if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Het heeft niets te maken met de snelheid van een run; het was 15 jaar geleden niet langzamer om 8 MB geheugen te testen dan nu de 8GB die een beetje PC heeft.
(Al zeg ik niet dat het zeker zin heeft, dat laat ik over aan mensen die meer diepgaande hardwarekennis hebben).
Redenatie: het is makkelijk om aan te tonen dat er iets goed fout zit, het is lastiger om aan te tonen dat het nooit fout gaat ongeacht te combinatie van factoren. Het gaat er niet om dat het de 10x dat jij het de afgelopen jaren hebt gedaan 10x geen fout aantoonde, het gaat erom of het dan in de zesde run die ene fout ontdekt in de 10000x dat mensen het deze week gebruikenMijn ervaring is dat ik als er iets mis is de fouten snel komen.
En als ik het eerste half uur geen fouten krijg, ze ook niet na een aantal uren komen.
(Al zeg ik niet dat het zeker zin heeft, dat laat ik over aan mensen die meer diepgaande hardwarekennis hebben).
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik zeg ook niet dat het geen zin heeft (laat hem zelf ook altijd braaf een aantal uren draaien), maar één fout na 8 uur testen verklaart ook geen bsod elke vijf minuten.F_J_K schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:31:
Vandaar mijn vraag, memtest zelf is vaag over de optimale testduur:
, meerdere passes alleen voor intermitterende fouten dus.Generally a single pass is sufficient to catch all but the most obscure errors. However, for complete confidence when intermittent errors are suspectedtesting for a longer period is advised.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor