OPGELOST
Heb een PC die de volgende melding geeft: "Disk Boot Failure, Insert System Disk and Press Enter".
Nou heb ik al veel lopen googlen en heb via verschillende sites advies opgevolgd zoals:
- Harde schijven getest en werken prima op andere computers.
- BIOS gereset
- Jumpers op ROM stations en harde schijven instellen
- In de BIOS checken of hard disk en DVD-ROM worden herkend in in goede boot order.
- UMCD op cd gebrand met verschillende start boot managers, maar hij herkent de schijf niet.
- Bootorder staat 1. Hard Disk, 2. CD-ROM (oftewel DVD-ROM)
Dit is mijn systeem:
Intel Celeron (R) 2.80 GHz
Moederbord - ASUS P4GE-M/S
Werkgeheugen 2x 512MB DDR-SDRAM
Problemen die ik heb bij de PC zijn:
- Moet in het begin op [TAB] drukken om verder te gaan. Dat is het allereerste scherm, dan staat er: Press [TAB] to show POST screen.
- Hij pakt wel het DVD ROM station niet het CD ROM station. Jumpers staan wel goed. Daarom heb ik 'm maar weer los gehaald. Bovendien doet ie d'r erg lang over in DOS om verder te gaan.
Weet iemand nog enigszins manieren om dit te fixen of is het moederbord gewoon kapot?
Heb een PC die de volgende melding geeft: "Disk Boot Failure, Insert System Disk and Press Enter".
Nou heb ik al veel lopen googlen en heb via verschillende sites advies opgevolgd zoals:
- Harde schijven getest en werken prima op andere computers.
- BIOS gereset
- Jumpers op ROM stations en harde schijven instellen
- In de BIOS checken of hard disk en DVD-ROM worden herkend in in goede boot order.
- UMCD op cd gebrand met verschillende start boot managers, maar hij herkent de schijf niet.
- Bootorder staat 1. Hard Disk, 2. CD-ROM (oftewel DVD-ROM)
Dit is mijn systeem:
Intel Celeron (R) 2.80 GHz
Moederbord - ASUS P4GE-M/S
Werkgeheugen 2x 512MB DDR-SDRAM
Problemen die ik heb bij de PC zijn:
- Moet in het begin op [TAB] drukken om verder te gaan. Dat is het allereerste scherm, dan staat er: Press [TAB] to show POST screen.
- Hij pakt wel het DVD ROM station niet het CD ROM station. Jumpers staan wel goed. Daarom heb ik 'm maar weer los gehaald. Bovendien doet ie d'r erg lang over in DOS om verder te gaan.
Weet iemand nog enigszins manieren om dit te fixen of is het moederbord gewoon kapot?
[ Voor 2% gewijzigd door ChefRopes op 16-11-2011 00:12 . Reden: Opgelost probleem ]