Goedkope SSD's bij Azerty

Pagina: 1
Acties:
  • 1.802 views

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01 10:42
Ging even kijken bij Azerty naar ssd's en kwam daar toch wel hele goedkope ssd's tegen. Toch maar direct besteld. Ik heb de volgende 3 ssd's besteld:
Bestelde producten
286732
Product : OCZ Vertex 2 EX Series - Solid state drive - 200 GB - intern - 2.5" - SATA-300
stukprijs : 2,57 euro
aantal : 1
Subtotaal : 2,57 euro
286795
Product : OCZ Vertex 2 EX Series - Solid state drive - 100 GB - intern - 2.5" - SATA-300
stukprijs : 1,29 euro
Subtotaal : 1,29 euro
286876
Product : OCZ Vertex 2 PRO Series - Solid state drive - 400 GB - intern - 2.5" - SATA-300
stukprijs : 1,29 euro
Subtotaal : 1,29 euro

Heb nu dus voor €5,15 ssd's besteld die normaal gesproken bij elkaar dik €6000,- :?

Iemand dit ook gezien en besteld?

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:33

Rhapsody

In Metal We Trust

En het kwam niet in je op dat er een verkeerde prijs vermeld staat?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01 11:12
Even uit de AV van azerty (http://azerty.nl/klantenservice/6/algemene-voorwaarden.html)

Artikel 4. Prijzen
4.1
De zaken van Azerty worden geleverd tegen de prijzen die gelden op het moment van bestellen bij Azerty. De diensten van Azerty worden verricht tegen de prijs die Azerty na het verlenen van de diensten op de door haar gebruikelijke wijze calculeert.

4.2
Alle aanbiedingen van Azerty zijn vrijblijvend en gelden als uitnodiging. Prijzen zoals vermeld op de website gelden onder voorbehoud van typefouten.

4.3
Voor orders beneden een bepaalde nettowaarde wordt een bedrag voor order- en administratiekosten in rekening gebracht.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh god, daar gaan we weer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-01 19:23
Nu zijn ze ineens heel duur :+ €1500,- per schijf lol

My favorite programming language is solder.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Is al zo vaak langs gekomen (o.a. met nVidia GeForce 275 kaarten), gaat niet werken.

Het kost je zelfs geld:

Kosten iDEAL

Indien u betaalt met iDEAL brengt Azerty 1 euro in rekening.

Want je krijgt het geld wel terug overgemaakt, min de € 1,00 die je als administratiekosten voor iDeal hebt betaald. :-)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

"Oh no, not this shit again!"

Maar je kon weten dat deze prijzen niet juist waren en daardoor kan Azerty eenvoudig de koopovereenkomst ontbinden. Dit noemen we tegenwoordig ook wel een "Otto-tje doen".

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:12
Is nu alweer aangepast!

Of het is net zo'n pr stunt als de hema had

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

+1

Je gaat die SSD niet krijgen, je hebt er ook geen recht op. Zie de andere 93248 topics op GoT :)

• moreasy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05-2024

moreasy

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt bij Azerty.
Product was 50% goedkoper dan elders.

Zie de reactie van Azerty hieronder, ik geef je 0 kans op levering.
Tekst voorzien van [ ] haken is door mij aangepast

Mail 1.
"U heeft bij ons een order geplaatst met hierin een [HARDDISK]
Dit product had helaas een verkeerde prijskoppeling, en stond dus voor een veel te lage prijs op de website.
We hebben het artikel voor de juiste prijs in uw order gezet.
Als het goed is heeft u hierover een bericht ontvangen van ons.

Graag vernemen we van u of u
- de [HARDDISK] wilt ontvangen voor de juiste prijs van € [xxx,xx] (incl) of
- wilt overstappen naar een ander product of
- de order wilt annuleren"

Mail 2
"Hallo Francesca,

ik heb helaas geen enkel bericht ontvangen dat de prijs te laag zou zijn weergegeven en dat deze daarom verhoogd werd.
Zodoende ben ik dus niet overwijld op de hoogte gebracht van een prijswijziging.
Sterker nog, dit is pas gebeurt nadat ik hierover zelf informatie heb opgevraagd.

Als ik de voorwaarden van Azerty er op nalees, is niet voldaan aan de voorwaarden gesteld in punt 2.2 en 3.3.
De overeenkomst is dus geaccepteerd door Azerty voor het originele bedrag.

Volgens mij is het zo dat ik daarom recht heb op levering van het artikel voor de originele prijs op basis waarvan ik mijn bestelling heb gebaseerd.
Kunt u een reden aanvoeren waarom dit niet zo zou zijn?"

Mail 3
"Mijn excuses dat u hierover geen bericht heeft ontvangen.
Wij hebben op onze website meer dan 50.000 artikelen, die elke nacht automatisch geüpdate worden. Helaas komt het soms voor dat hier fouten inzitten omdat de leverancier ons geen correct bestand aanbiedt. Het is voor ons onmogelijk om al deze producten elke dag te controleren en daardoor komt het helaas voor dat er soms een aantal producten tussen door glippen. Wanneer wij hier achter komen proberen wij de klant hier altijd zo snel mogelijk van op de hoogte te brengen en dit ook aan te passen.
Ik begrijp dat dit bericht of niet verzonden is naar u, of u niet bereikt heeft.
Ik wil u duidelijk maken dat het zeker niet onze insteek is om klanten op deze manier te lokken, dus door producten extreem laag aan te prijzen en deze later weer in te trekken.
Wij hebben hier namelijk niets aan en het kost ons zeer veel tijd om de klanten te informeren.

Wij vragen dan ook het begrip van onze klanten in deze situaties en ook in dit geval had u naar alle redelijkheid kunnen weten dat de prijs van dit product niet klopt.
Op basis van onze algemene voorwaarden artikel 3.4 kan ik de order annuleren.
"

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik word zo verdrietig van dit soort acties. Had Azerty gewoon even gemaild met betrekking tot de verkeerde prijzen in plaats van als schrale hond (sorry, heb er even geen andere woorden voor) toch misbruikt proberen te maken van de situatie.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Ben bang dat je het nog even met je IDE-schijfje moet doen :+

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-01 12:16
Altijd zo verbazend dat mensen gelijk vinden dat ze daadwerkelijk de harde schijf voor die prijs moeten krijgen en vindt dat het bedrijf aan de koop vast zit en dus helemaal niet wil meewerken.

Anderzijds als je wat koopt en dat gaat defect, laten we zeggen één dag na verlopen van garantie, willen we opeens dat het bedrijf zich wel uiterst coulant moet opstellen en nog moet helpen.

• Fbarmentlo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-01 15:48
vacuumcleaner schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:49:
schrale hond (sorry, heb er even geen andere woorden voor)
Het is, blijft en zal altijd Nederland blijven..

@TS: eigenlijk zouden ze nu jou moeten dwingen die SSD's voor de realistische prijzen aan te nemen.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

In dit geval had TS het inderdaad kunnen weten. Maar Azerty heeft wel vaker van dit soort rotgeintjes, ook met prijzen die best zouden kunnen. Wat doe je dan? Ik heb het onlangs nog gehad met compact flash kaartjes (dure) die bij Azerty een of twee tientjes goedkoper waren dan elders.
Mijn ervaring met Azerty is dat ze hoog in de Pricewatch staan en je proberen binnen te halen met mooie prijzen, om vervolgens al schermend met hun algemene voorwaarden te proberen je de spullenboel te verkopen voor bovengemiddelde prijzen.
Een foutje kan gebeuren, maar bij Azerty merk ik het wel erg vaak. Ik kom daar dus niet meer.

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:18
Ik had ditzelfde bij Azerty, annuleren of toch ermee akkoord gaan met het bedrag wat zij toewijzen. Verder kun je er weinig aan doen.

[ Voor 88% gewijzigd door GAITii op 16-11-2011 10:37 ]

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Verwijderd

@TS: Is uw haarkleur misschien blond?

Verwijderd

JME schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:31:
In dit geval had TS het inderdaad kunnen weten. Maar Azerty heeft wel vaker van dit soort rotgeintjes, ook met prijzen die best zouden kunnen. Wat doe je dan? Ik heb het onlangs nog gehad met compact flash kaartjes (dure) die bij Azerty een of twee tientjes goedkoper waren dan elders.
Mijn ervaring met Azerty is dat ze hoog in de Pricewatch staan en je proberen binnen te halen met mooie prijzen, om vervolgens al schermend met hun algemene voorwaarden te proberen je de spullenboel te verkopen voor bovengemiddelde prijzen.
Een foutje kan gebeuren, maar bij Azerty merk ik het wel erg vaak. Ik kom daar dus niet meer.
Maar als iets van 80 euro ineens 60 euro is dan kan dat nog wel. Maar je moet wel heel achterlijk zijn om een SSD die normaal gesproken honderden euro's is voor 1,29 te bestellen. Je ziet het steeds vaker dit soort topics en vooral het geklaag over de webshops die het product dan niet met 100 euro verlies willen leveren is echt belachelijk.

• monstertje.xyz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01 11:12
TS geeft toch niet aan dat hij verwacht dat dit geleverd gaat worden...

Natuurlijk snapt deze persoon dat het een verkeerde prijs betreft.

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:38:
[...]

Maar als iets van 80 euro ineens 60 euro is dan kan dat nog wel. Maar je moet wel heel achterlijk zijn om een SSD die normaal gesproken honderden euro's is voor 1,29 te bestellen. Je ziet het steeds vaker dit soort topics en vooral het geklaag over de webshops die het product dan niet met 100 euro verlies willen leveren is echt belachelijk.
Maar welke shop zet dan hun eigen producten die honderden euro's zijn ineens voor 1,29 te koop dan? Dat het allemaal automatisch ge-update word geloof ik wel maar je houd het als Azerty zijnde toch wel in de gaten? Dit is vragen om problemen 8)7

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01 10:42
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:36:
@TS: Is uw haarkleur misschien blond?
:*) Dat zal de oorzaak zijn van mijn foute bestelling

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
GerbenKwakkel schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:40:
[...]

Maar welke shop zet dan hun eigen producten die honderden euro's zijn ineens voor 1,29 te koop dan? Dat het allemaal automatisch ge-update word geloof ik wel maar je houd het als Azerty zijnde toch wel in de gaten? Dit is vragen om problemen 8)7
Tsja. Je vraagt leveranciers om een prijslijst inclusief 2 getallen na de komma.
bijv. 256,00
Leverancier stuurt een keertje per ongeluk de prijslijst als 256,-
En om een of andere reden maakt je (slecht geschreven) script daar 2,56 van.

TheS4ndm4n#1919

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:45:
[...]

Tsja. Je vraagt leveranciers om een prijslijst inclusief 2 getallen na de komma.
bijv. 256,00
Leverancier stuurt een keertje per ongeluk de prijslijst als 256,-
En om een of andere reden maakt je (slecht geschreven) script daar 2,56 van.
Dan regel je in datzelfde scriptje dat wanneer de nieuwe prijs te veel afwijkt van de oude prijs, de wijziging niet wordt doorgevoerd.

@hierboven en @hieronder: inderdaad slecht geschreven dus ;) mijn reactie was eigenlijk overbodig

[ Voor 10% gewijzigd door haribold op 16-11-2011 13:58 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-01 08:18

SeatRider

Hips don't lie

haribold schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:58:
[...]
Dan regel je in datzelfde scriptje dat wanneer de nieuwe prijs te veel afwijkt van de oude prijs, de wijziging niet wordt doorgevoerd.
Er staat hierboven toch dat dat script slecht geschreven was? Dan zal dat ook wel fout gaan ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Zie de TS nog nergens 'ze moeten en zullen leveren' zeggen, denk dat hij er ook de 'grap' wel van in ziet... iets met niet geschoten altijd mis.
Grootste grap is natuurlijk een slechte controle en volgende week die schijven echt op de stoep :p

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01 22:40
Prachtig, ben benieuwd hoe het afloopt.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Afbeeldingslocatie: http://www.protias.com/Pictures/Thread/27ahgeeez.jpg

De meeste mensen deugen!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-12-2025
vacuumcleaner schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:49:
als schrale hond misbruik proberen te maken van de situatie.
Schrale hond!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Man die hou ik erin.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Fbarmentlo schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:23:
@TS: eigenlijk zouden ze nu jou moeten dwingen die SSD's voor de realistische prijzen aan te nemen.
En wie bepaalt wat een realistische prijs is?
En waarom mag hij niet bestellen, voor een te lage prijs?

De mensen bij de hema hebben er toch een taartje aan over gehouden...
Znorkus schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:11:
Schrale hond!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Man die hou ik erin.
Ik zie de link niet naar de TS, maar eerder naar de persoon die deze reactie gaf.
TS doet niets verkeerds en geeft nergens aan dat hij het spul wil ontvangen voor die prijs.

Maar misschien is het systeem wel zo brak dat de bestelling er gewoon doorkomt... Als het bij duizenden producten op de site weleens misgaat, waarom zou het bij de bestellingen en orders dan niet erdoorheen kunnen glippen!?

Youtube: DashcamNL

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:57
dfrenner schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:46:
[...]

[...]
Een paar SSD's kopen voor minder dan 1% van de normale prijs is voor de meeste mensen niet realistisch. Verder weet een persoon die een SSD koopt wel welke prijzen er normaal gehanteerd worden.

Sig

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36

-tom-562

Oliesjeik

dfrenner schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:46:
[...]

De HEMA is bijna 2 dagen lang vol in het nieuws geweest (nagenoeg gratis). Dan een paar taartjes leveren is goedkoper als reguliere reclame

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

treative schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:54:

Een paar SSD's kopen voor minder dan 1% van de normale prijs is voor de meeste mensen niet realistisch. Verder weet een persoon die een SSD koopt wel welke prijzen er normaal gehanteerd worden.
QFT.

Dank voor alle waardevolle reacties in dit topic (eigenlijk waren de TRs nog hilarischer ;) ).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.