Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:27

GQAH

King Tux

Topicstarter
Hallo,

Mijn vader had gisteravond een virus op zijn computer, na deze compleet verwijderd te hebben, draaide zijn laptop weer goed. Alleen alle mappen in het start menu waren weg, en het bureaublad leeg.

Nou wou ik een systeemherstel uitvoeren, maar dat lukte niet. Dus hij is bezig gegaan handmatig alles weer naar wens aan te passen. Alles leuk en aardig, windows draaide weer goed.

Maar nu heeft hij vanavond de laptop opnieuw opgestart, en komt hij Windows niet meer in, de melding die verschijnt is : Initialisatie van het interactieve aanmeldingsproces is mislukt. Deze melding verschijnt na dat het bootlogo van Windows 7 weg is. Deze foutmelding kun je wegklikken, maar komt net zo hard weer terug.

Heb al van alles geprobeerd. Startup Repair, nogmaals systeembeheer. User32.dll bestanden opnieuw er in de System32 map gezet. Maar niks mag baten.

Wel heb ik nog de logfile van de laptop gehaald, en die geeft het volgende aan :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
- System 

- Provider 

[ Name]  Microsoft-Windows-Winlogon 
   [ Guid]  {DBE9B383-7CF3-4331-91CC-A3CB16A3B538} 
   [ EventSourceName]  Winlogon 

- EventID 4005
   [ Qualifiers]  49152 
   Version 0 
   Level 2 
   Task 0 
   Opcode 0 
   Keywords 0x80000000000000 
  - TimeCreated
   [ SystemTime]  2011-11-15T23:26:31.000000000Z 
   EventRecordID 84104 
   Correlation 
  - Execution 
   [ ProcessID]  0 
   [ ThreadID]  0 
   Channel Application 
   Computer Han-PC 
   Security 
- EventData 
   B1360000

Ik heb zelf heel Google al afgespeurd maar kan niks vinden. Iemand hier op Tweakers misschien een gouden tip? Anders word het formatteren, wat echt de allerlaatste optie is in dit geval i.v.m. kapotte externe harddisk met backup.

Alvast bedankt.

GQAH - Good, Quick and Helpful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn die virus scanners toch vervelend! Moet er nog data gered worden? Anders zou ik toch een reinstall doen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

Topicstarter
Er moet inderdaad nog data gered worden, niet zo groot probleem, want heb wel een live usb van Linux. Dus dat lukt wel.

Het enigste is dat mijn vader veel grote software pakketten draait, dus na een reinstall ben ik super lang bezig alles weer te installeren.

Is er helemaal geen andere optie om de laptop back alive te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veilige modus wekt ook niet? en het aanmaken van een nieuw windows account is niet mogelijk? Probeer anders is te google op 'how to make new windows 7 account savemode'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

Topicstarter
Veilige modieus werkt inderdaad ook niet, nieuwe user proberen toevoegen heb ik nog niet geprobeerd. Weet ook niet of dat gaat lukken aangezien ik alleen in de cmd kan komen via installatie cd. En lijkt me raar dat ik via die cmd een user toe kan voegen. Zal morgen even googlen en testen.

Is het niet mogelijk bestanden terug te zetten die weg/beschadigd zijn? Zoals je in XP de dllcache had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 10:51
Je zou een windows repair disk kunnen proberen, normaal kan je die in windows gewoon maken.
Hier staat een x86 versie
http://thepiratebay.org/torrent/5191260

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

Topicstarter
Zal hem morgen downloaden en testen, ik laat wel weten of het gelukt is ja of nee.
In ieder geval bedankt voor de tips :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GQAH

GQAH

King Tux

Topicstarter
@Biersteker Ik heb de repair cd net gedownload, en geprobeerd te booten via USB, maar mocht jammer genoeg niet baten...

@larsiano zoals ik al verwacht had, kon ik geen nieuwe user aanmaken, dat werkte dus ook niet...

Nu toch maar via linux LiveCD de bestanden eraf halen, en de computer herinstalleren... Bedankt voor jullie hulp in ieder geval.

• GQAH

GQAH

King Tux

Topicstarter
Computer opnieuw geïnstalleerd, en werkt weer naar behoren.

Bedankt voor al jullie informatie.

Dit topic mag gesloten worden :-)

Pagina: 1