdmi 1080 output oid, volgens mij is dat wel goed...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 23:40 ]

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Michael Knight schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:04:
...
Zet de beeldverbeteraars uit of zet de game-modus aan.
...
Ik wil heier even de nadruk op leggen, heb je dat al geprobeerd?
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:39:
...
of dan verkeerde instellingen, hetgeen ik me niet kan voorstellen...
...
Toch is het dit waarschijnlijk ...

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02 12:06
Zoveel mogelijk instellingen van je TV altijd UIT zetten, beeld word niet beter door een Filter of door een extra Frame of iets.
Hoe meer je aan hebt hoe zwaarder het is voor je CPU van je TV.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat hij de beelden gewoon niet gauw genoeg kan verwerken...?
Heb alle beeld filters al uit staan... Als hij op 3D speelt staat standaard contrast op 100% of zo...
Het kan ook liggen aan de kwaliteit van de tv.....

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:46:
Het kan ook liggen aan de kwaliteit van de tv.....
Nee...
Lijkt me eerder een gevalletje pebcak.
Heb je de game modus nu al geprobeerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Pixel Punk op 18-11-2011 08:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeerd, ook game modus. Ook sportmodus... Helpt allemaal niks. Sommige 3D scenes zijn bijna niet te volgen, hapert en kan het niet verwekren ofzo

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 16:54
Wat is je bron? hoe speel je af? Ik heb een HTPC aangesloten op mijn LG 50pz550. Blu-ray 3D's welke in origineel 3d zijn opgenomen zien er superstrak uit.

* Waarmee speel je af?
* Wat speel je af?
* Beeldverbeteraars uit?

Ik denk dat je de oorzaak niet bij je TV moet zoeken. --> Edit: alhoewel.
Je TV heeft geen Full HD scherm, maar en HD ready. Hij accepteert wel een HD ingangssignaal, maar heeft maar 1024x768 beeldpixels.

Bron LG -> [ KLIK ]

Wellicht dat het downscalen niet echt lekker verloopt. Stel je PS3 eens in op 720P output en kijk of het dan minder schokt en 3d beter wordt weergegeven.

Ben bang dat je de spec's van de TV verkeerd hebt geïnterpreteerd. Het ding is geen Full HD. In deze review geven ze ook behoorlijk wat commentaar op de beeldkwaliteit. [ klik ]

[ Voor 57% gewijzigd door Lumics op 18-11-2011 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:57:
Wat is je bron? hoe speel je af? Ik heb een HTPC aangesloten op mijn LG 50pz550. Blu-ray 3D's welke in origineel 3d zijn opgenomen zien er superstrak uit.

* Waarmee speel je af?
* Wat speel je af?
* Beeldverbeteraars uit?

Je TV heeft geen Full HD scherm, maar en HD ready. Hij accepteert wel een HD ingangssignaal, maar heeft maar 1024x768 beeldpixels.

Bron LG -> [ KLIK ]

Wellicht dat het downscalen niet echt lekker verloopt. Stel je PS3 eens in op 720P output en kijk of het dan minder schokt en 3d beter wordt weergegeven.

Ben bang dat je de spec's van de TV verkeerd hebt geïnterpreteerd. Het ding is geen Full HD. In deze review geven ze ook behoorlijk wat commentaar op de beeldkwaliteit. [ klik ]
Speel gehuurde 3d films af met een PS3 en soms via On Demand van de UPC mediabox. On Demand is een fractie beter, de PS3 is met 3d films echt aan het haperen om sommige momenten. Ook veel dingen die worden waziger of flikkeren enorm als het dichterbij komt.

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:57:

* Waarmee speel je af?
* Wat speel je af?
* Beeldverbeteraars uit?

Bron LG -> [ KLIK ]

Trouwens, de PS3 op 720P instellen kan niet; dan herkend hij het toestel niet meer als 3d apparaat oid. Alleen als ik automatisch aangeef als output, kan hij 3d afspelen via de PS3 zo lijkt het,... En dan neemt ie automatisch 1080......
Pagina: 1