Toon posts:

DDos aanval op ons thuis internet .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag.

Ik word al een tijdje lastig gevallen door DDos , Aanvallen ze gebruiken programma's om grappig te willen zijn en mijn internet er af te willen halen .

Het kwam door een spel waarvoor hack's zijn en via de hacks hebben ze het ip van mij Kunnen achterhalen wat kan ik hier tegen doen en waar kan ik aangifte doen , Ik heb inmiddels zijn ip ook kunnen bemachtigen en kan dit ook aangeven bij de politie of technische dienst, weet iemand hier meerover en kan iemand mij adviseeren wat ik hier tegen kan doen ?

Groeten !

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk, gevalletje pech... Je kunt proberen een ander ip-adres aan te vragen bij je provider?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel leuk zon nieuw ip , Maar als je dat spel gaat spelen dan komt het net zo hard weer .

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Spel tijdje links laten liggen? Probleem opgelost.

Als je het probleem niet kan melden en/of de schuldigen niet geband kunnen worden, dan vrees ik dat cold turkey de enige oplossing is.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:34

allure

Titaan fase 2/3

Hoe ben je er achter gekomen dat je geDDost word dan?

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:40
Nou, dat merk je wel... Ze vuren zoveel pakketjes op je af dat je nagenoeg geen verder inbound traffic kan hebben.

Ik zou zeker je ISP direct bellen en het probleem uitleggen

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben over skype verteld dat ze ddos gingen uitvoeren !

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:01
Resolve bij welke provider de bron zit.
Klagen de bij die provider, het moedwillig verstoren van de dienst mag niet van van ISP's contractvoorwaarden.

Verwijderd

Eigen schuld, dikke bult. Kan hier geen medelijden mee hebben.

• Pim.
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:28:
Ze hebben over skype verteld dat ze ddos gingen uitvoeren !
Een DDOS op een IP bij jou thuis zullen ze niet zomaar doen hoor. Om te beginnen heb je een redelijk botnetwerk of verstand van netwerken nodig om een DDOS op te zetten. Ten tweede zal je provider de DDOS niet kunnen waarderen en de DDOS afvangen.

Ik heb het idee dat je hier niet alles verteld

Hoe komen ze aan je skype gegevens ??
Waarom ineens zo maar jou willen aanvallen?
Welke hacks worden er gebruikt in het spel en wie is begonnen/wie doet het ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21

hilgo

Clear your mind of can't.

Al melding van gemaakt bij je eigen provider? Die kunnen veel meer er tegen doen dan jij in je uppie. En verder heb ik net als Pim het idee dat je iets achter houdt. Wellicht mensen wat geïrriteerd door de hacks die je gebruikt?

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Beste pim, Het zit zo ik ken de mensen van het spel warrock dat spel staat bekend om de vele hackers worden het genoemd. Ik ken de personen al 3 jaar van skype en kon eerst goed met ze opschieten , ik heb vandaag het spel weer gedownload en ben gaan spelen. Ik kwam in zijn room in het spel en ging samen met hem schieten maar toen kwam er een hacker in de room.
Ik heb de hacker gefilmd en tegen hem gezegd dat ik hem zou reporten als hij nu niet wegging .
Hij begon mij uit te schelden en begon te dreigen met ddos, Ik verklaarde hem voor gek en dat het nergens op sloeg nu zijn ze met al hun vriendjes en vriendinnetjes mijn internet eraf halen.

Het is al 8 x gelukt om mijn verbinding te laten verdwijnen .

• Pim.
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Dus op tenen getrapt .... altijd lastig

Mijn advies:
- Ga niet meer naar de gameroom aangezien ze je niet meer leuk vinden
- Block de dudes op skype
- Stuur een mail naar de provider met uitgebreide uitleg over hoe het zo gekomen is met data/tijdstippen wanneer volgens jou er succesvolle DDOS aanvallen geweest zijn. En laat iemand je mail doorlezen voor je het verstuurd (iets met interpunctie)

succes man !

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het probleem dat ze op zogeheten noob accounts kunnen komen en dat ze in mijn rooms kunnen komen , ze weten mijn spelnaam uiteraard ik ben wel redelijk bekend dus ik zal maar naar de provider mailen / bellen.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Pim. schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:48:

Mijn advies:
- Block de dudes op skype
- Stuur een mail naar de provider met uitgebreide uitleg over hoe het zo gekomen is met data/tijdstippen wanneer volgens jou er succesvolle DDOS aanvallen geweest zijn. En laat iemand je mail doorlezen voor je het verstuurd (iets met interpunctie)

succes man !
Die (aller)laatste tip, die geldt alleen voor e-mail?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Als ik het verhaal zo zie: mail naar provider en andere nick aannemen of het spel gewoon niet meer spelen... Die gasten weten je dan toch wel altijd weer te vinden...

Maar van de andere kant: het blijft een raar verhaal naar mijn idee :S

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet iemand ook of aangifte helpt of hebben de politie hier niet genoeg ervaring voor met computers ?

Verwijderd

Pim. schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:48:

Mijn advies:
Waar is eigenlijk de tijd gebleven dat dit soort topics op slot gingen? In de huiskamer lees ik ook steeds meer verhalen over 11 en 13 jarigen :/

Maar ik zal me niet met de moderatie bemoeien :+

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Doen ze niet gewoon een ping-of-death/ping flooding? :)

[ Voor 25% gewijzigd door MensionXL op 15-11-2011 20:54 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:21
Wat voor internet verbinding heb je? (Welke snelheid?)

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:03

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Politie heeft geen zin. Die hebben geen kennis en geen tijd. Verder is een DDOS-aanval bijna onmogelijk te bewijzen omdat de aanval niet komt van het IP-adres van de aanvaller.
Hoe kom je eigenlijk aan het ip-adres van die aanvaller?

Als je zeker weet dat je het juiste IP hebt kun je ook de eigenaar van dat IP-mailen. Dat is de internet-provider van de aanvaller en die zitten niet te wachten op krakers. Het ligt een beetje aan het bedrijf in kwestie maar als je een goed verhaal met voldoende bewijs hebt willen ze vast wel naar je luisteren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zijn gegevens / ip , omdat ik hem al jaren ken.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Heeft hij al jaren een vast IP dan?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:01
Volgens mij ligt de oplossing nu niet in het technische vlak. Maar in het sociale vlak.

Tenminste, als je hem al jaren kent, dan neem ik aan dat je voor dit "bevriend" was.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 15-11-2011 23:32 ]

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04
Komt de DDos van zijn ene ip-adres af?
Dat is niet echt een DDos, hoogstens een Dos en tenzij zijn upload veel groter is dan jou downloadsnelheid zal dit niet echt een Dos zijn.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Al met al vind ik het maar een vaag verhaal. Waarom zou iemand zoveel moeite doen om jou dwars te zitten?
Kun je niet eens wat logs laten zien (uit je modem, bijvoorbeeld) waaruit blijkt wat er daadwerkelijk gebeurt?
En geef wat info over je verbinding/netwerk.
Het zit zo ik ken de mensen van het spel warrock dat spel staat bekend om de vele hackers worden het genoemd
Deze zin is, zelfs na 5 keer lezen, nagenoeg onleesbaar. :/

Het schermen met de term 'hackers' is aardig en wel, maar zoiets verdient wel verificatie. En daarbij ken je ze van Skype? Dan weet je toch wie het zijn? Hoe dan ook lijkt een DDOS niet waarschijnlijk omdat het simpelweg de moeite niet loont om jou daar specifiek voor te pakken.

Speelt er niet -toevallig- een ander probleem? malware/virus/torrents/nieuwsgroepen
Hoe is je systeem beschermd? virusscan/firewall....

Ik zie teveel aannames en te weinig onderbouwde verklaringen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1