PenTile afbeelding in artikel Galaxy Note

Pagina: 1
Acties:

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Topicstarter
Geachte redactie,

In reviews: Groot, groter, Samsung Galaxy Note wordt het scherm van de Samsung Galaxy Note toegelicht, met een mooie foto van een PenTile-layout. Pas zodra je de tekst gaat lezen blijkt dat dit type scherm juist níet gebruikt wordt.
Dit vind ik een beetje een vreemde opzet, misschien is het een idee om daar een afbeelding van een RGB layout naast die PenTile layout te leggen zodat de verschillen in een keer overzichtelijk zijn en de relatie met het artikel beter naar voren komt.
Delen er meer mijn mening?

Life is not about specs, it is about joy!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:00

WoutF

Hoofdredacteur
Het scherm is een van de sterkste kanten van de Note. Het is een Super Amoled HD-scherm. Dat is een opvolger van Super Amoled en niet van Super Amoled Plus, dat in de Galaxy S II zat. Dat betekent dat het gaat om een scherm met PenTile-lay-out.
De Note heeft wel degelijk een scherm met Pentile-layout :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Nog even een kleine opmerking bij de Note review. Het tweakers.net keurmerk staat niet lekker op de pagina:

Bugje in review

Onder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Version
11.52

Build
1100

Platform
Win32

System
Windows 7

Nog nooit last van gehad dus ik vermoed ergens een foute HTML tag ofzo.

Edit: beetje slecht screenshot, maar waar het screenshot eindigt, eindigt het logo dus ook, hele rechterhelft is er af en past dus ook niet, zou er onder of boven moeten. (Display op 1920x1080).

[ Voor 18% gewijzigd door roy-t op 16-11-2011 10:47 ]

~ Mijn prog blog!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Topicstarter
WoutF schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:45:
[...]

De Note heeft wel degelijk een scherm met Pentile-layout :)
Verrek, je hebt helemaal gelijk. Slecht gelezen + een heleboel termen die op elkaar lijken.
Ik werd misleid door de volgende zin:
Vandaar dat Samsung voor Super Amoled Plus van PenTile is afgestapt en een gewone rgb-lay-out heeft gebruikt.
Wat mij betreft zou die zin verwijderd mogen worden voor meer duidelijkheid, maar mijn originele opmerking houdt geen stand meer.

Life is not about specs, it is about joy!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

roy-t schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:47:
Nog even een kleine opmerking bij de Note review. Het tweakers.net keurmerk staat niet lekker op de pagina
Ik kan het hier (Firefox, IE, Chrome) niet reproduceren, maar het zou natuurlijk ook wel helpen als je even vertelt welke browser je wel gebruikt :P Al geprobeerd om even hard te refreshen?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Oh sorry ik heb wel het versienummer neergezet maar niet dat het Opera is.

Ondertussen is het weg, de afbeelding is inmiddels veel kleiner en past nu wel. Gek :/, zal wel een quirck geweest zijn in de browsercache ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door roy-t op 16-11-2011 17:52 ]

~ Mijn prog blog!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Laten we het daar maar op houden :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1