[iPod Classic] Tikkend geluid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Sinds gisteren een iPod classic 160 GB en die maakt als sinds het begin een echt hard tikkend geluid. Daarnet viel hij ook ineens uit (?) om vervolgens opnieuw op te starten.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Er zit een 'ouderwetse' hardeschijf in, die kan het aan het begeven zijn.
Ik zou maar gaan backuppen.

(Kreeg eens een i-pod (i-kapot) van een collega, de chip was doorgefikt door vloeistof. De hardeschijf die erin zat doet nog steeds dienst in mijn low-power linux server voor teamspeak.)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

http://www.google.nl/#scl...da55aa9d&biw=1280&bih=857
Ga naar profiel
Nikita op 25 februari 2008 #
Wat in 9 van de 10 gevallen ook wil helpen, is een stukje papier (dubbelgevouwen visitekaartje bijvoorbeeld) tussen de hardeschijf en de achterkant van de iPod steken. Door de druk die dit oplevert, komt de hardeschijf vaak weer wonderbaarlijk tot leven. Beetje vreemd, maar bij mij en vele anderen heeft het gewerkt
Ga naar profiel
demandiebakt op 25 februari 2008 #
heb ik ook gehad, echter nieuw schijfje gekocht want ik vond dat de ipod er verder nog goed uit zag en vond het zonde om m weg te doen. nieuwe schijf gekocht en gelijk een andere batterij er in en hij doet t alweer meer dan een jaar prima! maar dat tikkende geluid is dus wel een indicatie dat je schijf aan het overlijden is, helaas..

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Ik ga dus echt niet een iPod opgeschroeven die ik gisteren heb gekocht. Lijkt mij toch niet bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:19

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Terugbrengen dus. Ding werkt duidelijk niet goed...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bellerophon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:03:
[...]

Ik ga dus echt niet een iPod opgeschroeven die ik gisteren heb gekocht. Lijkt mij toch niet bedoeling?
Dat kon ik niet echt uit jouw woorden halen :) Maar als je het niet vertrouwt, waarom ga je dan niet meteen terug? Lijkt me toch niet normaal dat zoiets gaat tikken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:11:
[...]

Dat kon ik niet echt uit jouw woorden halen :) Maar als je het niet vertrouwt, waarom ga je dan niet meteen terug? Lijkt me toch niet normaal dat zoiets gaat tikken.
Ik zag dat ik het vergeten was te melden ;) Waarvoor excuses.
Maar hij is dus gisteren gekocht, en hij kan echt het geluid maken van een BIOS opstart piep waarna geratel volgt, ik kan het even niet anders omschrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:23
Gewoon even teruggaan :). Hopen dat je gewoon een nieuwe krijgt onder DOA :)

gewoon nee.

Pagina: 1