Overgaan op waterkoeling, maar hoe? Wat en waarmee?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best nieuw op dit forum en ik heb een vraagje...
Ik wil over gaan op waterkoeling en zelf een kast maken, beginnen met modden eigenlijk :).

Nu wil ik een mooie, makkelijke en vooral goeie waterkoeling set aanschaffen maar ik ben ten einde raad!
Zou iemand mij verder kunnen helpen, ik wil graag dat je bij zowel de CPU en GPU de vloeistof ziet stromen en ik wil er echt een show kast van maken.
Prijs is geen hold back.

Specs van hardware:
MOBO: Gigabyte 870A-UD3
CPU: AMD Thuban II 1090T
GPU: 2 keer ATI Sapphire HD5770.

Ik heb gezien dat ze bij EK helaas geen "plexi" blokken hebben voor mijn GPU's, weet iemand een merk/model die dit wel heeft, want dit wil ik wel heel graag.

Alvast bedankt!
De noob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Hoi, welkom op Tnet :)

Op dit forum verwachten we wel een beetje eigen inzet voor je lukraak vragen begint af te vuren. 'Ten einde raad' kunnen we eigenlijk niks mee, tenminste, ik ga niet een complete set voor je uitzoeken. Als je nou eerst zelf gaat Googlen en in dit forum rondneust naar wat er zoal op waterkoelgebied te krijgen is (tip: [Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes en [WC] Post je WC systeem topic ) kunnen we je helpen met het kiezen uit verschillende onderdelen.

Je hebt bij EK gekeken, dan had je kunnen zien dat die bijvoorbeeld prima kant-en-klare setjes leveren om mee te beginnen. Waterkoeling kan je verder zo duur maken als je zelf wilt, dus met 'prijs is geen hold back' is het aantal combinaties dat ik zou kunnen verzinnen eindeloos :/ Een bepaalde bovengrens voor je budget stellen lijkt me toch wel handig.

Plexi blokken voor de 5770 zijn er volgens mij wel geweest, maar zeer zeldzaam, omdat de meeste waterkoelers snellere kaarten draaien. Dan kun je beter voor andere kaarten gaan. Een 5870 is ongeveer net zo snel als twee 5770's in Crossfire. Scheelt ook weer geld, hoef je maar 1 block te kopen in plaats van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:15
Om je op weg te helpen met waterkoeling kan je een kijkje nemen op het Highflow forum. Dat heeft mij ook erg veel geholpen ( Heb nu ook mijn CPU en GPU onder water ) Even de boel doorlezen en je bent een stuk wijzer.

Ook kunnen ze je daar helpen met al je vragen over wat je nodig hebt en waar je het kan krijgen.

Ik heb ook even gezocht naar waterblokken voor die 5770's maar ik kan ze ook niet vinden. En zoals Singular1ty ook zegt kan je eigenlijk beter voor een nieuwere GPU, daar zijn genoeg waterblokken voor te vinden, ook met plexiglas.

En zoals hij ook zegt: Lees het allemaal even door, scheelt een hoop en wellicht kom je op die manier nog op creatieve ideeën voor je waterkoeling :)

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad al gekeken op HighFlow en heb daar ook de setjes gezien, al heb ik het niet zo op setjes omdat ik bang ben dat het dan niet past of dat ik misschien slangen oid te kort kom.

Maar bedankt, dan heb ik in ieder geval nóg een reden om een nieuwe videokaart aan te schaffen!

Ik zal zeker eens rondkijken op de HighFlow fora, ben erg geïnteresseerd in waterkoeling dus nogmaals bedankt allebei!

____________________________________________________________________________________________

Mijn hardware:
MOBO: Gigabyte 870A-UD3
CPU: AMD Thuban II 1090T
GPU: ATI Sapphire HD6970

Na ongeveer een week aan het speuren en dingen lezen te zijn geweest ben ik uitgekomen op deze set:
KLIK

Mijn grootste vraag was of dat ik de juiste fittingen heb en of de pomp/reservoir sterk en groot genoeg waren om mijn hardware te koelen.
Al de hardware komt in een custom case (verassing, ziet hem vanzelf verschijnen in het modding topic) en moet vanaf de pomp naar de GPU en CPU en RAD toch een aardig eindje afleggen.. ( zo'n 65 centimeter vanaf pomp naar GPU en CPU en weer terug naar RAD naar pomp.)

Alvast bedankt voor het helpen

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 18:07 ]