Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,
ik ben nu bijna 3 jaar een gelukkig gebruiker van de Nokia E71. Nu mag ik binnenkort gaan verlengen en hoewel er ondertussen al heel wat veranderd is op smartphonegebied vraag ik me af of ik niet toch bij mijn E71 zou moeten blijven. Ik hecht namelijk nogal veel aan goede batterijduur, en die is met de 4 dagen van mijn E71 nog steeds onovertroffen als ik zo eens rond kijk bij de moderne smartphones. Of zit ik er hiermee naast?

Ik gebruik mijn smartphone eigenlijk voor alles. Licht app gebruik, internetten, google sync etc kan er in principe allemaal nog op. Op zich lijkt een iets nieuwere software me ook wel weer eens fijn (appstore mogelijkheden), maar ik vraag me af of er echt serieuze alternatieven zijn die moderne mogelijkheden met goede batterijduur combineren? Een jaartje extra sim-only scheelt ook weer een hoop natuurlijk. Wie o wie hakt de knoop voor me door? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-11-2011 17:55 ]

youtube.com/@hisrep

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Heb je zelf al gezocht naar kandidaten? Op internet is hier veel over te vinden, zoals hier en hier. Beetje zelf research doen is wel het minimale wat we verwachten op GoT.
Als je zelf een paar kandidaten hebt dan kunnen we je misschien wel verder helpen.

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 22:09
De Nokia E6 klinkt als een goede opvolger! :)
- Nieuw OS
- Alsnog QWERTY
- Goede accuduur

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
zeadope schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:58:
Heb je zelf al gezocht naar kandidaten? Op internet is hier veel over te vinden, zoals hier en hier. Beetje zelf research doen is wel het minimale wat we verwachten op GoT.
Als je zelf een paar kandidaten hebt dan kunnen we je misschien wel verder helpen.
Dank voor die links. Het is voor mij vooral de vraag: ik zou best een modernere smartphone willen,maar de batterijduur moet goed zijn en het moet wel een verbetering zijn tov een E71.

youtube.com/@hisrep

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:17
De meeste moderne smartphones hebben een (groot) touchscreen en dit kost stroom. Geen enkele moderne smartphone zal die 4 dagen halen. Ook de E6 niet, zie http://www.allaboutsymbia...erm_review_and_E72_co.php.

Je zult dus waarschijnlijk niet vinden wat je zoekt. Ik prefereer zelf de Nokia N8 boven de Samsung Galaxy S, juist vanwege batterijduur. De Galaxy S is een gebruiksvriendelijke toestel vanwege Android, maar ik kom er de dag niet mee door. Symbian doet het een stuk beter wat betreft batterijmanagement. In de spaarstand haal ik met de N8 een dag of twee. Fijn tijdens bijvoorbeeld kamperen. Je zou ter overbrugging een tweedehands toestel kunnen overwegen. Ik heb 180 euro betaalt voor een prima N8. Maar het blijft een persoonlijke keuze. Een deel van het batterijverbruik wordt ook veroorzaakt door dat smartphones met een groter scherm, gberuiksvriendelijker en veel Apps ook uitnodigen om vaker en langer te gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door coenox op 15-11-2011 22:59 ]

Verwijderd

Er zijn geen hedendaagse smartphones met een betere batterijduur dan de E71. Dat heeft er ook wel mee te maken dat de E71 geen serieuze smartphone meer is als je deze vergelijkt met de Apple/Androids van deze tijd.

Het scherm van de E71 is bijvoorbeeld veel kleiner en minder helder wat natuurlijk een grote hoeveelheid batterij kan schelen. Daarnaast zijn er amper fatsoenlijke apps en door het kleine scherm is internet ook niet optimaal. Ik vind het dan niet vreemd dat je langer dan een dag met de batterij van deze telefoon doet want eigenlijk is het niet meer te vergelijken.

Overigens is bovenstaande mijn ervaring met de E66, exact dezelfde telefoon als die van jou, behalve het keyboard. Deze heb ik onlangs 2 weken mogen gebruiken omdat mijn 3GS stuk was en ik heb denk ik geen 5 mb data verbruikt omdat het vergeleken met mijn 3GS gewoon geen 'smartphone' meer is.

@coenox: ik weet niet wat 'spaarstand' precies betekent met jouw N8? Is dit standby? Want enkel in standby gaan Android toestellen gemakkelijk 4 dagen mee op 1 batterij.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 23:05 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een Android gaat ook een paar dagen mee als je internet en push uitzet. Maar met de apps die kijken voor contentupdates (mail, skype, facebook, twitter, wordfeut, tweakers etc.) gaat het allemaal wat sneller met de accu. Het grotere scherm verbruikt natuurlijk ook meer stroom.

Mijn Windows Mobile 6.5 (oorspronkelijk een 6.1) deed ook veel langer met de accu, maar daar kon ik toch wel een stuk minder mee ook al had die in theorie ook 3G en apps.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 18:27
mijn zte blade ging twee dagen mee... Maar:
alleen g2, g3 stond uit, geen internet, geen bluetooth, geen wifi, gewoon dingen doen die je op je oude nokia ook deed :p.
spelletjes slurpen de stroom uit de blade uit, en het hing ook af van mod tot mod.

Je zal dus of voor een goede batterijduur moeten gaan, of voor een moderen smartphone :p

[ Voor 16% gewijzigd door Yoshi op 16-11-2011 07:40 ]

if it is not broken, don't fix it!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-11 21:20
Ik heb een Nokia E6 en kom van een E61 af. Gekocht toen er nog niet zoveel langdurige gebruikerservaringen over waren. De batterij valt echt wel tegen. Je *kan* de batterij in enkele uren leeg krijgen, doorgaans doe ik er een dikke dag mee (lees: 's avonds is er nog capaciteit over maar je moet toch opladen want 2 dagen lukt niet). Als ik echt, echt, écht spaarzaam ben haal ik de 3 dagen net.
Deel van de reden is volgens mij dat Nokia het transflectieve scherm vervangen heeft door hun "helderste scherm ooit" (inmiddels weer achterhaald, maar wel een stuk helderder dan bvb de iphone4 ).

Jammer genoeg is er op de hedendaagse markt weinig andere keuze vrees ik. Bijna alles wordt gemaakt om snel en dun te zijn, batterijcapaciteit komt zelden boven de 1600mAh uit, en die is in een goeie dag wel op.

Wil je een beetje smartphone: massa's keuze, symbian, blackberry, android, iOS, ...
Wil je vele dagen batterijduur: kijk naar dumb/featurephones. Die doen een week met een accu die de helft kleiner is.

Beide in 1 schijnt niet meer te bestaan.

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Ik weet niet hoe jij 'm gebruikt, maar ik haal de 3 dagen gemakkelijk. Met elke dag surfen, mailen (wordt elk uur afgehaald) muziek luisteren, etc. Ik heb mijn scherm niet op 100 procent staan, maar dit is ook niet nodig, want dat is veel te helder.

Wellicht als je video gaat kijken, is íe binnen een dag leeg. Maar ik denk ook niet dat dit het geschikte toestel is om video mee te kijken. Kan ook liggen aan de apps die op de achtergrond draaien. Ik gebruik bijvoorbeeld geen zaken gelijk whatsapp, welke je batterij (icm continue internet verbinding) leegslurpen.

Ik kwam van de nokia e63, de poor man's edition van de e71. (kleine 2 jaar mee gedaan) En heb ook getwijfeld, maar geen spijt van gehad. De combinatie touchscreen met full screen toetsenbord is ideaal, na een tijdje gewenning.

Ik heb ook rondgekeken voor een android phone, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat dit, ondanks da'k graag vrijheid en veel mogelijkheden heb, voor mij weinig nuttigs op ging leveren. De e6 doet gewoon goed wat die moet doen. Lange levensduur batterij, en ideaal voor mailen, sms`en. Dit heb je gewoon niet met een android phone. Bovendien, symbian icm de nuttigste apps in de nokia software store kan voor mij, in de huidige situatie, nog jaren mee. Bovendien houd ik wel van de restricties in het symbian besturingssysteem. Bij android heb installaeer je gewoon te snel apps die die standaard idioot veel rechten hebben, die ze op basis van hun karakter nooit nodig zouden hebben. Mijn conclussie is dan al snel dat zo'n app data steelt voor de verkoop aan hun andere klanten, de adverteerders.

Het enige minpunt aan de E6 vind ik de full focus cam. Dat hoort niet op een business phone. Ik weet nog dat mijn oude SE gemakkelijk photo's kon maken van documenten. de kwaliteit (slechts een 2.0 megapixel cam) was bijna van photocopy kwaliteit. Dit lukt dus niet met de huidige Nokia phones. (wellicht met uitzondering van de N8) Dit vind ik echt een blunder. Voor gewone foto's te schieten is het natuurlijk een plus, omdat het sneller gaat. En de kwaliteit zeer goed is (vanaf 50 cm)
Arrigi schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:11:
Ik heb een Nokia E6 en kom van een E61 af. Gekocht toen er nog niet zoveel langdurige gebruikerservaringen over waren. De batterij valt echt wel tegen. Je *kan* de batterij in enkele uren leeg krijgen, doorgaans doe ik er een dikke dag mee (lees: 's avonds is er nog capaciteit over maar je moet toch opladen want 2 dagen lukt niet). Als ik echt, echt, écht spaarzaam ben haal ik de 3 dagen net.
Deel van de reden is volgens mij dat Nokia het transflectieve scherm vervangen heeft door hun "helderste scherm ooit" (inmiddels weer achterhaald, maar wel een stuk helderder dan bvb de iphone4 ).

Jammer genoeg is er op de hedendaagse markt weinig andere keuze vrees ik. Bijna alles wordt gemaakt om snel en dun te zijn, batterijcapaciteit komt zelden boven de 1600mAh uit, en die is in een goeie dag wel op.

Wil je een beetje smartphone: massa's keuze, symbian, blackberry, android, iOS, ...
Wil je vele dagen batterijduur: kijk naar dumb/featurephones. Die doen een week met een accu die de helft kleiner is.

Beide in 1 schijnt niet meer te bestaan.

delete account

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-11 21:20
Was het maar. Het ding staat praktisch altijd op energy saving, schermhelderheid dus op minimum (maar minimum lijkt eerder het de MOGELIJKE minimum te zijn gezien de helderheidssensor gebruikt blijft worden).
Op het moment zit ik in een land waar ik geen data-abo heb dus data staat geheel uit afgezien van wifi thuis. Ik luister dagelijks wel een beetje radio of enkele nummers. GPS wordt ook weleens gebruikt (dagelijks een half tot heel uur). Verder een paar SMS-jes per dag en occasioneel bellen.
Ook *nooit* 3G aan. Surfen doe ik er praktisch niet mee want thuis ga ik dan wel op de vaste PC..
Na 2 dagen beetje GPS, beetje radio, een aantal SMSjes en e-mail die enkel thuis over wifi wordt binnengehaald is de batterij gegarandeerd leeg.

3 dagen haal ik dus met enkel een paar SMSjes per dag, niets anders.

En achtergrondapps.. welke dan? Ik heb geen continu internet-verbinding die daardoor gebruikt zou worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Arrigi op 16-11-2011 15:27 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Batterijduur is iets wat je in reviews kunt vinden. Daarnaast kun je bijvoorbeeld de ervaringentopics op GoT er op naslaan. Verder zijn er een aantal discussietopics over dit onderwerp. Al met al dus genoeg over te vinden. Tevens verwachten dat je zelf kan beslissen wat je moet kopen. Alhoewel we best kunnen helpen met specifieke aankoopvragen is het niet de bedoeling dat wij de knoop voor jou door gaan hakken. Al met al gaat dit topic dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.