Outline beweegt met mijn beeld mee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een 27 inch beeldscherm, de Prolite x2775hds, ik was er erg blij mee. Er is alleen 1 probleem, telkens wanneer ik een game speel heb ik het idee dat de outline van objecten bewegen zodra ik beweeg in de game, doormiddel van lopen of de camera draaien. Daardoor vervaagt het allemaal dus een beetje ik weet dat dit een beetje raar overkomt maar een game spelen zoals skyrim, waarbij je vooral in dungeons bent is dan bijna niet mogelijk door de blur die ontstaat. Ik hoop dat iemand hier weet hoe ik het kan oplossen

Ik heb de volgende Videokaart in mijn PC zitten: ATI Readon HD 5750
Met uptodate drivers dus daar ligt het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 14:07
Een korte zoektocht op Google leert mij, dat er meer mensen zijn met dit probleem.

Ik heb zelf ook ooit een (toen nog) 20" TFT gehad (1600x1200) van Iiyama, die precies hetzelfde probleem had.

Ik ben dus bang dat je dit niet weg kan krijgen en dat de monitor gewoon te langzaam is voor films en games.

De prijs moet ergens in zitten, zou je denken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben nu tegen gekomen dat het aan mijn respondstime ligt en daar kan ik dus niks aan veranderen, maar toch vind het raar omdat ik bij spelen als skyrim en wow het probleem ontstaat maar als ik bijvoorbeeld deadrising 2 of cod BO opstart en speel doet het probleem zich niet voor.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 00:57:
Ja ik ben nu tegen gekomen dat het aan mijn respondstime ligt en daar kan ik dus niks aan veranderen, maar toch vind het raar omdat ik bij spelen als skyrim en wow het probleem ontstaat maar als ik bijvoorbeeld deadrising 2 of cod BO opstart en speel doet het probleem zich niet voor.
Ik vind dit ook wel raar eigenlijk, met een FPS zoals Call of Duty zou je toch echt meer last moeten hebben van de blur dan bij WoW, misschien dat je refreshrate niet goed staat?

En zoals Massiefje al zegt, die gunstige prijs komt ergens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:09
is het niet iets met je v-sync? Deze kun je in game aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terrz schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:46:
is het niet iets met je v-sync? Deze kun je in game aan/uit zetten.
nee de v-sync is niet het probleem want dat heb ik al uitgetest voordat ik hier een post op het forum deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:41
Lijkt me stug dat je de 8 ms ziet hoor.. ok, het is vergeleken met 2 of 5 ms wel wat trager, maar ik denk dat je ogen dat in feite niet zouden moeten kunnen waarnemen. Ook dat het bij andere games dus niet zichtbaar is lijkt me dit absoluut niet het probleem, maar is er wat anders aan de hand. Zijn er in die games die het "outline" effect hebben niet toevallig ingame options als "motion blur" of andere grafische eyecandy?

In BF3 zit dit bijvoorbeeld wel en is erg duidelijk zichtbaar als "waas" bij snel bewegend beeld/rennende figuren....

[edit]... Een vraagje waar ik zelf even over na zat te denken... en het zelf maar mee verklaar... Ik weet echter niet of dit de juiste weg is en of je dit zo kan stellen?

8 milliseconden is meer dan 2x zo snel (1000/8 = 125) als de refreshrate van je beeldscherm.. (60 Hz neem ik aan?) dus hoe zou je dit moeten zien?

[ Voor 23% gewijzigd door GeeEs op 16-11-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja het scherm heeft inderdaad 60 Hz maar geen idee of je dat zo kan stellen maar ik zal de instellingen nog eens over gaan en hopen dat ik het er nu wel uit kan halen
Pagina: 1